hoe belangrijk is slapen voor bodybuilding?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hoe belangrijk is slapen voor bodybuilding?

zoals je in de vraag al kunt zien wil ik weten hoe belangrijk slapen nou is als je traint natuurlijk weet ik dat je rust nodig hebt om te herstellen maar ik wou graag weten hoelang je dan ongeveer moet slapen om optimaal te herstellen ik heb namelijk ook wel is gehad dat ik maar 7 uurtjes heb geslapen.
    BP 4x100 SQ10x100 DL12x100

Originally posted by Training Niels View Post
    zoals je in de vraag al kunt zien wil ik weten hoe belangrijk slapen nou is als je traint natuurlijk weet ik dat je rust nodig hebt om te herstellen maar ik wou graag weten hoelang je dan ongeveer moet slapen om optimaal te herstellen ik heb namelijk ook wel is gehad dat ik maar 7 uurtjes heb geslapen.
    Heb ook periodes dat ik 6 uurtjes slaap...
    Zal vast niet ten goede doen, marja zijn meer factoren belangrijk..

Comment

als ik een nachtje minder geslapen heb, ben ik minder fit om te trainen.. Ik denk dat het bij mij vooral psychisch is, echt fysisch heb ik er meestal wel geen last van, alhoewel 8 uren slaap wel deugt doen na zware training..
      On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

minstens 12 uur slapen voor een net aan voldoende hersteld lichaam
        Groeten

Comment

Ik denk 7-8 ofzo.

Maar als je in de avond een filmpje kijkt is dat ook rusten hé.

Comment

Originally posted by gameface View Post
            Ik denk 7-8 ofzo.

Maar als je in de avond een filmpje kijkt is dat ook rusten hé.
            Is toch niet helemaal zelfde hoor
            het is inderdaad rusten, maar niet slapen
            On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Originally posted by gleke View Post
              Is toch niet helemaal zelfde hoor
              het is inderdaad rusten, maar niet slapen
              Dat zeg ik ook niet..

Comment

Als je maar langer slaapt dan 2 uur je lichaam maakt na 2 uur het meeste groeihormoon aan van de dag, zal zeker wel 8 uur p/dag proberen te pakken, de een heeft ook meer slaap als de ander nodig maar zal je vooral niet druk maken over het slapen er zijn ook andere factoren die invloed hebben op je herstel,
                Alcohol, drugs, voeding, trainingintensiteit, werk etc...
                Make it happen, shock everyone!

Comment

Beste voor BB is meerdere keren per dag te slapen.
                  Als je slaapt maak je GH aan en de piek is het hoogst in het begin van de slaap. Als je dus in de middag ook een paar uur gaat slapen,.....perfecto.

Algemeen heb je gewoon een uur of 7 tot 8 nodig voor je algehele herstel. Maar dus voor BB is meer slapen een pré.
                  1e Masters Superbody YBF 2011!
                  Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

@marnop
                    Als je vaker dutjes gaat doen gaat je lichaam dan niet aanpassen aan de gh aanmaak?
                    Rond middernacht licht het het hoogst bij de mens en dat kun je gaan stimuleren door te slapen, na 1 uur slaap is je gh aanmaak het hoogst maar als je nu vaker dutjes gaat doen van 1-2 uur gaat je lichaam dan niet de aanmaak van middernacht verminderen?

Comment

Als je meer dan een enkel tussendoor slaapje doet ws wel, maar 1 extra tukkie doen niet, maar het gaat vnl om de piek, die is het meeste waard, die doet je groeien en is voor groot herstel, de lagere doseringen is voor algemeen herstel.
                      Maar vergeet niet baby's groeien ook omdat ze zoveel slapen, na de extra tukkies gaan ze steeds minder hard groeien. Ook volwassenen zullen uiteindelijk beter herstellen bij meer slapen, dus elke middag een schoonheidsslaapje doen....plus je test-levels zijn vrij hoog vlak na het ontwaken. Dat is ook wel lekker.
                      Misschien kan ik nog wel ergens een artikel er over vinden, maar is al jaren geleden dat ik dat had, als ik het vind dan zal ik e.e.a. quoten.
                      1e Masters Superbody YBF 2011!
                      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Vandaar die stijfe LUL in de ochtend

Comment

toen ik nog bij luchtmobiel zat, moesten we tijdens de opleiding om 11 uur naar bed, en stonden we om half 6 op, dat komt dus neer op 6.5 uur slaap.. Voor mij werkt dat het beste, tussen de 6-9 uur, langer ben ik de hele dag zo suf als een konijn, en korter ben ik niet vooruit te branden

Ik denk ook dat het belangrijk is om vroeger naar bed te gaan, en vroeger op te slaan. Al zou het theoretisch gezien niks uit moeten maken merk ik een duidelijk verschil als ik rond half 11 naar bed ga, en onm half 8/8 uur weer opsta, dan wanneer ik om 2/3 uur snachts naar bed ga en rond 12/1 uur smiddags wakker word
                          ~love what you do, do what you love~

Comment

Ik vraag me dan af, is slapen dan echt zo belangrijk?
                            Ik sliep bv dit schooljaar meestal maar 3-7 uurtjes per nacht tijdens de schoolweek & wat uitrusten in het weekend.
                            Dagen van 5.45 (tja, als je om 6.30 al moet vertrekken naar school) tot rond 23.30-2 uur.
                            Het zit in de moeders kant van de familie dat we niet veel slapen & ook niet veel slaap nodig hebben.

Ok, denk dat het niet zo positief zal zijn voor je spiergroei, maar ik vindt wel dat als je weinig slaap hebt meer in staat bent om fysieke inspanningen te doen dan dat je TE veel slaapt.

Comment

Natuurlijk is het wel belangrijk voor je herstel. Heb er zelf niet veel last van als ik meer dan 5 uur per nacht slaap, moet niet constant zo zijn, meestal slaap ik rond de 7-7,5 uur op een nacht. Bij minder dan 5 uur slaap per nacht merk ik het wel wat in m'n trainen. Het is imo onzin om te stellen dat wanneer je 1 nacht minder slaapt dat je dan veel minder gains maakt. Slaap zelf meestal in het weekend maar 3-5 uur per nacht ivm werk.
                              In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X