Koolhydraten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Koolhydraten

goeden avond,

Ik doe sport bewegen hbo, en ik krijg dus ook voeding... maar wij leren dat minimaal 60% van je voeding uit koolhydraten moet bestaan.

Maar waarom leren we dat? er zijn zoveel onderzoeken dat eiwitten meer nuttigen alleen maar goed is. En toch proberen ze ons te overtuigen dat je er dik van word en dat je te weinig energie krijgt en alles WAAROM!?

Groet,

Omdat ze met achterhaalde info werken. Gewoon ja-knikken tot je je papiertje hebt en dan de helft van wat ze je leren vergeten. Verdiep je in wetenschappelijke papieren op het internet. Heb je veel meer aan. Ga niet in duscussie te gaan met ze. Maakt je studie-jaren alleen maar lastiger.

60+ procent aan carbs is meer voor duursporters. Niet voor bankzitters of krachtsporters.

Comment

aaah oke,

Ja echt vervelend hoor dat je allemaal achterhaalde shit leert. En bijna niemand met overgewicht doet aan duursport en moeten we ze dat gaan aanraden wat een trieste bedoeling. Maar inderdaad dat papiertje scoren en alles vergeten...

Bedankt,

Comment

Idd voor duursporters is een hogere koolhydraatinname van belang omdat ze het punt dat de vetverbranding in gaat zo lang mogelijk uit willen stellen, omdat je dan in tempo terugvalt. Op koolhydraatverbranding kun je een hoger tempo blijven draaien dan op vetverbranding (de omschakeling van koolhydraat- op vetverbranding wordt ook wel 'de man met de hamer' genoemd).

Comment

Ik zou je reactie van je leraar wel eens willen zien als je met zo'n studies afkomt van internet die andere dingen beweren

Comment

Onderzoek over low carb.
            Zie bijlage, veel lees plezier....
            Attached Files
            The iron never lies to you. You can walk outside and listen to all kinds of talk, get told you're a god or a total basterd. The Iron will always kick you the real deal. The Iron is the great reference point, the all-knowing perspective giver. Always there like a beacon in the pitch black. It never freaks out on me, never runs.
            Welcome To The Brotherhood Of The Iron!

Comment

Zou een interessante les worden als ze de "oude" opvattingen en de meer recentere onderzoeken eens langs elkaar zouden leggen. Waarop zijn de resultaten gebaseerd ? Welke neven-aspecten zijn meegenomen ? etc.

Comment

artikel is van 2009 en lees het ..... komt van de databank van mn universiteit, ik moet een eindwerk schrijven over low carb diets
                The iron never lies to you. You can walk outside and listen to all kinds of talk, get told you're a god or a total basterd. The Iron will always kick you the real deal. The Iron is the great reference point, the all-knowing perspective giver. Always there like a beacon in the pitch black. It never freaks out on me, never runs.
                Welcome To The Brotherhood Of The Iron!

Comment

Originally posted by Martardt View Post
                  goeden avond,

Ik doe sport bewegen hbo, en ik krijg dus ook voeding... maar wij leren dat minimaal 60% van je voeding uit koolhydraten moet bestaan.

Maar waarom leren we dat? er zijn zoveel onderzoeken dat eiwitten meer nuttigen alleen maar goed is. En toch proberen ze ons te overtuigen dat je er dik van word en dat je te weinig energie krijgt en alles WAAROM!?

Groet,
                  Wordt er ook aangegeven hoeveel dat gemiddeld zou moeten zijn?
                  Volgens mijn gegevens ongeveer 200gr glucose per dag.....voor wat een gemiddeld mens nodig zou hebben.
                  Sporters dus flink wat meer, maar krachtsporters geen honderden grammen meer iig.
                  Hoeveel KH is 200gram glucose.? Iemand een simpele formule die e.e.a. in gemiddelden kan aangeven?
                  1e Masters Superbody YBF 2011!
                  Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
                    Wordt er ook aangegeven hoeveel dat gemiddeld zou moeten zijn?
                    Volgens mijn gegevens ongeveer 200gr glucose per dag.....voor wat een gemiddeld mens nodig zou hebben.
                    Sporters dus flink wat meer, maar krachtsporters geen honderden grammen meer iig.
                    Hoeveel KH is 200gram glucose.? Iemand een simpele formule die e.e.a. in gemiddelden kan aangeven?
                    was het niet dat je 2000kcal had opgeslagen aan koolhydraten wat 500g glucose was? dus 4 op 1?
                    Calisthenics / Street workout

Comment

1g koolhydraten = 1g glucose
                      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                        1g koolhydraten = 1g glucose
                        lijkt mij ook aangezien suikers ook gewoon koolhydraten zijn..
                        "Straight outta gym"

Comment

dyno heeft gelijk.

Comment

Originally posted by IJsBlok View Post
                            was het niet dat je 2000kcal had opgeslagen aan koolhydraten wat 500g glucose was? dus 4 op 1?
                            Is dit een testje IJs?
                            500gr is 2000cal ...
                            Maar KH kan je niet opslaan, glucose wel.

Van de bruto KH inname wordt er een deel omgezet naar glucose.
                            Niet alle KH is puur suikers. Het moet gesplitst worden tot er suikers overblijven die worden vervolgens glucose.
                            Hoeveel blijft er na afbreken splitsen gemiddeld over?

Ligt er ook aan welke KH je neemt.....maar er zouden waarden bekend moeten zijn van diverse voedingmiddelen/KH en de hoeveelheid bruikbaar suiker per gram of per 100 gram.
                            1e Masters Superbody YBF 2011!
                            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
                              Is dit een testje IJs?
                              500gr is 2000cal ...
                              Maar KH kan je niet opslaan, glucose wel.

Van de bruto KH inname wordt er een deel omgezet naar glucose.
                              Niet alle KH is puur suikers. Het moet gesplitst worden tot er suikers overblijven die worden vervolgens glucose.
                              Hoeveel blijft er na afbreken splitsen gemiddeld over?

Ligt er ook aan welke KH je neemt.....maar er zouden waarden bekend moeten zijn van diverse voedingmiddelen/KH en de hoeveelheid bruikbaar suiker per gram of per 100 gram.
                              nee het is geen testje maar ik d8 dat het zo eenvoudig was.

maar ik d8 dat je 2000kcal wat dus 500g koolhydraten zijn kon omzetten tot glucose en dat dit dus ook 500g glucose was.

het word tijd voor verdere zoektocht hiernaar
                              Calisthenics / Street workout

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X