Een aantal (beginners?)vragen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Een aantal (beginners?)vragen

Hey all,

Ik heb een aantal vragen, aangezien ik eigenlijk erg weinig verstand heb van fitnessen in het algemeen. Heb wel verstand van de oefeningen, maar goed, meer alles er omheen. Ik lees nu ongeveer 2 weken zowat elk nieuw bericht dat gepost word, maar wil toch zelf een aantal vragen stellen.

Ik ben sinds januari 2010 (weer) begonnen met fitnessen, dus ik ben nu eigenlijk precies een jaar bezig. Omdat ik het al een aantal jaren gedaan heb (van mijn 16e tot 18e, ben nu 22 jaar) ben ik aan het begin best snel vooruit gegaan qua spiermassa. Ik zou graag een foto posten, maar ik heb begrepen dat dit nog niet mag oid dus doe ik dat niet. Maar goed, ik ben 1.78m en weeg al maanden rond de 70KG.

Ik doe vooral kracht training, en ga nog steeds wel (al is het langzaam) vooruit. Maar ik groei gewoon niet meer. Uiteraard heeft dit sowiezo met mijn eten te maken, aangezien ik totaal niet van een schema (oid) gebruik maar en ook nooit heb gedaan. Daarnaast train ik met mijn broer mee, die deelt de spiergroepen in per dag. De ene dag bijvoorbeeld Borst en biceps (gister) en vandaag was het rug en onder arm. En dit doen we dan per oefening 5x, steeds iets zwaarder met de eerste keer warm up en laatste keer even rustig afmaken. 10x 6x 6x 6x 20x(licht).

In ieder geval, ik heb veel gelezen over schema's etcetera, maar vind dit echt moeilijk om op te stellen (trainen en eten). Dus ik vroeg me af, of er goeie tools voor zijn of tips om me te helpen. Zo heb ik bijvoorbeeld geen idee hoeveel 'stoffen' zoals calorieën dan ook ik nodig heb, en hoeveel ik moet nemen.
    Daarnaast heb ik ook geen flauw idee wat nou precies het beste is qua trainen, ik ga 4x per week (ma-vr).

Wat ik eigenlijk wil, is gewoon nog wat meer spieren opbouwen, ik zou er eventueel wel 10kg bij willen hebben, en natuurlijk nog wat droger worden. Ik heb in principe van mezelf al een lage BF% dus dat wil ik graag aanhouden.

Kortom, ik eet gewoon wanneer ik zin heb, niks speciaals voor het trainen oid.
    Ik doe qua oefeningen lekker met mn broer mee, let er verder niet op.
    En ik ga dus niet vooruit qua massa, wat ik wel wil. Wie kan me een beetje op weg helpen.

Enoooorm verhaal! Ik hoop dat je ervan genoten hebt haha!
    Als je een vraag hebt, of ik te weinig info gegeven heb, let me know.

Groeten,
    Stefan

Originally posted by StefanJL View Post
    Hey all,
    Ik lees nu ongeveer 2 weken zowat elk nieuw bericht

Kortom, ik eet gewoon wanneer ik zin heb, niks speciaals voor het trainen oid.
    Ik doe qua oefeningen lekker met mn broer mee, let er verder niet op.
    En ik ga dus niet vooruit qua massa, wat ik wel wil. Wie kan me een beetje op weg helpen.

Groeten,
    Stefan
    Na 2 weken lezen op dit forum heb je blijkbaar niet ervan geleerd.

Zonder voedingschema zul jij nooit je doel bereiken..

Sorry,maar het is niet anders ...

Comment

Originally posted by nibor76nl View Post
      Na 2 weken lezen op dit forum heb je blijkbaar niet ervan geleerd.

Zonder voedingschema zul jij nooit je doel bereiken..

Sorry,maar het is niet anders ...
      Wat zeurt iedereen nou over een eetschema. Gewoon veel vreten, zorg dat je genoeg eiwitten koolhydraten en vetten binnenkrijgt en groeien!

Comment

Originally posted by jantje91 View Post
        Wat zeurt iedereen nou over een eetschema. Gewoon veel vreten, zorg dat je genoeg eiwitten koolhydraten en vetten binnenkrijgt en groeien!
        schema is een overzicht zodat je niet zo vet word als die karper

Comment

Succes ermee...

Comment

Thanks, heb zo al 20 kg spier gepakt in 1.5 jaar en mijn vetpercentage is op 10% gebleven.

Comment

Thanks, heb zo al 20 kg spier gepakt in 1.5 jaar en mijn vetpercentage is op 10% gebleven.
              plaats een foto...20 kg?????? spier??????

Comment

Yep, 20 kg spier ja.

Ben begonnen vorig jaar oktober met een gewicht van 56 kilo. Weeg inmiddels 76 en mijn vetpercentage is het zelfde gebleven Waarom zou ik een foto posten, heb wel foto's maar met betweters als jij hoef ik die niet te delen

Comment

Yep, 20 kg spier ja.

Ben begonnen vorig jaar oktober met een gewicht van 56 kilo. Weeg inmiddels 76 en mijn vetpercentage is het zelfde gebleven Waarom zou ik een foto posten, heb wel foto's maar met betweters als jij hoef ik die niet te delen
                  opzich is 10% van 56kg 5.6 kg vet
                  en 10% van 76 kg 7.6% vet

dus je toename van 20kg is 2 kg vet en 18 kg vetvrijemassa

gewoon even voor de duidelijkheid

Comment

Originally posted by nibor76nl View Post
                    plaats een foto...20 kg?????? spier??????
                    http://forum.bodynet.nl/fotos-leden/...ng-jantje.html

maar naar zijn laatste opmerking schijnt hij 7 kg zwaarder te zijn dan hier

.....

gewoon voor de duidelijkheid

Comment

Originally posted by tha man View Post
                      http://forum.bodynet.nl/fotos-leden/...ng-jantje.html

maar naar zijn laatste opmerking schijnt hij 7 kg zwaarder te zijn dan hier

.....

gewoon voor de duidelijkheid
                      Verklaar u nader?

Comment

10% vet??? hahahaha

ff naar jou foto's gekeken...je zit eerder aan de 20%..

op die foto dat je op kamp in de ardennen ben en dat je die blauwe vuilniszak draag heb je echt mega zwembanden op je heupen..

Comment

Jij bent echt de grootste kansloze kneus die ik ooit gezien heb! Ik ben die andere voor de duidelijkheid noobje en daarnaast super jaloers omdat je nog niks bereikt hebt met je focking eetschema!

Comment

oeps hahha
                            Nu: SQ 1x120kg - BP 1x110kg - DL 1x120kg - MP 1x90kg
                            Doel eind 2011: SQ 1x160kg - BP 1x150kg - DL 1x50kg - MP 1x110kg

Comment

Jij bent echt de grootste kansloze kneus die ik ooit gezien heb! Ik ben die andere voor de duidelijkheid noobje en daarnaast super jaloers omdat je nog niks bereikt hebt met je focking eetschema!
                              Jij zeg het... superheld!!!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X