Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
Ik zit met hetzelfde probleem; mijn rechterborst heeft zelfs aanhechtingen die oversteken naar de linkerborst. Ik start de singles altijd links, maar merk dat ook de kracht minder is; Bijna 25% minder. Er zit een verschil tussen links en rechts van maanden. Moet ik rechts de progressie stil leggen, want heb de neiging links te overtrainen... Alleen al uit onvermogen!
Ik zit met hetzelfde probleem; mijn rechterborst heeft zelfs aanhechtingen die oversteken naar de linkerborst. Ik start de singles altijd links, maar merk dat ook de kracht minder is; Bijna 25% minder. Er zit een verschil tussen links en rechts van maanden. Moet ik rechts de progressie stil leggen, want heb de neiging links te overtrainen... Alleen al uit onvermogen!
Welke singles doe je voor borst?
Ik zou gewoon, even geen singles meer doen BP/inclineBP/low incline cable flyes
Als het echt te erg wordt dan kan je er voor kiezen om de gewichten aan te passen aan de zwakke kant. Dus je gaat dan de gewichten gebruiken die je strict kan handelen met de zwakke kant. Sowieso als je met dumbells werkt(en met de zwakke kant beginnen).
Alles wat je met 2 armen of benen tegelijk doet, daarbij moet je ook de zwakke kant gaan laten domineren. Dus een gewicht gebruiken waarmee je de zwakke kant kan laten domineren en de sterke kant gewoon moet volgen. of iets ondersteunen.
Als het echt te erg wordt dan kan je er voor kiezen om de gewichten aan te passen aan de zwakke kant. Dus je gaat dan de gewichten gebruiken die je strict kan handelen met de zwakke kant. Sowieso als je met dumbells werkt(en met de zwakke kant beginnen).
Alles wat je met 2 armen of benen tegelijk doet, daarbij moet je ook de zwakke kant gaan laten domineren. Dus een gewicht gebruiken waarmee je de zwakke kant kan laten domineren en de sterke kant gewoon moet volgen. of iets ondersteunen.
succes.
Zwakke kant pak ik al een lange tijd als eerst, ik weet niet of ik hem overtrain.
Met andere woorden rechts minder hardcore trainen dan links?
Dumbell Curl;
Stel ik pak links rechts met 10 kilo links haakt bij de 3 en 4 set bij 8hh van de 12 af, maar rechts heeft nog kracht om door te gaan naar 16hh.
Rechts even op onderhoud?
Moeilijk moeilijk...
Last edited by Marv; 14-01-2011, 00:10.
Reason: slechte spelling grr..
Zwakke kant pak ik al een lange tijd als eerst, ik weet niet of ik hem overtrain.
Met andere woorden rechts minder hardcore trainen dan links?
Dumbell Curl;
Stel ik pak links rechts met 10 kilo links haakt bij de 3 en 4 set bij 8hh van de 12 af, maar rechts heeft nog kracht om door te gaan naar 16hh.
Rechts even op onderhoud?
Moeilijk moeilijk...
Nee is niet moeilijk, je moet met de sterke kant netzoveel doen als de zwakke kant.
Dus haal je 8 goede reps en evt +1 cheat of forcedrep met de zwakkere kant, dan pak je met de sterke kant daarna ook gewoon die 8 (eventueel + 1)
Verder dus gewoon barbell pakken ipv dumbell en de zwakke kant moet leiden/domineren en het meeste werk doen.
Toch ga ik nog eenmaal de vraag stellen: als je al maximaal groeit en je wil de boel gelijk trekken, dan zet je de progressie van de meer ontwikkelde kant min of meer op een lager pitje terwijl de onderontwikkelde kant maximaal gaint?
Hoe meer ik erop let hoe meer ik zie; mijn linker bicep is minder, maar zie dat mijn linker trap dat heeft opgevangen want deze is groter. Wanneer ik mijn rechter bicep flex kan ik hem als een hart laten kloppen, terwijl als ik links flex je deze langzaam ziet vol lopen.
Mijn houding is van nature meer naar rechts te hangen, maar bij oefeningen sta ik kaarsrecht.
Ik had een jaar geleden een 'hap' uit de binnenkant van mijn linker borstspier.
Inmiddels heb ik het bijna weggetraind met geisoleerde oefeningen voor de binnenkant borstspier. Misschien is het een idee om te kijken welke borstspieroefeningen jij doet en wat varieren, bijvoorbeeld wat meer geisoleerde oefeningen i.p.v. compound oefeningen. Bij mij hielp het specifiek voor mijn probleem maar naar mijn mening zou het geen kwaad kunnen om het te proberen. Post i.i.g. eens welke borstoefeningen je doet en hoeveel reps en rust etc.
En even offtopic; mijn linkerbicep was kleiner dan mijn rechter dit heb ik eenvoudig verholpen door elke oefening te beginnen met mijn linkerarm.
Mijn Biceps zijn niet gelijk LB: 31 RB: 30
Mijn borstspieren zijn ook niet gelijk. Ik weet hoe het uit te leggen maar er zit in de midden een "dode" driehoek waar geen borstspieren zittn. Dit is niet mooi in de midden maar meer naar de linkerkant toe.
A Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...
White labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...
Gary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....
Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
Comment