Te hoge vetpercentage probleem!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Te hoge vetpercentage probleem!

Hallo allemaal!
    Ik ben AIndir een jongeman van 23 jaar, ben 1.82m en weeg 84 kilo. mijn gewicht is al 5 a 6 maanden constant

Ik was vorige jaar (april-2009) rond de 103/105 kilo, ben dus veel afgevallen. dit kwam mede door dieet (gewoon niet snoepen etc. verder at ik zoals normaal ik dat deed) en omdat ik meer bewoog.

Dit was vaak 30 a 60 min buiten joggen of voetballen/basketballen.
    Niet elke dag natuurlijk maar 3 keer per week deed ik dat ongeveer.

Hier mee verloog ik 13 kilo. De rest van 8 kilo was zonder echt sporten maar vooral door het dieet. Ik denk zelf dat het spierverlies is (jammergenoeg)

Dus ik ben best op m’n gewicht, alleen wat het probleem nu is dat ik eigenlijk zelfde ben gebleven alleen wat slanker? Ik heb nog steeds dat buikvet en nog steeds echt vet maar is gewoon kleiner maar nog steeds zelfde! Gewoon vet!

Heb een te hoge vetpercentage! Terwijl mijn gewicht goed is!
    “Dus heb (waarschijnlijk) veel spieren verloren..’’

Nou ik zit sinds kort op fitness (3 weken) en hierbij mijn vraag!
    Hoe kom ik van mijn te hoge vetpercentage af? Mijn gewicht vind ik echt goed! Misschien kan er wel 5 a 6 kilootjes eraf maar het is maar 5 kg terwijl ik er bloot erg vettig uit zie! Buikvet, zwembandjes, borst.. zo als je zal weten dus..
    Hoe kan ik dus mijn hoge vetpercentage kwijt raken, spieren kweken (normaal postuur krijgen!)

Ik train als volgt.
    3 x per week kracht training
    70 a 80 min kracht training per keer

(verschilt van arm/buik/benen trainen etc. kracht training schema heb ik al)

1e set van 15. (voor lichter) {normale snelheid met pauze van 1 min tussen sets}
    2e set van 12. (voor wat zwaarder) ‘’
    3e set van 8. (voor zwaar tot ik het niet haal) ‘’

Dit doe ik bij elke oefening.

1e week deed ik nog cardio van 10 min na mijn krachttraining. Maar ben daarna mee gestopt en me gericht op kracht training. Is dit wel juist?

Ik probeer niet al te veel te eten, maar ook niet te weinig. Veel eiwitten weinig vetten en suikers. Dus neem per dag z’n 2100 kcal (dit lukt niet altijd, meestal kom ik rond 1900 uit).

Ik probeer ook niet te Snacken. En probeer de 5 maal perdag te eten (lukt ook niet altijd ivm werk/school etc)
    Ik heb ook geen echte schema voor mijn voeding.

Wat kan ik het beste nu doen om mijn vetpercentage te verminderen en mijn spieren te later groeien om zo toch een normale postuur (echt mannelijke postuur/lichaamsvorm) te krijgen?

Ik hoop snel van jullie te horen!!

Waarschijnlijk van de ene op de andere dag begonnen met veel minder eten. Crash dieet? Die 2100 cal die je nu nuttigt is ook niet echt bepaald veel. Pas je voeding opnieuw aan en ga daarbij natuurlijk trainen. Lees de sticky's even door. Heb je toevallig ook last van overtollige huid trouwens?
    Owner of the Iron Playground.

Comment

ja misschien heel erg weinig last van overtollige huid, maar dat komt denk ook omdat ik nog vet overal heb, alleen minder dan vroeger.. sticky's heb ik even doorgelezen.. waarschijnlijk is het dus een crashdieet. maar ik sportte er nog bij(geen krachttraining)..
      ik ga even mijn cal behoefte aanpassen.. naar rond de 2600 cal is dat genoeg? wat kan ik verder het beste nu doen? ik lees overal van cutten en bulken? of moet ik blijven trainen zo als ik nu doe?
      Last edited by indir; 18-12-2010, 13:05.

Comment

Originally posted by indir View Post

Nou ik zit sinds kort op fitness (3 weken) en hierbij mijn vraag!
        Hoe kom ik van mijn te hoge vetpercentage af? Mijn gewicht vind ik echt goed! Misschien kan er wel 5 a 6 kilootjes eraf maar het is maar 5 kg terwijl ik er bloot erg vettig uit zie! Buikvet, zwembandjes, borst.. zo als je zal weten dus..
        Hoe kan ik dus mijn hoge vetpercentage kwijt raken, spieren kweken (normaal postuur krijgen!)

Je zult vet moeten gaan verbranden om er strakker uit te gaan zien en je zult echt een voedingsschema moeten opstellen om je input te kunnen meten. Op deze manier is alles het makkelijkst te meten als beginner namelijk. Meten is weten namelijk.

1e week deed ik nog cardio van 10 min na mijn krachttraining. Maar ben daarna mee gestopt en me gericht op kracht training. Is dit wel juist?

Er is op zich niks mee met 20minuten cardio na je krachttraining als je vet wilt verbranden en verder niet zo veel cardio doet op andere dagen.

Ik probeer niet al te veel te eten, maar ook niet te weinig. Veel eiwitten weinig vetten en suikers. Dus neem per dag z’n 2100 kcal (dit lukt niet altijd, meestal kom ik rond 1900 uit).
        Ik probeer ook niet te Snacken. En probeer de 5 maal perdag te eten (lukt ook niet altijd ivm werk/school etc)
        Ik heb ook geen echte schema voor mijn voeding.

Ga even je behoefte uitrekenen en eventueel testen. Als je momenteel niet aankomt of afvalt met je huidige eetpatroon en activiteiten zal dat je behoefte zijn denk ik, maar reken hem eerst eens uit, want het lijken me wel erg weinig kcal voor 84kg. Niet te weinig vetten eten trouwens, want vetten heb je nodig voor vetverbranding en allerlei belangrijke hormonen in je lichaam!

Wat kan ik het beste nu doen om mijn vetpercentage te verminderen en mijn spieren te later groeien om zo toch een normale postuur (echt mannelijke postuur/lichaamsvorm) te krijgen?

Ik hoop snel van jullie te horen!!
        Dit denk ik er van.
        "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by Waterpoloboy View Post
          Dit denk ik er van.
          Ik zal een voedings schema maken. op dit moment val ik niet af en kom ik niet aan. ik neem ongeveer 2100kcal af entoe meer en soms minder..
          ik ga vanaf nu mijn kcal innamen verhogen naar 2600.
          en zal dus een goede voeding schema maken, en hier posten.
          Ik probeer gezonde vetten te eten en slechte vetten te vermijden.

Maar zoals ik nu train is dat goed? moet ik niet gaan cutten of gaan bulken voor meer spieren?

Comment

Ik zal een voedings schema maken. op dit moment val ik niet af en kom ik niet aan. ik neem ongeveer 2100kcal af entoe meer en soms minder..
            ik ga vanaf nu mijn kcal innamen verhogen naar 2600.
            en zal dus een goede voeding schema maken, en hier posten.
            Ik probeer gezonde vetten te eten en slechte vetten te vermijden.

Okay, niet direct schrikken als je gewicht snel lijkt te stijgen in het begin, dit heeft met eventuele vochtwisselingen te maken door het meer eten en misschien hogere zoutinname ook nog. Denk aan vetten uit noten, pindakaas en olijfolie. Deze onverzadigde vetten wil je hebben.

Maar zoals ik nu train is dat goed? moet ik niet gaan cutten of gaan bulken voor meer spieren?

Ik denk dat cutten het meest voor de hand ligt voor jou, aangezien je je overtollige vet kwijt wilde raken als je dat wat beter bereikt hebt kun gaan bulken. Cutten is niets meer dan een kcaltekort en bulken een kcaloverschot
            Succes!
            "Straight outta gym"

Comment

Bedankt!
              Ik ga mijn kcal behoefte berekenen, een een voedingsschema maken.
              zodra ik dat heb gemaakt post ik het meteen hier!

Als mijn kcal behoefte 2500 blijkt te zijn. moet ik hieraan zitte met het aanal kcal toch?
              dus elke dag rond de 2500kcal eten.

Ik houdt mijn schema zoals die nu is. 3x per week KT. en voeg daarbij cardio van 5/10min bij na het krachttraining. en 1x per week cardio van 50 min.

Comment

Bedankt!
                Ik ga mijn kcal behoefte berekenen, een een voedingsschema maken.
                zodra ik dat heb gemaakt post ik het meteen hier!

Als mijn kcal behoefte 2500 blijkt te zijn. moet ik hieraan zitte met het aanal kcal toch?
                dus elke dag rond de 2500kcal eten.

Ik houdt mijn schema zoals die nu is. 3x per week KT. en voeg daarbij cardio van 5/10min bij na het krachttraining. en 1x per week cardio van 50 min.
                ik zou zo'n 15-20 minuten cardio doen na je krachttraining ipv 5-10 minuten, aangezien dit niet echt zode aan de dijk zet denk ik. Verder succes en we zien je voedingsschema wel verschijnen!
                Als je behoefte 2500kcal is en je wilt niet aankomen of afvallen kun je 2500kcal eten. Wil je afvallen kan je dus of je kcal wat verlagen of bijvoorbeeld wat extra cardio invoegen, hierdoor wordt je behoefte eigenlijk hoger, maar als je dan alsnog 2500kcal blijft eten zal je vet gaan verbruiken.

Je kunt namelijk beter meer eten en meer bewegen om vet te verbranden in plaats van minder eten (en minder bewegen) om vet te verbranden..
                "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by Waterpoloboy View Post
                  ik zou zo'n 15-20 minuten cardio doen na je krachttraining ipv 5-10 minuten, aangezien dit niet echt zode aan de dijk zet denk ik. Verder succes en we zien je voedingsschema wel verschijnen!
                  Als je behoefte 2500kcal is en je wilt niet aankomen of afvallen kun je 2500kcal eten. Wil je afvallen kan je dus of je kcal wat verlagen of bijvoorbeeld wat extra cardio invoegen, hierdoor wordt je behoefte eigenlijk hoger, maar als je dan alsnog 2500kcal blijft eten zal je vet gaan verbruiken.

Je kunt namelijk beter meer eten en meer bewegen om vet te verbranden in plaats van minder eten (en minder bewegen) om vet te verbranden..
                  second that en ik zou ook opbouwen naar een of andere cardio vorm van 30-50 minuten iedere dag dat je geen KT doet. je hebt wellicht (net als ik) een redelijk gehalte 'endomorph' in je en heb zelf gemerkt dat iedere dag +- 40' cardio behoorlijk opbrengt.

succes, en hou ons op de hoogte

Comment

dank voor jullie advies!

wil natuurlijk cardio opbouwen ook KT maar wil ook niet te veel cardio.. dus ik denk dat zo als gezegt na KT 15min ga cardionn.. en 1x per week 50 min cardio en 3x KT. misschien na een maand of 2, 2x per week cardio.

Ik hou jullie op de hoogte!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X