weegschaal

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• weegschaal

heb een vraag over weegschalen die vetpercentage (meten)
    ben 1.70 24jaar en dit gaf die aan
    77.2kg 8.5vet 59 water 44 spier 26.7 bmi 1815 cal verbruik in rust
    nu is de vraag tot hoever mag ik deze percentage's gelove

ze zijn niet echt accuraat. Dus hooguit als indicatie.
    Laat gewoon een keer een huidplooimeting doen als je het echt wilt weten.
    Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by sf01 View Post

dank je wel zal daar eens voor kijken

Comment

Originally posted by sf01 View Post
        Ik vraag me af: Als er iedere bv 2 weken op dezelfde weegschaal gemeten zou worden zou dan de verhoging / verlaging wel redelijk accuraat zijn?

Comment

Volgens mij niet. Op mijn sportschool staat zo'n ding ook en volgens mij klopt er geen zak van.
          Ik merk aan mijn broeken en het uiterlijk van mijn buik dat ik goed vooruit ga en dat er minder vet zit maar volgens die weegschaal is mijn vetpercentage met 2% gestegen. Dat kán echt niet.
          Hij meet ook heel verschillend, als ik het bijv. voor en na de training doe. Kan zo een paar % schelen, nou, dat bestaat dus niet.
          Volgens mij zijn het butdingen!
          "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Originally posted by bobobob View Post
            Ik vraag me af: Als er iedere bv 2 weken op dezelfde weegschaal gemeten zou worden zou dan de verhoging / verlaging wel redelijk accuraat zijn?
            Zelfs je hoeveelheid eelt beinvloed die meting. Dat zegt toch wel genoeg over de betrouwbaarheid?

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
              Hij meet ook heel verschillend, als ik het bijv. voor en na de training doe. Kan zo een paar % schelen, nou, dat bestaat dus niet.
              Dat heeft met je vocht temaken, met een huidplooi is dat toch net zo?
              Net als dat je niet in je maandelijkse periode moet gaan meten, door het vocht krijg je dan een vertekend beeld.

Comment

welke meting er ook gebruikt wordt. allemaal hebben ze voor en nadelen. een huidplooi meting kan geen visceraal vet of intramusculair vet meten, maar enkel subcutaan vet.

mensen met veel visceraal vet, zullen hun vet% minder hard zien stijgen als hun gewicht stijgt, en dat zou normala gesproken duiden op een verlies van VVM, terwijl dit helemaal niet het geval hoeft te zijn.
                --------------------

en zo hebben alle methoden om vet% te meten bepaalde voor en nadelen. ikzelf hecht niet al te veel waarde aan de uitkomsten van vetmetingen. via de ene methode kom ik uit op 13, via de andere op 7.

ik kijk gewoon in de spiegel, en als dat droog oogt, en mijn taille is slank, dan is het goed. en als ik niet meer zo droog oog, en taille begint toe te nemen, dan is het tijd om wat te cutten.
                More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X