Een te Hoge onderdruk,

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Een te Hoge onderdruk,

Dag leden,

Ik had even een vraag, ik zit namelijk met het volgende.
    Sinds 2 weken voel ik me een beetje licht in me hoofd, dat met name als ik plotselinge nek bewegingen maak, of heel snel uit me stoel opsta.

Voorheen had ik dat alleen met squatten en deadliften maar goed dat heeft iedereen wel..

maar nu heb ik het ook gewoon tijdens werk en thuis. ( zwaar werk is het niet ).

Gister heb ik, voor het sporten, mijn bloeddruk laten meten en die was. 123/95 ( voor een persoon van 22) is de onderdruk te hoog.
    Dit kan volgens mijn instructeur een van de redenen zijn waarom ik licht in me hoofd word.( het kan natuurlijk ook aan te kort aan suikers liggen.. etc. )

Iemand enig idee, waar een te hoge onderdruk aan kan liggen, en hoe je dit het best kan stabiliseren of verminderen.. ( MIsschien meer cardio voor conditie training of dergelijke)

Moet er wel bij zeggen, ben vanaf jan. bezig geweest met cutten..
    was 25% BF en 92 kilo, en nu ben ik 14% 82 kilo.

Volgens mij is licht in het hoofd een symptoom van te lage bloeddruk. Ga naar de dokter, en laat die je bloeddruk eens meten. De meeste instructeurs snappen geen zak van trainen, nog minder van voeding, om over medische zaken nog maar te zwijgen.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ik zou me er maar niet te druk om maken, gewoon even langs de dokter dan ben je gerust gesteld.
      Het is ook afhankelijk van het moment van op meten, in de ochtend,avond, na inspanning of rust
      De meeste artsen zullen pas de diagnose van een te hoge bloeddruk stellen wanneer er bij iemand op tenminste zes verschillende momenten een te hoge bloeddruk is gemeten. Als richtlijn voor hoge bloeddruk wordt genomen: een bovendruk hoger dan 140 mmHg en/of een onderdruk hoger dan 90 mmHg.

Comment

Bezoekje brengen bij de doc zou ik zeggen.
        sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Als ik jou was zou ik even een bezoekje aan de HA brengen, mijn moeder heeft ook een te hoge bloedruk, het enige wat ze kreeg zijn pilletjes, hele kleine pilletjes die ze elke dag moet innemen in de ochtend en nu heeft ze nergens meer last van.
          Make it happen, shock everyone!

Comment

Bij de HA langsgeweest, en idd bloeddruk was iets hoger dan een gem. persoon van 22. maar het valt niet onder een hoge bloeddruk.. dus nergens om zorgen om te maken.. zegt de dokter

aangezien ik elk jaar ook vliegmedisch gekeurd moet worden zit dat dus nog goed.

alleen kan nog steeds niet verklaren waarom ik zo licht in me hoofd ben..

Misschien vermoeidheid? of te weinig suikers? mineralen?

Comment

Heb ik ook, dan moet ik gewoon wat suikers eten & gaat weg .
              Meer suikers opnemen in je schema is dus de boodschap.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X