Intimidatie op de sportschool

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Intimidatie op de sportschool

Hallo allemaal,

Sinds enkele weken zit ik op een nieuwe sportschool. Tot voor kort trainde ik altijd op een kazerne van Defensie, maar wegens een nieuwe baan moest ik een naar elders verkassen.

De sportschool zag er goed uit; ruim opgezet met veel en kwalitatief goede apparatuur. Ikzelf gebruik meestal slechts de 'losse gewichten' en minder de 'apparaten' maar het geheel gaf een verzorgde indruk.
    Er waren instructeurs en het sportend publiek was geméleerd, door de keuze van toestellen: ook oudere mensen en 'huisvrouwen' kwamen hier.

Na drie weken trainen kan ik nu concluderen dat ik moet wennen aan het 'sfeertje' hier, en ik vraag me dan ook af of dit gemeengoed is op sportscholen.
    Achterin de zaal staan enkele bankjes met een grote spiegel, waar een wand vol dumbbells is neergezet. Wanneer ik ga trainen word ik vaak omringd door kleerkasten van +125 kg , die mij (1,78 mtr, 73 kg) van top tot teen zitten te bekijken. Nu trok ik me in het begin er niets van aan, ik voel me niet onzeker en weet dat ik de oefeningen goed en 'veilig' doe. Maar het is wel irritant, zeker als ik ergens mee bezig ben, dat iemand langs loopt en zegt 'oh, zeker eerste setje?!'
    Of dat ze kijken hoeveel kilo's ik bankdruk, en dan elkaar lachend aanstoten.
    Ik geef dan ook wel gas terug en maak grappen terug, maar ik vind dat de onderlinge sfeer vaak ronduit vijandelijk is. Ik ben hier om mijn eigen schema's te volgen, en vraag me dan ook af wat de meerwaarde is van deze 'intimidatie'..
    Ik heb ook meegemaakt dat een huisvrouwtje werd weggehoond toen ze haar biceps wou trainen. De leiding aanspreken heeft geen zin, daar die zelf ook meedoen.

Bij Defensie waren er ook wel eens van die haantjes, maar het testosteron-gehalte vertoont hier abnormale pieken

Gebeurt dit meer, of heb ik toevallig de verkeerde sportschool gekozen?

Stratiox

Bij mij sportschool is juist heel gezellig, grote oudere gasten geven me tips, of ervaringen uitwisselen.
    Mensen die ik niet ken helemaal geen last van, als je alleen wilt trainen word je gewoon met rust gelaten.
    En wanneer je contact maakt is het ook gezellig, veel mensen begroeten elkaar ook.

Toen ik er kwam, kende ik er niemand... nu toch wel met 10+ mensen ff contact.
    Vaak gaan mensen ook zelfde vaste tijden en dagen, dus komt vaak zelfde mensen tegen.

Het is mn eerste gym, maar de sfeer is echt gezellig.
    Maar tussen gezelligheid natuurlijk ook hard trainen.. maar tijd tussen het trainen is ook leuk, wat toch mooi meegenomen is.

Dus lang verhaal kort te houden, nee het is niet standaard.

Comment

Bij mijn sportschool (Fit4Free) is het juist dat de ongetrainde ectomorphs het
      hoogste testosteron gehalte tonen. De grotere mensen zijn juist meer down2earth met je. Je kan er gewoon mee praten.
      You can be part of my meal tonight.

Comment

Mijn sportschool heeft ook wel een gezellige sfeer, je begroet elkaar maakt een praatje en gaat trainen, tuurlijk word er soms naar je gekeken hoeveel je bepaalde oefeningen pakt ook bij mijn sportschool en tuurlijk zijn er soms irritante mensen die de hele tijd je lopen aan te kijken, meestal kijk ik gewoon terug met een serieuze blik an wat mot je dan.. Maar denk dat het wel bij iedere sportschool er wel af en toe last van heeft maar in zo erge maate van die van jou heb ik nog niet meegemaakt...
        Train je alleen of met een goeie vriend?!
        Make it happen, shock everyone!

Comment

Oordoppen in en realiseren dat je niet voor hun traint, ze intimideren je helemaal niet ze lachen je uit, heel ander verhaal

Maakt het er niet beter op maar goed. "Zeker eerste setje" is gewoon universele opmerking

Als het meer dan gekut is (wat ik me niet in kan denken anders zou het wel vrij triest zijn) en het bevalt je niet en daarnaast heb je moeite met het niks ervan aan trekken zoek je een andere gym. Misschien is de sfeer bij ons vriendschappelijk kuttend en bij jou vijandig kuttend, who knows. Zou me er persoonlijk niet zoveel van aantrekken. Er zullen altijd sterkere mensen dan jij zijn en ze zullen je altijd ergens mee kutten, zo zit het mannelijk ras nou eenmaal in mekaar.

Ik kut mensen die ik ken ook, al warmen ze op met mijn maxes, andersom kutten ze mij ook, is gewoon humor hoort erbij. Mensen kutten die je niet kent is gewoon ronduit triest.

Mp3 speler kopen, baseballcap op je kop en je workout doen, probleem opgelost.

P.S. waarschijnlijk doe je ook nog genoeg fout alleen heb je het zelf niet door, maar zij wel, maar vinden ze het misschien wel onbeleefd je tijdens je training te storen om je te verbeteren. Wees eerlijk jij lacht ook om mensen die op een bosu-ball one legged concentration curls aan het doen zijn met links terwijl ze front raises met rechts doen. Beetje extreem voorbeeld, maar er zijn genoeg mensen die de raarste shit op aarde doen maar het zelf niet doorhebben

Over algemeen zijn het merendeel van de grootste gasten juist relaxt, hebben meeste ervaring, voelen zich thuis in de gym en merendeel vinden het juist leuk om wat kennis door te geven (of je der nou wat aan hebt of niet).

Bodybuilding is nou eenmaal een dickswinging contest dus beoordeeld worden op je uiterlijk hoort er gewoon bij, helaas
          Last edited by Yawgmoth; 11-08-2010, 15:25.
          The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Opvallend aangezien je trainde bij defensie waar ws het testo gehalte sowieso al boven gemiddeld is.

Bij ons is het juist ouwe jongens krentebrood tussen de grote jongens en je komt er vrij gemakkelijk tussen. Laten zien dat je serieus bent is voldoende. Mensen die dat niet doen worden echter echt niet slecht/belachelijk behandeld oid.

Het lijkt er op dat je de verkeerde gym hebt gekozen. Want al zou je straks 'geaccepteerd' worden dan wil je toch nog niet dat andere nieuwelingen zo behandeld worden terwijl jij wel goed met de vaste gasten kan?

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post
              Oordoppen in en realiseren dat je niet voor hun traint, ze intimideren je helemaal niet ze lachen je uit, heel ander verhaal

Maakt het er niet beter op maar goed. "Zeker eerste setje" is gewoon universele opmerking

Als het meer dan gekut is (wat ik me niet in kan denken anders zou het wel vrij triest zijn) en het bevalt je niet en daarnaast heb je moeite met het niks ervan aan trekken zoek je een andere gym. Misschien is de sfeer bij ons vriendschappelijk kuttend en bij jou vijandig kuttend, who knows. Zou me er persoonlijk niet zoveel van aantrekken. Er zullen altijd sterkere mensen dan jij zijn en ze zullen je altijd ergens mee kutten, zo zit het mannelijk ras nou eenmaal in mekaar.

Ik kut mensen die ik ken ook, al warmen ze op met mijn maxes, andersom kutten ze mij ook, is gewoon humor hoort erbij. Mensen kutten die je niet kent is gewoon ronduit triest.

Mp3 speler kopen, baseballcap op je kop en je workout doen, probleem opgelost.

P.S. waarschijnlijk doe je ook nog genoeg fout alleen heb je het zelf niet door, maar zij wel, maar vinden ze het misschien wel onbeleefd je tijdens je training te storen om je te verbeteren. Wees eerlijk jij lacht ook om mensen die op een bosu-ball one legged concentration curls aan het doen zijn met links terwijl ze front raises met rechts doen. Beetje extreem voorbeeld, maar er zijn genoeg mensen die de raarste shit op aarde doen maar het zelf niet doorhebben
              Vind het niet echt normale reacties.
              Als iemand iets fout doet, kan je ipv lachen en niks durven zeggen ook tips geven.
              Iedereen is ooit beginner geweest en iedereen heeft andere doelen.
              Ik lach niemand uit in de gyms, vind dat zo laag... al is het voor een grapje, dan is het nog naaien.

Als iemand iets fout doet, gewoon vriendelijk wat van zeggen.
              Heb ook wel is van mensen tips gekregen, zonder domme geintjes ofzo.

En zeker eerste setje, klinkt wel negatief... zo van.. zeker warming-up met zo weinig gewicht.
              Zonder dat ze weten hoe je traint, misschien wel 12reps... weet jij veel.
              Of heb je blessure gehad of pauze enz enz.
              Gewoon mensen die je willen naaien, gelukkig bij mij niet last van.

Comment

Je hoeft niet geacepteerd te worden daarzo, ik kom daar niet om vriendjes te maken en jij denk ik ook niet, zolang je maar je ding kunt doen

Comment

Originally posted by gain is pain View Post
                  Je hoeft niet geacepteerd te worden daarzo, ik kom daar niet om vriendjes te maken en jij denk ik ook niet, zolang je maar je ding kunt doen
                  Zelfde met school/werk enz.. ja je doel is iets anders, maar het is wel leuk als je leuk en normaal met elkaar om kan gaan.

Je kan ook zeggen... ja ik kom om te werken ik zoek geen vrienden.
                  Je hele zonder contact te maken met mensen kan je doen, maar word er niet echt vrolijker van denk ik.

Comment

Je hebt idd niet de beste gym uitgekozen maar je moet die lui gewoon negeren. Je bent er 1,5uur dan hoef je ook niet te tijd van je leven te hebben, gwn knallen en de rest negeren. Doe ik ook altijd:P
                    Vond deze wel passend..:
                    You are not here to win friends.
                    You are not here to look pretty.
                    You are not here to stare at some chick’s ass.
                    You know why you’re here.
                    And if you don’t, then get the hell out.
                    This is heavy duty.
                    This is Animal.
                    Can you handle it?

Comment

Originally posted by DeRakker View Post
                      Zelfde met school/werk enz.. ja je doel is iets anders, maar het is wel leuk als je leuk en normaal met elkaar om kan gaan.

Je kan ook zeggen... ja ik kom om te werken ik zoek geen vrienden.
                      Je hele zonder contact te maken met mensen kan je doen, maar word er niet echt vrolijker van denk ik.
                      Tsjaa sommige mensen willen geacepteerd worden en een beetje meelopen, en andere die doen gewoon hun ding en hebben schijt aan de hele wereld.

Stel jij word geacepteerd en gaat met die gasten om en komt er een nieuweling en die laggen Ze uit, ik weet wel bijna zeker dat je dan ook gaat mee doen omdat je dan niet buiten de groep wilt vallen

Comment

Tsjaa sommige mensen willen geacepteerd worden en een beetje meelopen, en andere die doen gewoon hun ding en hebben schijt aan de hele wereld..
                        Heb je het nou over emo's die geen contact met mensen willen maken?

Zo klink je wel, net of met iemand praten gelijk meelopen is...

Comment

Originally posted by DeRakker View Post
                          Heb je het nou over emo's die geen contact met mensen willen maken?

Zo klink je wel, net of met iemand praten gelijk meelopen is...
                          dat zeg ik niet, maar ik ga naar de sportschool om te trainen en niet om vriendjes te maken met iedere lamlul die daar traint en beginnerlingerjes uitlaggen

Comment

Gewoon negeren, check of je wel juist traint en na een tijdje zien ze wel dat je het volhoud. Als je van gym veranderd dan was je weer een tijdelijk mannetje dat breed probeerde te worden in hun ogen...

Wat je niet mag doen is veel te zware gewichten nemen waar je helemaal nog niet klaar voor bent... Gewoon trainen op jouw manier dus. De gewichten zullen wel zwaarder worden.

OF als je echt hardcore bent.. dan kan je wachten tot één van die gasten bench pressed en dan als een gek op die bar beginnen duwen en roepen: wie is nu de baas hé bitch ?!!!
                            Last edited by davevd; 11-08-2010, 15:44.

Comment

dat zeg ik niet, maar ik ga naar de sportschool om te trainen en niet om vriendjes te maken met iedere lamlul die daar traint en beginnerlingerjes uitlaggen
                              Ja lijkt me logisch dat je er komt om te trainen.
                              Wat ik al zei.

Ja als ik naar school ga kom ik er ook om te gaan leren, moet je dan in een foetushouding achterin de klas zitten en met niemand contact maken en zo 10en halen?

Mensen begroeten en soms praatje maken zal je echt niet door achteruit gaan.
                              Je kan en en doen.

Marja als jij er geen zin hebt, zal mij een worst wezen.
                              Zijn wel meer bevolkingsgroepen die niet graag contact willen maken met andere mensen omdat ze maar 1 ding tegelijk kunnen zoals sporten, werken enz.

Zijn bij mij genoeg grote gasten die ook gewoon ff praten.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X