Gewicht aankomen.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gewicht aankomen.

Hallo,
    Het is de bedoeling dat ik over een maand of 8 een opleiding ga volgen mij het korps mariniers. Maar ik heb een probleem. Ik voldoe niet aan de lichaams eisen.
    Je moet namelijk minstens 65 kilo wegen, en dan weeg ik niet.
    Ik weeg op het moment nog 59.5 kilo, en ben 1.79 lang. (kort) (17 jaar oud)
    Ook ben ik nu redelijk droog getraind. : ik tijdje terug:

Dus hoe kom ik in dat ruime half jaar meer dan 5 kilo aan, en het liefst niet te veel vetmassa.
    Alvast bedankt.
    Groeten Cas

meer eten

Met een half jaar de tijd kun je redelijk clean bulken. Pak je misschien 8 kg erbij waarvan 1 misschien 2 kg vet is. Rest spiermassa.
    Fear is the mind killer

Comment

lekker hard trainen en goed gezond eten

Comment

Bedankt voor de snelle reacties!
        Ik train al wel goed, en eet veel.
        Dus misschien dat het zo wel goedkomt.
        Maar toch ik kom nooit aan van veel eten ookal is het een tijd lang slecht.
        Nu eet ik wel gezond trouwens

Comment

als je niet bijkomt eet je te weinig.
          Veel eten en doorzetten! zie je doel bij het korps voor ogen en ga daarvoor

Comment

Dit 60 kilo?

Ik zou je een stuk zwaarder inschatten!

Comment

In je training; zwaardere gewichten pakken en laag in reps gaan zitten gemiddeld 6 tot max 8 reps. rust tussen sets 90 seconden laatste setje 12/15 herhalingen met lager gewicht doen. Rust tussen oefeningen 120 seconden tot zelfs 180/240 seconden.
              Dus kalm aan trainen puur op veel massa met veel rust en hogere gewichten.
              Houd je hartslag laag en doe geen cardio of alleen als je echt teveel vet gaat aanzetten.

Goed hoog in KH en je totaal cal inname gaan zitten.
              1e Masters Superbody YBF 2011!
              Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Marnop, ik denk dat hij beter een clean bulk ertegen aan moet gooien en zich meer op kracht en cardio richten als hij naar het korps gaat.

Comment

Is 6-8 echt zo'n groot verschil met 8-10 reps?

Comment

Originally posted by Fitness-maniak View Post
                    Marnop, ik denk dat hij beter een clean bulk ertegen aan moet gooien en zich meer op kracht en cardio richten als hij naar het korps gaat.
                    Normaal zou ik ook wel zeggen clean bulk, en alles optimaal doen, maar hij MOET zwaarder worden, dan ga je eerst maar meer eten en puur op massa trainen. Hij kan later altijd nog bijschaven en zakken in bf alsnodig.

Originally posted by Viranelly View Post
                    Is 6-8 echt zo'n groot verschil met 8-10 reps?
                    Normaal zou je 8/10 doen als je dan 6 /max 8 doet scheelt soms 4 reps, dan langer rust....scheelt nogal. Als je een gewicht net aan 6 x drukt dan gaat 10 x er echt niet inzitten. 2, 3 of 4 reps verschil kan dan dus erg veel zijn.

Comment

om in top vorm te zijn voor het korps vind ik 8 maanden best kort dag.
                      Maar als hij nu op massa traint en ook flink cardio gaat doen (zal moeten..) valt hij dan niet eerder af dan dat hij bijkomt?
                      Ikzelf heb gelukkig nog zo'n 3.5-4 jaar voordat ik me ga aanmelden, dus maak me nog geen zorgen over conditie. (eerst nog HAVO en VWO doen)

Comment

Ja als die flink cardio gaat doen dan heb je kans dat ie niet zwaarder wordt en zelfs in bw kan afvallen.
                        Dus alleen aan massa/krachtwerken en flink eten. Pas tegen het einde als het nodig is wat cardio toevoegen.

Maarrehh jij stelde toch cardio voor FM....?

Comment

ja klopt, want zonder cardio komt hij niet door de keuring.
                          geen cardio = mindere conditie

Comment

Rippetoe+4000 kcal per dag. Dat zal hem goed doen.

Comment

Originally posted by frederik47 View Post
                              Rippetoe+4000 kcal per dag. Dat zal hem goed doen.

Voor krachtprogramma's hebben we geen Rippetoet nodig hoor, dat kunnen we zelf ook wel.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X