Ectomorph aankomen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ectomorph aankomen

Beste mede forumers,
    Ik:
    - Man
    - Net 20
    - +- 192 cm
    - +- 75 kg
    Ik eet redelijk veel;
    Paar dagen beetje geprobeerd bij te houden, en kom op een gemiddelde van ruim boven de 3500.
    Ik heb altijd al een soortgelijk voedingspatroon gehad maar ik heb veel moeite met aankomen. Nu ben ik sinds kort begonnen met fitness, 3x per week trainen.
    Maar om flink spiermassa te kweken moet er toch wel een basis zijn want anders blijf ik gewoon kurk droog zonder veel `groter` te worden lijkt mij?
    Een beetje research heeft mij geleerd dat ik een Ectomorph ben en dus een snelle stofwisseling heb.

Iemand adviezen (goeie shakes bijvoorbeeld?) voor Ectomorphen die moeite hebben met aankomen?
    En ik heb ook gelezen dat je met zon lichaamsbouw bij het trainen moet gaan voor hoog gewicht met weinig reps klopt dat?

Originally posted by LRE7 View Post
    Beste mede forumers,
    Ik:
    - Man
    - Net 20
    - +- 192 cm
    - +- 75 kg
    Ik eet redelijk veel;
    Paar dagen beetje geprobeerd bij te houden, en kom op een gemiddelde van ruim boven de 3500.
    Ik heb altijd al een soortgelijk voedingspatroon gehad maar ik heb veel moeite met aankomen. Nu ben ik sinds kort begonnen met fitness, 3x per week trainen.
    Maar om flink spiermassa te kweken moet er toch wel een basis zijn want anders blijf ik gewoon kurk droog zonder veel `groter` te worden lijkt mij?
    Een beetje research heeft mij geleerd dat ik een Ectomorph ben en dus een snelle stofwisseling heb.

Iemand adviezen (goeie shakes bijvoorbeeld?) voor Ectomorphen die moeite hebben met aankomen?
    En ik heb ook gelezen dat je met zon lichaamsbouw bij het trainen moet gaan voor hoog gewicht met weinig reps klopt dat?
    Ik vind 75kg met een lengte van 192cm netjes om mee te beginnen.
    Reken eerst even uit wat je nodig hebt aan kcal per dag afgestemd op je juiste hoeveelheden eiwitten, koolhydraten en vetten daar kom je al een heel end mee.
    Wat ik dan zou doen is aankijken hoe dat gaat mocht je na een dag of 10 nof niet zijn aangekomen ga je dit stapje voor stapje verhogen zodat je lichaam het goed op kan pakken.
    Train in de rep range van min.6 en max 12 herhalingen.
    12 tot 20 setjes voor een grote spiergroep
    6 tot 12 setjes voor een kleine spiergroep.

succes!

p.s. MCT olie zou je goed kunnen helpen met aankomen.
    Face your demons...........

Comment

- Man

- +- 192 cm

Ik eet redelijk veel;

Mag ik vragen waarom je bij deze gegeven denkt dat je met 3500Kcal redelijk veel eet?

Somatotypering staat los van stofwisseling.

Wat is je huidige verdelen (K/E/V). Meestal zie ik bij gegevens zoals die van jou dat er angst voor vet is waardoor er te weinig vet gegeten word.

Lichaamsbouw zegt niet over de manier van trainen, alleen met en bepaalde lichaamsbouw heb je meer/minder aanleg voor bepalde oefeningen.

Als je het heb over wat aangeraden wordt voor mensen die moeilijk aankomen (hardgainers) dan wordt juist meestal een hoger volume aangeraden. (echte hardgainers zijn vaak slowtwichvezel dominant)
      As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
      Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
      Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Kevin, ik dacht dat MCT juist zou zorgen voor verbetering van afbreken van vet.
        Dan moet je dus gewoon nog meer extra nemen om je hormoon huishouding te verbeteren.

Mischien daarnaast maar een flink stuk omhoog met KH.
        1e Masters Superbody YBF 2011!
        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by 3XL View Post
          Mag ik vragen waarom je bij deze gegeven denkt dat je met 3500Kcal redelijk veel eet?
          Omdat ik op de meeste plekken zie dat de gemiddelde man zon 2500 calorieën moet binnenkrijgen, als ik ruim boven de 3500 zit dan vind ik dat toch ruim boven gemiddeld en dus redelijk veel. In verloop van tijd met een zwaar training schema zal die 3500+ vast niet zo heel veel zijn maar met mijn levensstijl tot nu toe vind ik het tamelijk veel.

Somatotypering staat los van stofwisseling.
          Ok wist ik niet, maar ik dacht toch wel dat een Ectomorph overwegend snelle stofwisseling heeft?

Wat is je huidige verdelen (K/E/V). Meestal zie ik bij gegevens zoals die van jou dat er angst voor vet is waardoor er te weinig vet gegeten word.
          Haha sorry hoor maar wat is (K/E/V)?

Lichaamsbouw zegt niet over de manier van trainen, alleen met en bepaalde lichaamsbouw heb je meer/minder aanleg voor bepalde oefeningen.

Als je het heb over wat aangeraden wordt voor mensen die moeilijk aankomen (hardgainers) dan wordt juist meestal een hoger volume aangeraden. (echte hardgainers zijn vaak slowtwichvezel dominant)
          En bedoel je qua hoog volume dan je max gewicht met zoveel mogelijk reps en sets of bedoel je expres een redelijk laag gewicht met extreem veel reps en sets?

Comment

Originally posted by Kevin72 View Post
            Ik vind 75kg met een lengte van 192cm netjes om mee te beginnen.
            Reken eerst even uit wat je nodig hebt aan kcal per dag afgestemd op je juiste hoeveelheden eiwitten, koolhydraten en vetten daar kom je al een heel end mee.
            Lijkt me idd wel slim om te doen maar ik heb geen flauw idee hoe ik dit moet doen, is er een soort van standaard verhouding van eiwitten/koolhydraten en vetten?

Originally posted by Kevin72 View Post
            Wat ik dan zou doen is aankijken hoe dat gaat mocht je na een dag of 10 nof niet zijn aangekomen ga je dit stapje voor stapje verhogen zodat je lichaam het goed op kan pakken.
            Train in de rep range van min.6 en max 12 herhalingen.
            12 tot 20 setjes voor een grote spiergroep
            6 tot 12 setjes voor een kleine spiergroep.

succes!

p.s. MCT olie zou je goed kunnen helpen met aankomen.
            Zoooo 12 tot 20 setjes? Ik dacht altijd 4.
            Dus als ik 15 setjes pak met 6 reps per setje dan zit ik over het algemeen wel goed? (ff uitproberen natuurlijk)

Maar die MCT olie die zorgt er voor dat je meer spier energie krijgt lees ik? Waardoor je dan het trainen wat langer volhoud en sneller spier kweekt?

Comment

Originally posted by marnop View Post
              Kevin, ik dacht dat MCT juist zou zorgen voor verbetering van afbreken van vet.
              Dan moet je dus gewoon nog meer extra nemen om je hormoon huishouding te verbeteren.

Mischien daarnaast maar een flink stuk omhoog met KH.
              Wat is KH?

Comment

k e v is koolhydraat - eiwit - vet

kh is koolhydraat

en die setjes moet je weer onderverdelen in meerdere oefeningen. dus niet 15 setjes gaan bankdrukken

Comment

Originally posted by STED View Post
                  k e v is koolhydraat - eiwit - vet

kh is koolhydraat

en die setjes moet je weer onderverdelen in meerdere oefeningen. dus niet 15 setjes gaan bankdrukken
                  Haha oke dat verduidelijkt, ik dacht al ben ik nu gek
                  dus 12-20 setjes per spiergroep

Comment

hmm nee ook niet helemaal waar.. dat ligt eraan hoe vaak je gaat trainen. als je een keer of 5 per week traint dan kun je best 5 oefeningen voor benen doen bijvoorbeeld

maar in dat geval ook alleen de grote spiergroepen, dus benen rug borst en eventueel schouders

kleine groepen als biceps zeker niet meer dan 3 oefeningen.

Comment

als je niet weet wat k/e/v zijn hoe kun je dan weten wat je eet.
                      Basics, daar begint t mee.
                      Je kan wel zeggen dat je veel eet maar wat eet je dan zoal?
                      Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                      Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post
                        als je niet weet wat k/e/v zijn hoe kun je dan weten wat je eet.
                        Basics, daar begint t mee.
                        Je kan wel zeggen dat je veel eet maar wat eet je dan zoal?
                        hahaha dus omdat ik een fitness afkorting niet ken kan ik niet weten wat ik eet?

-s`ochtends 2 toast + 2 gebakken/geroerde eieren (vaak met bacon)
                        + x aantal brood met kaas/hagelslag/jam + een bak yoghurt met muesli

- s`avonds rijst/pasta/aardappels + groente + vlees/vis > 2 of 3 * opscheppen + een flinke bak yoghurt met muesli

Dat staat over het algemeen redelijk vast.
                        S`middags eet ik wat wisselvalliger, wel altijd een banaan en dan 25% van de tijd brood en 75% van de tijd junk food

Na het avondeten eet ik rond een uur of 11/12 ook standaard nog 1/2 gebakken of geroerde eieren met toast en vaak een tosti.

Dit word aangevuld met flink wat tussendoortjes + ik drink veel yoghurt drink en vruchtensap

Tussendoortjes heb ik trouwens niet meegenomen in die calorie berekening

Comment

hahaha dus omdat ik een fitness afkorting niet ken kan ik niet weten wat ik eet?

Ik ga even bijdehand doen.....maar die afkortingen staat veelvuldig in de zogenaamde "stickies" op het forum en daarin vind je ook heel veel tips en leerzame dingen over voeding.
                          Misschien die even doorlezen?
                          "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Wat voor veel mensen veel lijkt hoeft ook niet altijd veel te zijn. Heel veel adviezen bij mensen die niet aankomen is om meer te eten. Had ik ook vroeger, dacht dat het wel goed, maar dit viel tegen.
                            En omdat je niet weet waar k-e-v voor staat wil niet zeggen dat iemand je dom vind, maar dat wil wel zeggen dat je niet precies weet wat je eigenlijk binnenkrijgt. Als je elke dag een bak zand naar binnen werkt kan je ook zeggen dat je veel eet, maar echt veel voedingswaarde zal het niet hebben snap je

Lees de stickies over voeding een door en ga aan de slag met een voedingschema. Zoek van elke maaltijd op wat je binnenkrijgt, zet het in een excel bestandje en laat het zien.

Comment

Originally posted by Knabbelnoot View Post
                              Wat voor veel mensen veel lijkt hoeft ook niet altijd veel te zijn. Heel veel adviezen bij mensen die niet aankomen is om meer te eten. Had ik ook vroeger, dacht dat het wel goed, maar dit viel tegen.
                              En omdat je niet weet waar k-e-v voor staat wil niet zeggen dat iemand je dom vind, maar dat wil wel zeggen dat je niet precies weet wat je eigenlijk binnenkrijgt. Als je elke dag een bak zand naar binnen werkt kan je ook zeggen dat je veel eet, maar echt veel voedingswaarde zal het niet hebben snap je

Lees de stickies over voeding een door en ga aan de slag met een voedingschema. Zoek van elke maaltijd op wat je binnenkrijgt, zet het in een excel bestandje en laat het zien.
                              Ik heb alleen 3 dagen op calorieën gelet, en ik kom gemiddeld ruim boven de 3500 uit en dat is redelijk representatief, wat ik al in een eerdere post heb gezet is dit als je kijkt naar wat de gemiddelde man binnenkrijgt alles behalve weinig, al zullen er vast mensen zijn die weer veel meer eten...

maar ik zal ook ff kijken wat ik aan vetten en eiwitten binnekrijg...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X