Hulp nodig bij analyse bloedwaardes

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hulp nodig bij analyse bloedwaardes

Hey iedereen,

Ik zal me eerst even kort voorstellen. Ik ben niet echt een fitnesser/bodybuilder maar wel een heel fervente sporter. Ik tennis 4x/week en sinds vorige week doe ik ook nog eens 2x zwemmen/week erbij. Ik heb me hier op het forum aangesloten en al heel veel gelezen en heb er ivm voeding ontzettend veel uit geleerd en ik leef nu dus ook al een stuk gezonder.

Vorige week heb ik men bloed laten trekken en ik heb men resultaten nu in de bus gekregen. Nu vroeg ik me af of jullie me mss nog extra tips qua voeding/andere kunnen geven zodat ik nog "betere" bloedwaardes kan verkrijgen en dus er nog beter op kan vooruitgaan als sporter? Mijn waardes liggen zo goed als allemaal tussen de onderlimiet en bovenlimiet maar ik veronderstel dat deze limieten mss wel anders moeten geinterpreteerd worden voor mensen die ontzettend veel sporten?!

Uit de resultaten zie je dat mijn LDL-cholesterol te hoog is. Ik heb tot vorige week een kuur gevolgd van 10mg isotretinoine (ook gekend als Roccatune). Ik veronderstel dat het daardoor komt dat deze waarde te hoog is. Ik heb daarom dus ook besloten om met deze kuur te stoppen. Ik heb geen acne meer en mijn gezondheid is belangrijker dan enkele puistjes te hebben.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Alvast Bedankt
    Attached Files

Niemand die me wat extra informatie kan verschaffen?

Comment

Ziet er okay uit behalve 1 ding.
      Je hebt een te hoge slechte cholesterol-gehalte.

Comment

Om je goed te kunnen adviseren om je bloedwaardes meer te optimaliseren zou ik me meer moeten gaan inlezen in de materie.
        Maar ik waag me niet aan deze diepergaande zaken. Ik en enkele anderen hier kunnen je wel vertellen wat en wanneer je wat moet eten en eventueel een richtlijn van de hoeveelheden, maar daar houd het echt mee op.

Die limietwaardes zijn ongeacht de mate van beweging of sport. Je hebt als frequent sporter wel het voordeel van daadwerkelijk optimaal benutten (en zo te zien ook afvoeren) van alle stoffen die je in je bloedbaan krijgt t.o.v. de niet sporter.
        Je gebruikt ook meer van de mineralen en andere macronutriënten dan een niet-sporter dus de waardes zijn al snel beter dan gemiddeld.
        Een schommeling naar bovenlimiet of er overheen zal over het algemeen door een sporter beter worden opgevangen en hersteld dan bij de niet-sporter.

Dat betekent dus dat je bepaalde stoffen wel gewoon kan supplementeren, het kan geen kwaad. Mocht je van plan zijn te stoppen met sporten dan zal je dus vooraf al moeten stoppen met suppletie.
        Ik ga er even vanuit dat je ook niet doelt op een simpel vitamine tabletje of een proteineshake, maar op gerichte middelen die bepaalde stoffen in je bloedbaan kunnen verhogen.
        Natrium, calcium, kalium, ferrum, magnesium, zink, chromium, co-enzymen B12, vitamineD, Methionine, creatine, arginine, Glutamine, vanadylsulfaat, kaneel, enz enz. Zijn allemaal normale stoffen, supplementen die je gewoon kan nemen, maar die wel de waardes in je bloed behoorlijk kunnen beinvloeden. Je zal dan snel tegen bovengrenzen aanzitten en soms overstijgen.

Je zal met sommige multi totaal tabletten al een eind komen om je bloedwaardes wat hoger te krijgen, maar of dat dan ook optimaliseren is...? Het zal ws niet bij 1 potje supps blijven maar een batterij aan middelen om alles goed in evenwicht te krijgen en te optimaliseren.

Ik denk dat je hiermee ook ziet dat er een gevaar in je vraag schuilt, je kan van alles worden aangesmeerd of aangepraat, terwijl er niet slechts 1 of 2 middeltjes zijn maar enkele tientallen en de ene doet wat anders dan het andere.

Begin anders bij een multi-sport totaal tabletje en verder je normale supps zoals whey of wat dan ook.
        En lees jezelf goed in in de materie en wat er te koop is voor welk doel.

99% van de forumbezoekers van welk forum dan ook weet hier weinig tot niets over.
        1 van onze moderators (Dynobet) is veel bezig met bestuderen van diverse stukken, studies en literatuur over macro nutriënten en voeding voor sporters. Misschien dat hij je nog wat van dienst kan zijn of verwijzen.

succes.
        1e Masters Superbody YBF 2011!
        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Ik heb vorig jaar ook een bloedtest laten doen en had ook een verhoogde hdl waarde.
          Als je je er druk om maakt moet je naar je huisarts gaan. ik zat zelf op 4.1 en ben wel naar mijn huisarts gegaan. Ik moest het in de gaten houden maar het was niet zo verhoogd dat ik me er druk om moest maken. Zodra je naar de 7 of 8 gaat dan moet je stappen ondernemen....dit is wat mijn huisarts zei.

@ snuff. Hij gaf zelf al aan dat zijn cholesterol te hoog was.

Vind de reacties die hij krijgt erg mager aangezien hier toch een aantal kuurders zijn die eigenlijk meer zouden moeten weten over dit soort zaken.
          ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Originally posted by Ashley View Post
            Ik heb vorig jaar ook een bloedtest laten doen en had ook een verhoogde hdl waarde.
            Als je je er druk om maakt moet je naar je huisarts gaan. ik zat zelf op 4.1 en ben wel naar mijn huisarts gegaan. Ik moest het in de gaten houden maar het was niet zo verhoogd dat ik me er druk om moest maken. Zodra je naar de 7 of 8 gaat dan moet je stappen ondernemen....dit is wat mijn huisarts zei.

@ snuff. Hij gaf zelf al aan dat zijn cholesterol te hoog was.

Vind de reacties die hij krijgt erg mager aangezien hier toch een aantal kuurders zijn die eigenlijk meer zouden moeten weten over dit soort zaken.
            Gelukkig hebben ze jou hier.

Comment

@ Ash

Snap trouwens ook helemaal niet dat 'kuren' er door jou bij gehaald wordt.
              TS is een gewone sporter en kuurt zelf helemaal niet.
              Beetje jammer om kuurders in het slechte daglicht te zetten, dat die wel wat meer mogen vertellen en info mogen verschaffen volgens jou.

Comment

allemaal bedankt voor de reacties, speciaal marnop thxs voor je lange reactie!

Comment

Originally posted by Snuff-Sann View Post
                  @ Ash

Snap trouwens ook helemaal niet dat 'kuren' er door jou bij gehaald wordt.
                  TS is een gewone sporter en kuurt zelf helemaal niet.
                  Beetje jammer om kuurders in het slechte daglicht te zetten, dat die wel wat meer mogen vertellen en info mogen verschaffen volgens jou.
                  Waar heb jij het nou weer over....welk slecht daglicht??
                  Ik geef alleen aan dat juist kuurders moeten weten wat bloedwaardes inhouden.
                  En ja ik haal kuurders erbij omdat de ''gewone''sportman niks te maken heeft met bloedwaardes.

Blijkbaar kuurders ook niet zoveel....wat mij dus verbaasd aangezien je wel zou moeten weten over hoe het er van binnen aan toegaat.

Kan je natuurlijk wel bijdehand doen maar waar is jou advies dan? Ik heb er totaal geen verstand van dat weet ik....ik vertel alleen mijn bevinding.
                  Maar als ts aangeeft dat zijn cholesterol te hoog is en jij komt met het commentaar dat zijn cholesterol te hoog is....niet echt super goed advies of vind je van wel???
                  ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X