Spierpijn=Spiergroei?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Spierpijn=Spiergroei?

Betekent het dat als je spierpijn hebt van het trainen dat het dan leidt tot spiergroei?
    Mits je er voldoende voedingstoffen bij eet natuurlijk.
    Wat denken jullie?
    Face your demons...........

...nee.

Comment

weeral XD
      Gebruik even zoekfunctie bestaan echt al veel topics over
      On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

kan je een link plaatsen ik kan het niet vinden nl

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
          ...nee.
          Hoe weet je dat zo zeker?
          Ik lees er alleen maar over dat de meningen erover verdeeld zijn.

Comment

wetenschappelijk onderzoek

zoekfunctie rechtsbovenin
            Still shrinking.

Comment

Zoekt: Delayed Onset Muscle Soreness (DOMS)
              The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

De meest gangbare spierpijn is een kwestie van slechte conditie je doet opeens meer of anders dan je gewend bent en eigenlijk aankan dat leidt tot ophoping van lactaat in je spieren.

Als je pijn hebt door licht beschadigde spieren(cellen/vezels) dan ga je vaak wel groeien, mits de voeding goed is en de schade door weerstand training gebeurt waarin volume x intensiteit de dragende factor is..

Maar spierpijn is dus geen garantie of indicatie tot groei. Dat wil de fitness branche je wel doen geloven, maar is dus niet zo.
                1e Masters Superbody YBF 2011!
                Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
                  Maar spierpijn is dus geen garantie of indicatie tot groei. Dat wil de fitness branche je wel doen geloven, maar is dus niet zo.
                  alleen slechte trainers zorgen dat je eind van de training helemaal kapot bent puur om spierpijn en verzuring te krijgen.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                    alleen slechte trainers zorgen dat je eind van de training helemaal kapot bent puur om spierpijn en verzuring te krijgen.
                    100hh buikspier oefening en je maakt verzuring mee
                    maar denk dat het antwoord duidelijk is gegeven spiergroei is dus niet gelinkt aan spierpijn.
                    Calisthenics / Street workout

Comment

Originally posted by IJsBlok View Post
                      100hh buikspier oefening en je maakt verzuring mee
                      maar denk dat het antwoord duidelijk is gegeven spiergroei is dus niet gelinkt aan spierpijn.
                      100hh maar?

deed vroeger een periode op zo'n schuin bankje halve sit-ups dus continu spanning elke training 4x750...... heerlijk. kreeg er helaas wel een bolle buik van, maar keihard was die buik (en is nog steeds keihard).
                      verder vroeger best veel buik gedaan ook hele sit-ups en crunches altijd wel in de 100x, never verzuring gehad. Maar deed dan ook aan boksen en later aan kickboxing, dus altijd veel buik gedaan tot in extreme.

Pas geleden sinds jaren weer eens buik gedaan in zo'n buikspierkwartier,......geen conditie meer in die buik.....geen verzuring maar wel enkele dagen spierpijn.

Comment

Hoe dan ook spierpijn door krachttraining wil zeggen verandering in het spierweefsel dus naar mijn idee vooruitgang.
                        Correct me if i am wrong please.

Comment

Lijkt wel alsof iedereen rust vergeet. Ook geen onbelangrijke factor.

Originally posted by Kevin72 View Post
                          Hoe dan ook spierpijn door krachttraining wil zeggen verandering in het spierweefsel dus naar mijn idee vooruitgang.
                          Bindweefsel rondom de spier toch?

Comment

In eerdere posts is al verteld wat spierpijn eigenlijk is.
                            Spierpijn wordt veroorzaakt door een ophoping van afvalvalstoffen zoals lactaat (melkzuur) en ook door een microtrauma van de spiercellen. Dit is waarschijnlijk de onderliggende oorzaak van (late) spierpijn.

Door de beschadigde spiercellen komen er anabole processen opgang die er voor zorgen dat spiercellen herstellen en mogelijk groeien. Spierpijn is een idicatie, maar geen vast gegeven voor spiergroei.

Comment

pfffff, heb je mijn reply wel gelezen?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X