Licht gevoel in hoofd na training

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Licht gevoel in hoofd na training

(Heb deze vraag ook gesteld in mijn voedingsschema topic)

Vandaag krachttraining gedaan, direct daarna een pakje Chocomel gedronken en een half uurtje later 200 ml magere kwark. Een uur daarna wat gebakken kipfilet en tonijn. (Later die avond kwam nog mijn avondeten..)

In die tussentijd had ik de hele tijd een 'licht gevoel' in mijn hoofd. Iemand die weet hoe dit komt? En wat ik er aan kan doen om dit te voorkomen/verhelpen.

Thanks!

Pre workout gebruikt?

Comment

Ja, uurtje voor training roggebrood en vk boterham gegeten met dik beleg en salade (groenten, olijfolie, parmezaase kaas).

Comment

Hij bedoel een suppliment, dan valt het meestal te verklaren.

Zit je voeding wel goed inmekaar? een tekort kun je ook naar van worden.
        Drink je wel genoeg?
        Als het daar niet aan ligt misschien even bloed waardes en druk laten checken.
        Mind is everything.

Comment

Supplementen gebruik ik niet. Tekort zou optie kunnen zijn. Voeding is ok maar moet (denk ik) iets meer.. Eet ik die dan voor de training of na?

Comment

Ik heb ook wel eens last van licht gevoel in mijn hoofd na het sporten. Vooral als het erg warm is. Ik ben dan vaak toe aan iets zouts.

Misschien moet je sneller na de training iets eten?

Comment

misschien is de chocomelk te snel?

Comment

Geen idee, maar chocomelk smaakte echt goed en kreeg geen last van mn maag ofzo. Het is nu meer dat ik constant hoodpijn heb..

Comment

Originally posted by Reberry View Post
                  Supplementen gebruik ik niet. Tekort zou optie kunnen zijn. Voeding is ok maar moet (denk ik) iets meer.. Eet ik die dan voor de training of na?
                  Voeding is ok maar moet denk ik iets meer???... is dus niet ok zeg ma.
                  Ik weet niet wat je doel is maar zorg eerst dat je voeding klopt naar wat je probeert te bereiken, anders heeft het natuurlijk geen zin.

[quote=Margje;766364]Ik heb ook wel eens last van licht gevoel in mijn hoofd na het sporten. Vooral als het erg warm is. Ik ben dan vaak toe aan iets zouts.[QUOTE]

Toe aan iets zouts? lijkt me sterk dat je niet genoeg zout binnen krijgt met je dagelijkse voeding.

Originally posted by Margje View Post
                  misschien is de chocomelk te snel?
                  lijkt me niet
                  Mind is everything.

Comment

Ok voeding dus ophogen, zowel voor als na training dan?

Comment

ik denk te weinig carbs, of te weinig vocht...

Comment

voeding..

Comment

Originally posted by Reberry View Post
                          Ok voeding dus ophogen, zowel voor als na training dan?
                          Misschien moet je eerst even de stickies lezen reberry.

Het heeft niks temaken met voor of na de training.

Je moet genoeg voeding stoffen binnen krijgen, of dat nu voor of na de training is maakt niet uit.

lees even de stickies
                          Mind is everything.

Comment

Met een uurtje krachttraining verbrand je gemiddeld 400-500 kcal. krachttraining verbrand grotendeels glycogeen dus koolhydraten. als deze vrij leeg zijn, krijg je dat gevoel wat jij nu hebt. oplossing is dus meer koolhydraten gaan eten. (in jouw geval zou ik beginnen met op trainingsdagen een 100g meer koolhydraten te gaan eten).

succes
                            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by resike View Post
                              Misschien moet je eerst even de stickies lezen reberry.

Het heeft niks temaken met voor of na de training.

Je moet genoeg voeding stoffen binnen krijgen, of dat nu voor of na de training is maakt niet uit.

lees even de stickies

Ja natuurlijk maakt dat wel uit, voor of na de training. Denk eens na.
                              Probeer jij het ook af en toe eens met de auto. Als je nog 10 liter in je tank hebt ga dan eens lekker naar Parijs heen en weer rijden zonder vooraf te tanken, btw we komen je niet ophalen onderweg.

Om goed te presteren(te sporten) moet je je lichaam in anabole toestand brengen dus ruim voldoende eten overdag richting je training.
                              Als je 600cal nodig hebt om te sporten dan moet je dat extra hebben bovenop de hoeveelheid cal die je nodig hebt de rest van je dagelijkse bezigheden.

Als je zoals Resike je wil doen geloven die 600 cal ook lekker na je trainen kan nemen dan krijg je een probleem tijdens de training.
                              Je komt dus niet in Parijs aan, maar zal stranden net over de grens van België.

Als je licht in je hoofd wordt door trainen dan heb je gewoon te weinig energie in je gehad om goed te trainen of je intensiteit was ook te laag om vet als energiebron aan te spreken. Dus had je voor de training meer moeten eten.
                              Er zijn mensen echt flauw gevallen bewusteloos geraakt dus door te weinig energie tijdens een zware training.
                              Maar ja dan heb je altijd grapjassen die zeggen, ..na de training eten......Ja daar heb je wat aan tijdens je training waar je neerstortte.

Een uurtje voor de training een beetje eten heb je ook niets aan, moet een uur of 2 voor de training zijn en ruim voldoende.
                              Dus je werkt met je voeding naar de training toe en niet achteraf.
                              1e Masters Superbody YBF 2011!
                              Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X