Hardlopen in kou

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hardlopen in kou

Ik hoorde dus in een programma, (Ultimate Survival ofzo) dat je in de kou veel meer en sneller calorieën verbrand.
    Klopt dit? Zo ja, heeft het dan ook meer zin om nu in de kou te gaan hardlopen en je niet de dik aankleden, of moet ik me juist dik aankleden en veel gaan zweten. Anyone knows?

Thanks.

Lijkt me wel verstandig dat je je goed kleed.
    Niet echt goed voor de spieren als in deze kou schaars gekleed gaat.
    I'm in transformation mode!!!!

Comment

Ik ga vrijdag weer hardlopen. Ik trek gewoon trainingsbroek aan denk ik, met thermoshirt eventueel nog een shirt en trainingsjas. Verder goed warm draaien van tevoren en hoog genoeg tempo lopen om goed te zweten, want anders krijg ik er weer spijt van dat ik me zo warm heb aangekleedt. Eventueel ook nog handschoenen aan zodat me handen er niet afvriezen..

Muts ook nog op en gaan rennen met die donder!

Je moet je gewoon goed aankleden dat je weinig tot geen koud lijdt en de hitte komt dan vanzelf, want jij wilt niet met -10 à -15 gevoelstemperatuur in je T-shirt lopen denk ik...
      "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by Waterpoloboy View Post

Je moet je gewoon goed aankleden dat je weinig tot geen koud lijdt en de hitte komt dan vanzelf, want jij wilt niet met -10 à -15 gevoelstemperatuur in je T-shirt lopen denk ik...
        Wat ik had gehoord, is dat je juist door de kou meer calorieën verbrand. Dat is mijn uiteindelijke doel. 30 mins kou lijden lijkt mij niet een erg groot probleem.

Comment

Originally posted by NoGettinOver View Post
          Wat ik had gehoord, is dat je juist door de kou meer calorieën verbrand. Dat is mijn uiteindelijke doel. 30 mins kou lijden lijkt mij niet een erg groot probleem.
          Ja, dat snap ik. Dit zal uiteraard kloppen, aangezien je je lichaam forceert kou te lijden als het ware. Dit dwingt je lichaam om meer moeite te moeten doen om je lichaamstemperatuur te kunnen blijven handhaven, gezien de koude omgeving. Je lichaam geeft namelijk meer warmte af aan de omgeving vanwege de mindere isolatie als jij bij wijze van in je onderbroek naar buiten zou gaan.. Je verliest dus meer warmte en je lichaam zal dus meer moeten "verbranden" om de temperatuur te blijven handhaven vanwege het grotere verlies.. Of dit nou echt wat kcal zou schelen op 30 minuten hardlopen geen idee, dat het iets zal schelen in de verbranding kan ik me wel in vinden ja..
          "Straight outta gym"

Comment

Hoi..ik raad je aan om winterhardloop kleding aan te schaffen..
            Ik loop zelf ook veel hard en deze kleding is speciaal ontworpen om je transpiratie af te voeren naar buiten en de kou tegen te houden.
            Als je gewone katoene kleding gaat dragen ga je zweten en dat blijft hangen in je kleding.
            Ik loop zelf in een wintertight(wel ff wennen aangezien dit echt strak zit,maar loopt verschrikkelijk lekker) en mijn boven kleding bestaat uit:thermoshirt,hardloop shirt en daarop een water\winddichte jasje...zo heb je meerdere lagen die isoleren en je warm houden.

Goed opwarmen en rustig aan gaan lopen in het begin..na aantal minuten je tempo opvoeren tot 70% van je max... op dit tempo verlies je de meeste callorieen.

Veel succes...

Comment

Wat je in ultimate survival hoorde klopt. Je verbruikt in de kou meer energie, omdat je lichaam zich dan warm moet houden. Door veel kleding aan te doen hoeft je lichaam dus minder te verbruiken om warm te blijven.
              "I said a glass of juice not gas the jews" - Hitler

Comment

Gut, dan zal ik veel verbranden op mijn werk, het is daar heel koud en ik ben daar echt verkleumd gedurende de dag.
                Maar prettig voelt het niet...........
                Ik zou me dus toch maar gewoon lekker aankleden, NGO.
                Want volgens mij is het voor je spieren echt niet goed als ze zo koud zijn en je begint te sporten. Heb je dan niet meer kans op blessures? Een opwarming is er niet voor niets, toch?
                "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Sowieso, als jij een hoog tempo aan gaat houden, dan maakt het niet uit of het koud of warm is. Je cardiovasculair systeem moet namelijk al dusdanig hard werken, dat er geen marge meer is voor het lichaam om zich tegen de kou te wapenen. (Wat overigens ook niet nodig is, je produceert van jezelf al een gigantische hoeveelheid hitte.)

Mijn ervaring is dat je met een dikke trui, handschoenen, en een jogginsbroek warm zat aangekleed bent. Een muts vind ik eerlijk gezegd verschrikkelijk, want als je het dan warm krijgt gaat dat jeuken als de ziekte.

En tot slot: het is niet verstandig om kou te lijden. Als gevolg hiervan zul je eerder last krijgen van blessures. (Dit is ook wel logisch, anders zou het hele principe van de warming up niet bestaan.)
                  Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

DAn kun je beter je kachel iets zachter zetten en als je in rust toestand bent iets meer kou lijden. Dat halve uurtje maakt niks uit, je lichaam wordt dan vanzelf al warm van de inspanning, er worden dus niks verbrand om jezelf warm te houden.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X