Een bulk 'probleempje'.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Een bulk 'probleempje'.

Beste BNers,

Mijn heerlijke, zonnige zomer is afgelopen! Tijd voor veranderingen zoals altijd.

Status:
    1.86m.
    79 KG.
    2,5 Jaar fitnesservaring.
    Student eindjaar Fontys Sporthogeschool.
    Voetballer 1ste elftal.

Verplichtingen:

1ste half jaar, 15 uur lesgeven L.O per week.
    8 uur verschillende sporten per week.

2de half jaar, 20 uur lesgeven L.O per week.
    8 uur verschillende sporten per week.

2 x 90 min.training(voetbal).
    1 x 90 min. wedstrijd.

3 x 90 min. fitness.

Doelstelling:

Gewicht:
    31 DEC. 85 KG wegen.
    28 FEB. 83 KG wegen.

Voedingsschema:
    Geen alcohol!
    s'ochtends brintapap met whey.
    smiddag's 1 x maal weight gainer, 1 x whey shake
    (Rondom mijn normale voeding)
    s'avonds kwark met synta-6 voor het slapen gaan.

Goed dat waren even wat dingetjes rond om mijzelf.
    Maar mijn vragen zijn.

1. Het is 'bulking' time, dus ik ga nu enorm veel vreten (op de juiste manier) maar is het wel mogelijk om zoveel Kcal. binnen te krijgen dat ik boven mijn verbruik aan kcal kom?
    2. Met bovenstaande vraag kom ik meteen op het volgende uit, ik heb namelijk het gevoel dat ik best snel vol zit. Hoe kan ik hiermee omgaan?
    3. Aangezien ik het gevoel heb dat ik snel vol zit, lijkt me de weightgainer een goede toevoeging aan mijn normale voeding? klopt toch?

Met een sportieve groet,

Joey K.

Jezus Christus man, die weightgainer heb je nog lang niet nodig.

Je eet ook te weinig sowieso.

Ik denk dat andere leden beter kunnen uitleggen dan mij hoe je het nou precies moet aanpakken.

Je hoeft ook niet zo supplement afhankelijk te zijn denk ik. Wat is je Kcal behoefte?

Edit: Wat is je normale voeding?

Als je behoefte hoog ligt kan je wel een weightgainer gebruiken.
    Ben iets te snel door je tekst gegaan, zie dat je best wel veel sporten doet.
    Last edited by Joshua90; 25-08-2010, 16:45.
    You can be part of my meal tonight.

Comment

Met zo'n druk trainings/werk/sport leven denk ik dat je 10000kcal per dag moet eten om bij te komen. Ga eerst eens een beetje inkrimpen in je bezigheden. Met zoveel activiteit kan je eten tot je een ons weegt.

Richt je op bodybuilding of ga lekker een andere sport doen want alles tegelijk gaat niet veel zoden aan de dijk zetten.
      The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Kevster, wat een grapjas ben jij . Ik doe ook een sportopleiding en dan heb je het eenmaal zo druk met sporten en KAN je dus niet inkrimpen. En wie zegt dat hij podium bbér wil worden?!?! Je weet zijn doelen niet eens. Later!

Comment

Originally posted by janieck spithoff View Post
          Kevster, wat een grapjas ben jij . Ik doe ook een sportopleiding en dan heb je het eenmaal zo druk met sporten en KAN je dus niet inkrimpen. En wie zegt dat hij podium bbér wil worden?!?! Je weet zijn doelen niet eens. Later!
          Waarom zou je niet in kunne krimpen volgens jou dan?

Comment

Daarom post jij ook al een jaar dezelfde fotos. Later!
            The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by Kevster View Post
              Daarom post jij ook al een jaar dezelfde fotos. Later!
              Alweer zo een leuke grap, ouwe cabberatier . Hoe kan je nou je opleidingsuren inkrimpen, hier heb je helemaal geen bal over te zeggen. Je wilt toch je diploma halen of niet soms.

Comment

Alweer zo een leuke grap, ouwe cabberatier . Hoe kan je nou je opleidingsuren inkrimpen, hier heb je helemaal geen bal over te zeggen. Je wilt toch je diploma halen of niet soms.
                Helemaal gelijk! Ik zei ook niet wat kan, ik zei wat het beste zou zijn. Zeg eerlijk, hij doet een overdaad aan beweging, niet?
                The Sky Ain't The Limit

Comment

Klopt, doe ik ook! Precies hetzelfde, sportopleiding, fitness en voetbal, toch 14 kg in een jaar gepakt.

Comment

Zullen we weer een beetje ontopic gaan jongens? ipv gaan miepen en mauwen tegen elkaar!

Doelstelligen staan er wel degelijk bij.
                    Maar zijn wat raar, in mijn ogen dan.

Doelstelling:

Gewicht:
                    31 DEC. 85 KG wegen.
                    28 FEB. 83 KG wegen.

Als het zou gaan om een vechtsport dan begrijp ik het wel, maar verder nope, dus niet.
                    Waarom zou je niet op 31 december al 83 willen wegen? Waarom eerst over de 83 heen en dan terug naar 83?
                    Ik vind dat wel erg vaag.

Ga lekker hard en zwaar trainen en doe een lichte clean bulk. Lekker hoog in je eiwitten zitten, schrap de gainer, de syntha 6 mag blijven.

De 90 minuten fitness moet zware krachttraining worden met een goed massa schema en moet worden ingekort naar 60minuten max. In die 60 minuten moet het je gewoon erg veel kracht kosten en moet je zware inspanning leveren met zware gewichten.

Zoek even naar een goed massaschema, of probeer er 1 te maken, plaats die even en we zullen kijken of die ook klopt voor je doelen.

En heb je enig idee hoe hoog je bf% is? Laat het anders even meten. Niet op de weegschaal, we willen vet percentage hebben geen weerstand uitdrukking. Dus even met de clipper of laat je even dompelen.

succes alvast.
                    1e Masters Superbody YBF 2011!
                    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Alvast bedankt voor deze reactie's... hier kan ik wat mee.

Mijn vet% zal ik nog maals oplaten meten, laatste keer... zat dit op 8%... Way te laag dus.

Opzoek naar een goed massa schema en vrete!

train, eat, sleep and grow like a weed... zo was het toch?

Comment

Om goed te kunnen groeien is 8% idd een stukkie te laag, probeer eerst op de 10% tot max 12% te komen.
                        en de spreuk klopt idd.

Maar vertel eens waarom die doelen? Het is niet voor een BB wedstrijd iig, bij veel beginners wedstrijden wordt je op lengte ingedeeld (bij YBF dan) Is het voor een vecht of verdediginsport?
                        Of is het een wilde gok ivm dat gedoe van bulken en cutten?

Die paar kilootjes kan je er iig wel droog bij gainen, dat gaat ook lukken. En als je dan weer 2% bf kwijt wil raken dan kan dat zonder spiermassa verlies.

Comment

Je sport gemiddeld meer dan 3u per dag en dat is exclusief dingen als fietsen, lopen e.d. die 10.000cals zijn misschien een beetje overdreven, maar zo raar zijn de opmerkingen van Kevf nog helemaal niet.

Als je aan BBing gaat doen (gezien je voedingsschema is het helaas eerlijk om te zeggen dat je nog niet eens begonnen bent, zelfs met 2,5jaar trainingservaring) is misschien idee om hier eens mee te kappen lol Nou zijn BBers sowieso al niet te spreken over voetbal, maar we hebben het hier over 3uur extra cardio per week, bovenop een 20uur sportopleiding en andere activiteiten (werk je der misschien ook nog bij?), als je als doelstelling hebt wat kwaliteitskiloos aan te komen gaat dit je wel echt goed tegenstaan.

Die 5kg moet je nog wel kunnen pakken als je begint met goed eten, maar ik denk dat je enorm overschat hoeveel effect die 5kg op je fysiek gaat hebben en met zo'n levensstijl zul je echt moeten vechten voor elke kilo.

Zijn genoeg mensen die het voor elkaar krijgen (kijk maar naar mensen bij het leger), maar je maakt het jezelf onnodig moeilijk met al die sporten (tja sportopleiding he).

Probeer eerst eens een basisschemaatje op te zetten, begin met een calorie inname waar je je fijn bij voelt en verhoog elke week met 200-300cal tot je opgebouwd bent naar een inname die je vol kunt houden zonder misselijk rond te lopen. (Je zult echt wel op 5000-7000calorien moeten mikken ben ik bang). Zorg dat je een schema hebt wat je ELKE dag kunt eten, veel mensen beginnen onverhoopt met bulken, houden het 3 dagen vol, worden de 4e dag vol wakker, nemen een shake, avondeten... zitten nogsteeds vol, gaan slapen en dan begint het weer opnieuw... is echt killer voor je motivatie.

Persoonlijk zou ik zuivel/melk vermijden, alhoewel dit door enorm veel mensen aangeraden wordt als makkelijke caloriebom. De lactose erin zorgt voor een lang verzadigd gevoel en zorgt er misschien voor dat je na 2u nog lang geen zin/ruimte hebt om te eten. Eet kleine meals, maar eet ook dezelfde hoeveelheden s'avonds. Je sport zoveel dus hoeft echt geen zorgen te maken over geen carbs in de avond. Laad jezelf vol voor je gaat slapen (dan kun je wel inslaan met melk aangezien je er dan geen last van hebt), dus geen 500gr kwark en 20gr walnoten maaltijd pakken. Eet om te beginnen vrij clean, maar schroom niet om wat calorieen uit mayonaise/dressingen te halen als het ervoor zorgt dat je makkelijker (en vooral sneller kunt eten). Eet je maaltijden snel en zorg dat je niet de hele tijd afgeleid wordt. Ga niet zitten eten als je iets aan het typen bent of achter de tv hangt. Laatste wat je wilt is een uur doen over een paar sneeën brood met een blik tonijn en dan erachter komen dat je over een uur weer moet eten, wat dus gaat falen, dan raak je achter op schema en ga je of maaltijden skippen, of te laat naar bed waardoor je in de ochtend maaltijden mist.

Alles over het maken van een schema staat in de zomersticky, verder;

2 x 90 min.training(voetbal).
                          1 x 90 min. wedstrijd.
                          3 x 90 min. fitness.

Is wel echt heavy
                          The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

ik heb een tijdje 4x per week kt gedaan, 3x tennissen per week (training) en 1x competitie (dwz 3 uur+ wedstrijd).

groeien lukt wel, alleen fijn is het niet voor je herstel (in mijn geval me biceps en onderarm aanhechtingen)
                            Groeten

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post
                              Nou zijn BBers sowieso al niet te spreken over voetbal,
                              ?? Ik wordt er zelfs voor betaald...................dan wel als trainer, maar toch.....en voetbalde voorheen zelf ook gewoon naast BB. prima combinatie niks mis mee.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X