betweters (irritant)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• betweters (irritant)

Ik irriteer me steeds vaker aan betweters. Of irriteren is niet helemaal het goede woord, maar het valt me de laatte tijd steeds meer op.

Bijvoorbeeld:
    - je bent aan het bankdrukken en je hebt je duimen uit veiligheid (en omdat je het de afgelopen 12 jaar eigenlijk zo gewend bent...) om de stang heen. Komt er een gozer naar je toe die je vertelt dat je je borst veel beter pakt als je je duim direct naast je wijsvinger houdt
    - of nog beter, je doet zittend met een wijde greep je rug trainen (seated cable row gok ik dat het heet?) komt er een gozer naar je toe die zegt dat je hem smal moet doen (terwijl je die 5 minuten geleden gedaan hebt)

Af en toe kan ik er wel om lachen, maar soms wordt het een beetje iriritant.

Is dit niet iets voor het grootste ergernis in de sportschool topic?

En nee, ik deel dit soort ervaringen niet. Soms geven mensen me tips, dan vraag ik waarom zij het anders zouden doen en trek mijn eigen conclusies. Het irriteert me niet, dus ik erger me er niet aan.
    "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Mensen die de duim niet om de stang doen zijn dom. je gaat er niet meer of minder een bepaalde spier mee isoleren. Door dit niet te doen vergroot je alleen maar het risico dat de stang weg glijd en vol op je borst valt. Met 100+ kilo is het niet fijn om opeens geplet te worden. En om te voorkomen dat de barbel op zijn plek blijft moet je je polsen in een positie plaatsen waardoor je de pols gewrichten naar de klote helpt. En zo kun je geen maximale kracht/spierspanning bewerkstelligen. Dus gewoon duim om de barbel. En mensen die dat niet doen hoop ik echt dat de stang met gewicht eens vol op hun neer dondert en hun borstkas + longen naar de klote helpt. Wie niet leren wil, moet dan maar voelen.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
        Mensen die de duim niet om de stang doen zijn dom. je gaat er niet meer of minder een bepaalde spier mee isoleren. Door dit niet te doen vergroot je alleen maar het risico dat de stang weg glijd en vol op je borst valt. Met 100+ kilo is het niet fijn om opeens geplet te worden. En om te voorkomen dat de barbel op zijn plek blijft moet je je polsen in een positie plaatsen waardoor je de pols gewrichten naar de klote helpt. En zo kun je geen maximale kracht/spierspanning bewerkstelligen. Dus gewoon duim om de barbel. En mensen die dat niet doen hoop ik echt dat de stang met gewicht eens vol op hun neer dondert en hun borstkas + longen naar de klote helpt. Wie niet leren wil, moet dan maar voelen.
        1 grote gast doet het ook bij mijn gym.. marja ik zeg maar niks want denk dat hij het wel weet en anders heeft hij ook zo van... weer zon kut ventje die het beter weet.
        Hij zit dik boven de 100kg...

Al is het alleen de stang die op je borst valt.. word je al niet happy.

Maar bij squat doe ik nu wel duim naast mn vingers, is wel chiller en je duwt(overdreven) toch het gewicht tegen je lichaam dus is dat je duim.

Trouwens 1x bij iemand gezegd waar instructeur naast stond, en hij zei dat t niet erg is bij weinig gewicht.. dusja..
        Last edited by DeRakker; 05-09-2010, 14:56.

Comment

bij squat moet dat toch juist? ivm positie van de pols

Comment

YouTube - Bench Press accident

ventje kan ook niet benchen met fatsoenlijke grip. gaat vervolgens triest lopen doen dat bodyweight fitness beter is ipv erkennen dat hij niet kan benchen.

Comment

lol bodyweight fitness.... funn!
              Make it happen, shock everyone!

Comment

Toevallig gister tijden werk.. ik werd helemaaaal gek!

Hij zegt: Ik kan eten wat ik wil, ik kom niet aan.
                Ik zeg: als je boven je behoefte kom je gewoon aan, maakt niet uit wat je eet.
                Dikke wijf met 40+ bf: Nee hoor op zo een jonge leeftijd niet. Als hij nu veel eet komt het erbij als je 25 bent ofzo.

AAAAAAAAAA Hoe kom jij dan aan die fucking 40+bf vieze stinkwijf..

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                  YouTube - Bench Press accident

ventje kan ook niet benchen met fatsoenlijke grip. gaat vervolgens triest lopen doen dat bodyweight fitness beter is ipv erkennen dat hij niet kan benchen.
                  YouTube - Muscle up accident

Comment

Nou goed dan plaats ik ook een video'tje van hoe het wel moet.
                    Dailymotion - Johnie Jackson Bench Press tips - a Sports & Extreme video

En Pinada, als je het mij vraagt zijn eigenlijk alle onderwerpen op dit forum al wel een keer besproken.
                    Eigenlijk wel, toch?

Comment

Het is zoals Falstyr zegt, dom om het zo te doen.

Ik zeg dat het niet in alle gevallen zo is maar meestal wel.

Toevallig vandaag nog op cursus aangegeven; Leer iedereen aan om de duim om de stang te doen voor de veiligheid.
                      Als ze dan later gaan experimenteren prima, maar dan hebben ze al wat meer ervaring vaak, maar iig heb je ze dan wel aangeleerd hoe de veilige manier is.
                      Enkele mensen kunnen vanwege blessures of gewrichtsproblemen in de pols de bar niet anders pakken, maar goed die moeten dan met minder gewicht op de juiste manier aanleren hoe je zonder duim kan liften.
                      Zelf lift ik tegenwoordig tot 100/120kilo zonder duim, boven de 120kilo sowieso met duim er omheen. En boven de 120 altijd met spotter. De spotter moet werken als ik het zeg en hoe ik het zeg.

Voor het 2e issue, seated row's, de kan je met brede en met smalle grip doen en ook met reverse grip als je dat wil, allen geven een net ff ander effect op de rug. Gewoon lekker beiden blijven doen, is prima.
                      1e Masters Superbody YBF 2011!
                      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

@falstyr

die dude verdient gewoon die bar op ze kop omdat hij gewoon niet weet waar die mee bezig is, als je false grip gebruikt dan maak je eerst een ful grip en dan trek je je duim naar achter dan heb je pas grip op de bar dit is gewoon een sukkel. daarnaast is false grip iets voor advanced lifters en biedt het zeker wat voordelen A je neemt wat spanning van je pecs/schouders B je verkleint de rom met fgrip.

@ marnop

false grip is geen slechte grip maar je moet het weten hoe te gebruiken, daarnaast is het pas gevaarlijk als je het onjuist hanteert.

check dit filmpje anders http://www.youtube.com/watch?v=OOBKGesyFwk
                        Last edited by janjaap2; 05-09-2010, 21:26.

Comment

"false grip" is ook idd geen slechte grip, of hoeft het niet te zijn iig, maar voor de veiligheid is het hoe dan ook het beste om iedereen aan te leren om de normale grip te gebruiken.
                          Pas als je ervaren bent dan moet je gaan experimenteren met andere grip. Of als je ervaren mensen om je heen hebt als spotter en om het je op de juiste manier te leren doen.

Er is niks mis met veiligheid in het algemeen voorop zetten.
                          1e Masters Superbody YBF 2011!
                          Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Hoezo zou je de valse grip uberhaupt willen gebruiken ook al druk je maar 5 kg? Heeft een toegevoegde waarde? Mits je een gewricht probleem hebt of een blessure zoals marnop net aangaf.
                            I don't eat steroids for breakfast, but thanx for asking

Comment

Ja ik zou niet weten waarom je zon groot risico neemt voor misschien een klein voordeel.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X