Body Pump

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Body Pump

Kon zo snel geen topics vinden over dit onderwerp dus vandaar een nieuwe.

Ik ga met school nu 3 weken lang 1 keer per week body pumpen. Gisteren was de eerste keer. Ik vroeg mij nu af, is dit goed voor massa of conditie? (Ik neem aan dat ik kracht kan uitsloten omdat het maximale gewicht bij ons 15kg is.)
    Ik heb hetzelfde gewicht als de instructeur genomen en aan elke kant 5kg gedaan. We hebben squats, deadlifts, biceps, borst en schouders gedaan en als cooling down push ups en abs.
    Toen we aan de push ups kwamen kwam ik niet verder dan 8 keer.

Main question: Waar is body pump goed voor?

Thanks

Bij mij op de sportschool wordt ook bodypump gegeven. Waar is het goed voor?

- Stimuleert vetverbranding
    - Verhoogd uithoudingsvermogen van de spieren

En niet voor:

- kracht
    - massa

Comment

Originally posted by Sinner View Post
      Bij mij op de sportschool wordt ook bodypump gegeven. Waar is het goed voor?

- Stimuleert vetverbranding
      - Verhoogd uithoudingsvermogen van de spieren

En niet voor:

- kracht
      - massa
      Dus het enige voordeel is dat je op dat gewicht na meedere malen meer reps kan maken?
      Ik heb wel behoorlijk spierpijn. dit toont toch wel aan dat ik ze wel behoorlijk aan het werk heb gezet?

Comment

Spierpijn hoort er natuurlijk bij(of niet), aangezien je degelijk iets met je spieren doet. Je pakt bij Bodypump lichte gewichten en daar doe je dan veel meer herhalingen mee, zowel compound als isolatie oefeningen.

Dit helpt je om

1. sterker te worden
        2. spieren worden steviger
        3. helpt spiermassa te behouden omdat je toch met een vorm van krachttraining bezig bent

Comment

op de site van less mills zelf staat dat het een programma is om de algemene conditie te verbeteren, en vet te verbranden.

je bent door de hoge herhalingsreeksen earoob bezig, en dat is conditie training (algemeen en spierconditie).

je zult er nauwlijks sterker van worden. behalve als je absolute beginner bent. ik weet zelfs zeker dat als iemand die al een jaartje ofzo serieus traint, en die al zijn krachttraining laat vallen, en enkel nog maar 2-3x per week gaat bodypumpen veel kracht en massa zal verliezen.

van hardlopen of fietsen op lange afstanden kun je trouwens ook spierpijn krijgen. maar daar bouw je ook niet echt spiermassa mee op. behalve natuurlijk als je totaal ongetraind bent, dan kun je in het begin een beetje massa winnen.
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Leuk om mee te beginnen....... of misschien als vervanging voor cardio?
            Wat al is gezegt, zijn je doelen kracht enof massa is dit niks voor jou.
            Mind is everything.

Comment

Mijn doel is voornaamlijk massa winnen.

Ik dacht dat je bij een hoog aantal reps altijd je spieren ''op pompt'' en daardoor massa wint, of iets in die richting.

Maar dan is het duidelijk, ik dacht dat body pump ook een soort variatie zou zijn op echte kracht training. Ik kies zelf trouwens liever body pump dan echt kracht trainen omdat je tot de laatste rep wordt gepushed, en je niet zo makkelijk kan afhaken.

Comment

Massa is in de 6-12 reprange ongeveer, niet met veel herhalingen. Dat je een pomp krijgt wil nog niet zeggen dat je ook veel groeit erna (op dat moment stroomt er veel bloed naar de betreffende spier, maar dat is niet blijvend). Bij krachttraining kun je jezelf ook pushen tot de laatste rep, je moet er alleen de discipline voor hebben om zwaar te gaan .

Comment

Niks mis met bodypump. Er zijn immers genoeg dames om je heen die ook goed hun best doen.

Verder is het ook goed voor je conditie, zoals al vaker is gezegd. Het is alleen waardeloos om een fatsoendelijke massa/kracht op te kunnen bouwen.
                  Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Never nooit niet dat je massa gaat aanzetten met behulp van bodypump. Hooguit wat meer ontwikkeling wat betreft spieren die wat beter doorkomen op de huid, dus wat meer definitie waardoor het kan lijken dat je gespierder bent geworden. Wel goed voor je spieruithoudingsvermogen en een zetje in de goede richting voor algemeen uithoudingsvermogen. Sterker word je er niet van. Misschien een klein beetje, maar grote krachtgains moet je niet verwachten. Wel goed voor de vetverbranding zoals al gezegd.

Dus als je groter/sterker wilt worden moet je toch echt iets anders gaan doen. Wil je gewoon lekker bezig zijn met bewegen en dat soort dingen is het best ideaal.
                    Owner of the Iron Playground.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X