Boksen/fitness

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Boksen/fitness

Hallo allemaal,

Ik heb een paar dagen geleden een proefles boksen gedaan met een vriend en ben tot de conclusie gekomen dat ik boksen hellemaal geweldig vind.
    Daarom heb ik ook besloten om op boksen te gaan.

Nou zit ik met het probleem dat ik daarnaast gewoon wil blijven fitnessen, maar heeft dat wel zin aangezien ik een ectomorph ben, ik ga 2/3 keer in de week boksen(waar je ook veel van afvalt) en dan 2 keer in de week full body ga doen bij de fitnesszaal?
    Heeft dit zin in verband met spiermassa krijgen? Gaat het wel vooruit of moet ik gewoon een keuze maken tussen boksen en fitness?

Alvast bedankt Gr

Daar ga je niet veel spiermassa mee pakken met 2 keer in de week fullbody. Zelfs niet als je niet bokst.
    Misschien toch maar prioriteiten stellen.

Waarmee ik niet wil zeggen dat je niet kan/mag fitnessen of krachttraining doen.
    Je gaat enkel een keuze moeten maken of je nu een gesculpeerd lichaam wilt met veel spiermassa, of dat je een bokser wilt zijn.
    Last edited by Lukas; 15-08-2010, 23:20.

Comment

je kan gerust 3x in de week fitness fullbody doen, en daarnaast 2x pw boksen. (je verbrand dan heel erg veel kcal, en je zult dan ook heel veel moeten eten om spiermassa aan te komen, maar het kan zeker).
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Sorry ik ben niet hellemaal duidelijk geweest..
        Wat ik wil is een beetje spiermassa zodat het er allemaal wat mooier en strakker uitziet, mijn doel is niet het hebben of het in de buurt komen van het lichaam van een bodybuilder.

Mijn vraag is dus of ik dit kan bereiken door middel van boksen en fitness?
        Als ik goed eet, wat voor een lichaam zal ik dan krijgen als ik dit beiden doe?

Alvast bedankt

Comment

Zoals hier boven al staat...

met twee keer in de week full body zal je niet veel spieren aanmaken, met of zonder boksen. Dat je niet veel spieren wilt is dus niet zo relevant...

Zoals Dyno al aangeeft: heel veel gaan eten omdat je ook heel veel verbrand. Begin dus maar met je voedingsbehoefte uit te rekenen en ga daar flink boven zitten. (Zie sticky's)
          "Er zijn geen domme vragen, alleen achterlijke lui die falen door domme vragen te stellen... hm, misschien zijn er toch domme vragen."

Comment

Originally posted by Mohr View Post
            Zoals hier boven al staat...

met twee keer in de week full body zal je niet veel spieren aanmaken, met of zonder boksen. Dat je niet veel spieren wilt is dus niet zo relevant...

Zoals Dyno al aangeeft: heel veel gaan eten omdat je ook heel veel verbrand. Begin dus maar met je voedingsbehoefte uit te rekenen en ga daar flink boven zitten. (Zie sticky's)
            Een beginner gaint zelfs op 1x per week goede full body training en degelijke voeding.

2x per week full-body krachtsport wordt door veel toppers in MMA gedaan, en is meer dan genoeg als je er een andere sport bijdoet. Nu is een kleine kanttekening dat dit soort mensen minder naar massa en meer naar kracht kijken, maar als beginnende ectomorph moet je je hier nog geen zorgen over maken.
            the one and only tabata overlord

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X