Dronken??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dronken??

Ik dacht vraag het maar even dan kom ik het meteen te weten.
    Is het een groot probleem als je keer dronken bent zou het een slechte invloed op je lichaam hebben? Zo ja wat zou je het beste kunnen doen als je toch wilt drinken?

alcohol = katabool = niet goed voor je spieren = oplossing - niet drinken of accepteren

Comment

aaah oke wat is het gevolg dan? gewoon gedesinteresseerd

Comment

Ligt eraan.. als je bijvoorbeeld van 3 of 4 biertjes dronken wordt in het weekend dan is er niks aan de hand. Ben je pro bodybuilder? Zo niet.. geniet dan gewoon van je leven. Drink maar drink met mate.

Comment

geïnteresseerd, Nederlands blijft moeilijk

Comment

Ik was vorig jaar 16 weken gestopt met drinken en kon toen wel merken dat het niet drinken zeker effect heeft. Sindsdien heb ik periodes dat ik wat biertjes drink en dat ik weer een paar weken niet drink. Vanaf januari starten met cutten, dus ga dan voorlopig niets meer dinken.

Comment

Oke, dus het is beter van niet om dronken te worden. Alvast bedankt

Comment

Ik drink zelf ook af en toe bij het uitgaan en bij een groot feest van een goede vriend ofzo soms ook veel. Ik merk niet echt dat ik slapper of ''kleiner'' ervan wordt. Ik knal 2dagen erna in gewoon weer in de gym.

Ik vind ook geniet gewoon van je leven drink,eet en let niet teveel op de kleine details. Tenzij je pro bodybuilder bent/wilt worden of podiumambities hebt

Comment

Ik drink ook geregeld een stevige pot bier. Ik heb altijd het gevoel gehad dat het mijn progressie niet in de weg zit.

Maarjah, ik ben ook maar een schraal pismannetje.
                  The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by Mr007 View Post
                    Ik drink zelf ook af en toe bij het uitgaan en bij een groot feest van een goede vriend ofzo soms ook veel. Ik merk niet echt dat ik slapper of ''kleiner'' ervan wordt. Ik knal 2dagen erna in gewoon weer in de gym.

Ik vind ook geniet gewoon van je leven drink,eet en let niet teveel op de kleine details. Tenzij je pro bodybuilder bent/wilt worden of podiumambities hebt
                    Ja ik ben geen pro bodybuilder dusja dan maar lkkr zuipen haha

Comment

het lijkt me eerder te zorgen voor beetje extra vet aanzet dan dat je heel bang moet zijn voor serieuze gevolgen voor je massa/strenght gains.
                      tijdens cutten lijkt me dus dat de gevolgen groter zijn dan tijdens bulk.
                      Fear is the mind killer

Comment

In de cut alcohol drinken betekent vaak gewoon dat je wat langer nodig zult hebben om je doel te bereiken.

Comment

Matige alcoholconsumptie kan voordelen bieden voor de algehele gezondheid. Een matige alcoholconsumptie is door de wetenschap gelinkt aan een lang leven (de meeste 80 plussers drinken dagelijks 1 a 2 alcoholische drankjes) en aan de preventie van hart en vaatziekten zoals trombose.
                          Verder word er nog intensief onderzoek gedaan naar de actieve anti-oxidatieve stoffen (bioflavonoiden ed) in diverse alcoholische dranken zoals wijn en bier. Van donker bier en rode wijn is al bewezen dat deze rijk zijn aan deze stoffen.
                          Voor bodybuilding doeleinden is alcohol minder geschkt. Vooral in de cut niet. Maar verstandig gebruik in een bulk of onderhoudsfase zou niet slecht moeten zijn. En daar bedoel ik dus mee dat er matig en verstandig gedronken dient te worden (degusteren zoals de belgische monniken zeggen) en niet overdadig zuipen. Als men gaat zuipen vergiftig je het lichaam met een overdaad aan alcohol en zul je kwaliteits massa verliezen, vet gainen en op de lange termijn ziektes kunnen gaan ontwikkelen die door de wetenschap gelinkt zijn aan overdadig alcoholgebruik.

Gebruik dus je verstand en handel naar je uiteindelijke doel. Als dat doel is om een gortdroge bodybuilder te worden kun je maar beter een gemeentepilsje tappen (kraanwater dus).
                          Geniet, en drink met maten!

Comment

2 kanttekeningen daarbij:

1) dit gaat wel echt alleen op voor wijn en sommige bieren. voor distillaten en standaard pils gaat dat gewoon niet op.

2) het gaat om alcohol consumpties. wat de gemiddelde persoon in zijn wijnglas schenkt -> 2 eenheden wijn. We hebben het dus over 1 'normaal' glas wijn per dag. En ja... dit kan zeker positieve effecten hebben. Daarbij is wat wijn bij een stevige avondmaaltijd niet te vergelijken met tig biertjes tijdens een avondje uit. Het grootste probleem met alcohol is dat het alleen in je lever afgebroken kan worden. Komt er teveel te snel langs -> vet
                            Fear is the mind killer

Comment

Bier verhoogt de goede cholesterolspiegels,
                              kankerverwekkkende eigenschappen,
                              Bescherming tegen blessures van de mitochondria in hart en lever

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X