Feit of fabeltje?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Feit of fabeltje?

Vet gaat spieropbouw tegen?

vet eten?
    Absoluut niet.

Vet stimuleert hormoonaanmaak wat in theorie meer spiergroei betekend.
    Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
    Go heavy or go home!

Comment

okay, verder mag er wel antwoord gegeven om de eerste maar ik heb er nog eentje:

2. Spierpijn is een graadmeter voor spiergroei?
      (d.w.z. geen spierpijn is slecht getraind! gezegde 'pijn is fijn' - goed getraind')

Comment

ben je nu gewoon alle fabeltjes aan 't opsommen?
        Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by SuperJ View Post
          2. Spierpijn is een graadmeter voor spiergroei?
          (d.w.z. geen spierpijn is slecht getraind! gezegde 'pijn is fijn' - goed getraind')
          Niet waar, na een tijd wennen je spieren aan het steeds meer moeten te werken en zul je steeds minder spierpijn hebben.
          Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Ik heb altijd spierpijn.
            Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by Wasofski View Post
              Niet waar, na een tijd wennen je spieren aan het steeds meer moeten te werken en zul je steeds minder spierpijn hebben.
              Daarom moet je steeds van schema veradneren.

Comment

Nee, ik som niks op. Gewoon een aantal stellingen waarover ik twijfel.
                Korte stellinge met korte antwoorden geven ook resultaat zo zie je wel
                Last edited by SuperJ; 02-09-2010, 21:27.

Comment

Spierpijn zegt niks. Heb nooit spierpijn en ga hard genoeg. Verandering in schema is overrated. Consequent en hard werken betekend veel meer.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                    Spierpijn zegt niks. Heb nooit spierpijn en ga hard genoeg. Verandering in schema is overrated. Consequent en hard werken betekend veel meer.
                    Bron?
                    Want ik lees en hoor overal dat verandering juist belangrijk is.

Comment

Originally posted by DeRakker View Post
                      Bron?
                      dat is bij iedereen anders.

Comment

Originally posted by DeRakker View Post
                        Bron?
                        ja inderdaad, en uit eigen ervaring merk ik ook dat verandering beter is.
                        graag een bron
                        lengte: 181
                        gewicht: 81
                        BF: 13

Comment

Wat voor bron zoeken jullie?
                          Wetenschappelijk onderzoek of ervaring van andere mensen?
                          Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

Tot voor kort werd algemeen aangenomen dat spierpijn na een training berust op minuscule beschadigingen in de myofibrilen, de krachtproducerende vezels in een spier. Onderzoek uit de jaren ’80 liet zien dat na intensieve belasting veranderingen optreden en die werden geïnterpreteerd als schade. Dat leek logisch. Het verleggen van de grenzen kan immers behoorlijk pijn doen. Op basis van deze bevindingen werd atleten geadviseerd bij spierpijn erg voorzichtig te zijn. Meer belasting zou wel eens tot nog grotere schade kunnen leiden. Prof. dr. Lars-Eric Thornell, hoogleraar anatomie aan de universiteit van het Zweedse Umeå, had moeite met die redenering. Waarom zou een spier een trauma nodig hebben om sterker te worden? Hij kon dat niet rijmen met de waarneming dat sporters die ondanks flinke spierpijn blijven doortrainen, toch beter worden. ‘Als er sprake zou zijn van beschadigingen, compleet met ontstekingsreacties en zwellingen, zou een atleet die met spierpijn traint zichzelf moeten slopen en dat is niet zo.’

Comment

Vet = De Sjit
                              Spierpijn = CNS
                              Wikipedia = Gay
                              The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X