Intimidatie op de sportschool

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by DeRakker View Post
    Zo bedoel ik het niet.
    Voorbeeld, als je alleen in een donkere weg loopt, je ziet een groep van stuk of 10 jongeren, zou je daar dan doorheen gaan lopen?

Is al een vooroordeel dat ze misschien wat gaan doen, maar kan ook gewoon niks gebeuren want niet alle jongeren zijn zo.

Of als je een grote gespierde gast met tattoo's ziet, kan ie misschien wel heel erg goed in wiskunde zijn ofzo.. maar het zijn niet je eerste gedachten.

Zijn maar voorbeelden, maar onbewust heb je een gedachte over iemand als je m ziet.
    tjah dat zijn de vooroordelen die ontstaan zijn in de loop van de tijd, iemand die gespierd is vaak en best groot is. Daar zou men bijvoorbeeld niet van denken dat diegene mogelijk erg goed geleerd zou kunnen zijn, want zeg nou zelf.. Waarom zou hij zijn tijd verspillen aan spiermassa kweken als hij zich ook op intellectueel niveau kan verbeteren..

Ik vind dat ronduit onzin, ik heb natuurlijk ook wel vooroordelen, maar ik kijk tegenwoordig toch wat vaker eerst de kat uit de boom, voordat ik met mijn oordeel kom.
    "Straight outta gym"

Comment

• Originally posted by Beaudien View Post
      Jawel, daar heb je wel gelijk in, hoor.
      Maar ik bedoelde dan ook meer het daadwerkelijke gedrag van mensen op andere mensen, en niet zozeer het eerste wat je denkt. Want gedachten kun je eigenlijk niet stoppen maar je kunt wel je best doen om andere mensen niet daadwerkelijk te kwetsen.
      Ik vind het gewoon altijd best sneu als een dikke mevrouw onzeker in zo'n zaal binnenstapt en onmiddellijk tegen superieure blikken aan loopt en zich nog onzekerder gaat voelen. Het lijkt me best heel moeilijk om dan in haar schoenen te staan.

Misschien vindt die dikke mevrouw het wel vervelend als er altijd weer iemand zich geroepen voelt om haar op haar gemak te stellen, waarmee ze voor haar gevoel alleen maar bevestigd ziet dat ze 'anders' is, omdat diegene haar anders behandelt dan anderen. Of, misschien is de dikke mevrouw helemaal niet onzeker, zoals jij denkt dat ze is .
      "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

• Doe gewoon je best bij de oefeningen die je uitvoert en er zijn dan vanzelf wel mensen met meer ervaring (als zij daar zelf behoefte aan hebben, uitzonderingen daar gelaten. Falstyr ofzo.. ) die willen helpen. Anders kan je altijd nog hulp vragen!

Ik kreeg ook soort van hulp gekregen van wat ervaren mensen in de sportschool, want ze vonden dat mijn "harde" werk wel opgevallen was. Toen ik destijds begon met een redelijk schema.
        "Straight outta gym"

Comment

• Originally posted by Waterpoloboy View Post
          Doe gewoon je best bij de oefeningen die je uitvoert en er zijn dan vanzelf wel mensen met meer ervaring (als zij daar zelf behoefte aan hebben, uitzonderingen daar gelaten. Falstyr ofzo.. ) die willen helpen. Anders kan je altijd nog hulp vragen!

Ik kreeg ook soort van hulp gekregen van wat ervaren mensen in de sportschool, want ze vonden dat mijn "harde" werk wel opgevallen was. Toen ik destijds begon met een redelijk schema.
          Ben ook door vele geholpen.
          Zijn gewoon grote gasten.

Gelukkig is niet iedereen als falstyr

Comment

• Originally posted by stratiox View Post
            Hallo allemaal,

Sinds enkele weken zit ik op een nieuwe sportschool. Tot voor kort trainde ik altijd op een kazerne van Defensie, maar wegens een nieuwe baan moest ik een naar elders verkassen.

De sportschool zag er goed uit; ruim opgezet met veel en kwalitatief goede apparatuur. Ikzelf gebruik meestal slechts de 'losse gewichten' en minder de 'apparaten' maar het geheel gaf een verzorgde indruk.
            Er waren instructeurs en het sportend publiek was geméleerd, door de keuze van toestellen: ook oudere mensen en 'huisvrouwen' kwamen hier.

Na drie weken trainen kan ik nu concluderen dat ik moet wennen aan het 'sfeertje' hier, en ik vraag me dan ook af of dit gemeengoed is op sportscholen.
            Achterin de zaal staan enkele bankjes met een grote spiegel, waar een wand vol dumbbells is neergezet. Wanneer ik ga trainen word ik vaak omringd door kleerkasten van +125 kg , die mij (1,78 mtr, 73 kg) van top tot teen zitten te bekijken. Nu trok ik me in het begin er niets van aan, ik voel me niet onzeker en weet dat ik de oefeningen goed en 'veilig' doe. Maar het is wel irritant, zeker als ik ergens mee bezig ben, dat iemand langs loopt en zegt 'oh, zeker eerste setje?!'
            Of dat ze kijken hoeveel kilo's ik bankdruk, en dan elkaar lachend aanstoten.
            Ik geef dan ook wel gas terug en maak grappen terug, maar ik vind dat de onderlinge sfeer vaak ronduit vijandelijk is. Ik ben hier om mijn eigen schema's te volgen, en vraag me dan ook af wat de meerwaarde is van deze 'intimidatie'..
            Ik heb ook meegemaakt dat een huisvrouwtje werd weggehoond toen ze haar biceps wou trainen. De leiding aanspreken heeft geen zin, daar die zelf ook meedoen.

Bij Defensie waren er ook wel eens van die haantjes, maar het testosteron-gehalte vertoont hier abnormale pieken

Gebeurt dit meer, of heb ik toevallig de verkeerde sportschool gekozen?

Stratiox

heb het ook meerdere malen meegemaakt dat ze me uitlachten voor bonenstaak en bekeken, het gaf me alleen nog meer energie en nodige aggressie om nog harder te trainen. Ben uiteindelijk gewoon een leukere sportschool gaan kiezen waar het niet het geval was. Heb dit jaren volgehouden en weeg inmiddels zelf 100kg en ben nu één van de grootste bij ons in gym... dusjah, gewoon volhouden en laat de haters praten... fuck hun... sterkte man !!!
            If you're going to be a bear, "be a grizzly" 1m88 98kg 15,4 % BF

Comment

• haha wat ik gemerkt heb, is dat dikke vrouwen vaak een stuk meer zelfvertrouwen hebben dan slanke vrouwen

Queen latifah bijvoorbeeld! ..

.. maar daar ging het niet over
              ~love what you do, do what you love~

Comment

• Originally posted by Optimus_Prime View Post
                haha wat ik gemerkt heb, is dat dikke vrouwen vaak een stuk meer zelfvertrouwen hebben dan slanke vrouwen

Queen latifah bijvoorbeeld! ..

.. maar daar ging het niet over
                Tja dat is ook al een vooroordeel, net of dikke vrouwen gelijk onzeker zijn.
                Zo zie je maar, het gaat onbewust.

Comment

• Originally posted by dianabolic View Post
                  heb het ook meerdere malen meegemaakt dat ze me uitlachten voor bonenstaak en bekeken, het gaf me alleen nog meer energie en nodige aggressie om nog harder te trainen. Ben uiteindelijk gewoon een leukere sportschool gaan kiezen waar het niet het geval was. Heb dit jaren volgehouden en weeg inmiddels zelf 100kg en ben nu één van de grootste bij ons in gym... dusjah, gewoon volhouden en laat de haters praten... fuck hun... sterkte man !!!
                  En nu ben je dan zelf ook wel een behulpzame vriendelijke reus tegenover de jongere jongens van 50kg die zich in het zweet werken of?
                  "Straight outta gym"

Comment

En nu ben je dan zelf ook wel een behulpzame vriendelijke reus tegenover de jongere jongens van 50kg die zich in het zweet werken of?
                    Zolang het maar geen beachboys zijn denk ik.

Comment

• Originally posted by Mohr View Post
                      Ik heb in meerdere fitness centra getrained en eigenlijk altijd de zelfde cyclus doorlopen.

Fase 1. De vaste gasten zien je komen en denken dat je een beachboy wilt worden en verwachten dat je binnen een maand weer verdwijnt. Ze kijken je afkeurend en lacherig aan of negeren je. Dit is ook onzekerheid van je eigen kant af omdat je dit zo ervaart.

Fase 2. Ze zien in elk geval dat je een volhouder bent. Ook al pak je minder dan hun zien ze dat je serieus trained en er bent om te sporten. Ze maken geintjes tegenover je ten opzichte van het gewicht dat je pakt. Dit is male testosteron bonding. Neem het als een geintje.

Fase 3. Ze ouwehoeren met je, helpen je met spotten en accepteren dat je ook geintjes terug maakt wanneer ze hun stoere gewicht weer moeten neerleggen vanwege hun "schouderblessure"

Wat ik dus bedoel te zeggen, geef ze de tijd om je te leren kennen. In het begin heb je het idee dat ze je uitlachen maar dit is ook de manier waarop je het ervaart, niet noodzakelijk hetgeen zoals zij het bedoelen. Hou er rekening mee dat (vooral in de zomer) er veel lui komen en gaan dus ze hebben ook geen zin om elke randdebiel die er binnen komt met open armen te ontvangen.

Het zijn overigens meestal de minder brede gasten die de bovenstaande cyclus doorlopen bij nieuwe leden. De echt brede gasten zijn vaak wat relexter en hebben betere dingen te doen in de sportschool.

Probeer anders een een keertje te vragen om hulp met spotten of advies. Dit werkt meestal goed voor de kennismaking.
                      (Ik heb het overigens nooit zo negatief ervaren als jou... dus misschien heb je een sportschool die de negatieve uitzondering is)
                      Quoted for truth (vond je opmerking over schouderblessures ook spot on, aangezien dat echt orde van de dag is )

Tenzij je van de eerste tot de laatste dag in een wife beater traint, dan kom je nooit het eerste stadium door
                      The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Doe gewoon je best bij de oefeningen die je uitvoert en er zijn dan vanzelf wel mensen met meer ervaring (als zij daar zelf behoefte aan hebben, uitzonderingen daar gelaten. Falstyr ofzo.. ) die willen helpen. Anders kan je altijd nog hulp vragen!.
                        ik heb ook genoeg mensen geholpen. maar zodra ik merk dat ze er niks mee doen en geen resultaat behalen laat ik ze vallen als een baksteen. bij dat soort figuren verspil je alleen maar tijd en energie. Net zoals het merendeel van die dikke wijven die niks anders doen dan cardio en als je mazzel hebt licht gewichtjes op machines trainen terwijl ze hele gesprekken zitten te voeren met elkaar. Dan denk ik bij mijzelf: "tyft een eind op en ga een breiclubje beginnen ipv de hele tijd op mensen af te geven die wel hard werken en wel een slank lichaam verkrijgen".

Comment

• Originally posted by Pinada View Post
                          Misschien vindt die dikke mevrouw het wel vervelend als er altijd weer iemand zich geroepen voelt om haar op haar gemak te stellen, waarmee ze voor haar gevoel alleen maar bevestigd ziet dat ze 'anders' is, omdat diegene haar anders behandelt dan anderen. Of, misschien is de dikke mevrouw helemaal niet onzeker, zoals jij denkt dat ze is .

Dat zou allemaal kunnen.
                          Maar ik denk wel dat ik dat op zich goed kan aanvoelen, omdat ik veel werk met deze dames en dit soort dingen dus van henzelf hoor als ze op mijn les komen.
                          Maar er zijn uiteraard altijd uitzonderingen en ik wil dan ook nog even benadrukken dat ik zeker niet op sportscholen rondloop en doelbewust op alle dikkere dames afsteven om ze maar vooral op hun gemak te stellen, hoor.
                          (voor het geval die indruk nu weer gewekt is, want ik merk wel dat je op dit forum goed op je woorden moet letten........)
                          "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

• Vandaag ook opgemerkt dat er 3,wss mede leeftijdsgenoten, aan het lachen waren met ik.
                            Maar ik heb ten minste 7 verschillende oefeningen gedaan in 20 min. terwijl zij nog maar 1 set deden & bleven babbelen. Ze bleven lachen aangezien ik nogal mager ben & soms rare bekken trek omdat ik altijd tot het uiterste ga, maar toch heb ik in de 7 voorbijgaande trainingen toch al een halve cm omtrek rondom gekregen .
                            Het beste van al was dan toen de "breedste" van hun maar liefst 20kg minder heft bij een bepaalde oefening terwijl hij 20-30 kg meer weegt & het dan nog maar eens houdt bij een 1 set van 15 herhalingen.
                            Heb me er eens niks van aangetrokken & tijdens de sets door eens goed gelachen .

Comment

• Originally posted by stratiox View Post
                              Hallo allemaal,

Sinds enkele...
                              Achterin de zaal staan enkele bankjes met een grote spiegel, waar een wand vol dumbbells is neergezet. Wanneer ik ga trainen word ik vaak omringd door kleerkasten van +125 kg , die mij (1,78 mtr, 73 kg) van top tot teen zitten te bekijken.
                              ...Gebeurt dit meer, of heb ik toevallig de verkeerde sportschool gekozen?

Stratiox
                              Zijn er ook veel obesitas-patiënten?

Als ik ga zwemmen is er altijd zo'n oude, uitgedroogde, verrimpelde vrouw met funky highlights die zit te fietsen...
                              Echt super creepy
                              http://forum.bodynet.nl/members/mrmeneer-albums-ik.html
                              P.s. ik ben 13 jaar!

Comment

• Originally posted by MrMeneer View Post
                                Als ik ga zwemmen is er altijd zo'n oude, uitgedroogde, verrimpelde vrouw met funky highlights die zit te fietsen...
                                Echt super creepy

Ooit..........komt de dag dat jij ook oud, uitgedroogd en verrimpeld zult zijn.
                                En als je dan nog steeds wilt sporten omdat je nog steeds lekker actief bent, denken alle die gezellige strakke jongeren zo over jou.
                                "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X