eigen fitnesscentrum starten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• eigen fitnesscentrum starten

Hallo bodynetters,
    Ik ben van plan om mn eigen fitnesscentrum op te zetten....,ik heb mn research al wel gedaan en gekeken naar wat er zo al in de regio is aan fitnesscentrums.en ik denk dat de zaak goed kan draaien....ik zit te denken aan de toestellen van het merk panatta,iemand ervaring mee?en nu is ook mijn vraag,tegenwoordig zijn die centrums zo verdomd groot met sauna enz...,zou je het tegenwoordig groot moeten aanpakken om succes te kunnen hebben?ik wil het meer hardcore,goede krachtapparaten en dumbellrekken tot de 50kg.
    ook een paar loopbanden,roeiers en fietsen.
    wat is jullie mening?

sauna is zeker niet nodig.. zorg voor een beetje goed sanitair en zet er een paar loopbanden/roeiers/fietsen in wat jij al zegt om dat andere publiek aan te trekken. Vooral als er in de regio weinig/geen fitnesscentra is maak je zeker wel een kans en zorg voor een goede prijs/aanbod verhouding en je komt er wel
    sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Jaa als ik jou was zou ik ook extra cardio apparten aanschaven en niet alleen voor die hardcore bbers gaan. zo kan je veel meer mensen verwachten

Comment

Lig er maar net aan wat voor gym je wil hebben..
        Je kunt het groots aanpakken met sauna en bruiningbank enz... voor een ruimer publiek..
        Of je pak het wat kleiner aan zonder alle poespas en dan ga je echt voor de hardcore gasten..

Hier in Dordt zijn 2 gyms die klein zijn en heel goed draaien zonder poespas...

Succes ...

Comment

Welke kant wil je op?
          Bodybuilding is maar een kleine doelgroep, en dat schrikt de grote commerciele groep af.

Het is waarschijnlijk niet voor niets dat steeds meer hardcore gyms veranderen in een health center.

Comment

Hoe groter je het gaat aanpakken des te duurder je investering moet zijn dus ook meer klanten om alles weer terug te verdienen en je heb een groter pand nodig wat uiteraard ook duurder is dan een kleiner pand...

hou je het kleiner dan heb je een kleinere investering nodig en minder personeel en lagere huur enz..

Comment

een sauna is volgens mij een zeer grote extra kost. al kan het wel meerwaarde hebben voor je klanten. zeer belangrijk is volgens mij goed sanitair. propere, grote douches en kleedkamer.

in welke regio zou je je vestigen?

alvast veel succes

Comment

Voor de apparatuur zou ik niet voor één lijn/ merk kiezen. Natuurlijk zien dat er wel goed uit, maar beter is het (mijn mening) om te kijken per doel welk apparaat het beste aansluit.

Verder natuurlijk veel losse gewichten, stangen en bankjes. Verder is het inderdaad kijken naar welke doelgroep je wilt en daar je ruimte op aanpassen. Denk altijd aan een absoluut concurrentie voordeel... bijvoorbeeld: je zult het waarschijnlijk niet op locatie/ prijs redden tegen de ketens, dus richt je daar ook niet op. Denk eerder aan specifieker materiaal wat ze niet in de healthcenters hebben zoals kettingen, een indoor sled. Ook kan je eraan denken om met een goede supplementen leverancier in zee te gaan. (dus dat deze de beschikking van een ruimte krijgt.
                "Er zijn geen domme vragen, alleen achterlijke lui die falen door domme vragen te stellen... hm, misschien zijn er toch domme vragen."

Comment

De vraag die je vooral moet stellen is: waar heeft men behoefte aan in de omgeving waar ik het fitnesscentrum?

Dus een goed marktonderzoek is belangrijk om de kans op succes te vergroten. Wanneer je bij de bank aanklopt voor een lening om je bedrijf op te zetten zal zo`n dergelijk onderzoek belangrijk zijn om de haalbaarheid aan te kunnen tonen. Een hardcore gym is heel mooi, maar als te weinig klanten zijn om de investeringen terug te verdienen.....

Qua apparatuur is een merk fitness apparatuur wel mooi, het geeft al snel een nette indruk. Cardio apparatuur is onmisbaar, zelfs bij hardcore BB. Extra service zoals sauna`s kun je eventueel later aanbieden als dat aansluit op de wens van je klantenkring.

Comment

Leuk man welke regio?
                    Face your demons...........

Comment

Heb je al een ondernemingsplan geschreven?

Als wij niet weten hoeveel financiele middelen jij ter beschikking hebt, kunnen we nog weinig oordelen. Zou inderdaad klein beginnen. Standaard machines erin gooien, cardio.

Comment

goed marktonderzoek is echt wel een pré. Kijk ook verder dan alleen wat google en dergelijk je verteld. Ga eens langs bij je concurrenten. Wat hebben ze daar, welke lessen geven ze, op wie richten ze zich, etc?
                        En vooral ook je potentiele klanten. Een enquête in de steden/dorpen waar je je wilt vestigen kan helpen. Gaan ze wel vaak naar een sportschool en waarvoor. Zijn ze bereid de afstand te overbruggen om bij jou of je concurrent te komen.

Verder kan je met je inrichting (paar stappen verder dus) ook een beeld schetsen voor nieuwe leden. Wil je hardcore? Dan zou ik de inrichting ook vooral functioneel houden. Wel een beetje mooi maken natuurlijk, maar de echte hardcore gasten zullen wss toch niet veel letten op de inrichting.

Comment

Wat voor certificaten heb je op dit moment?

Comment

Je ontkomt niet aan de bejaarden, komen 2x per week brengen goed geld in het laatje. bodybuilders komen 5x pw en betalen hetzelfde, dus netto kanj e 2 bejaarden laten trainen in de tijd van 1 BB-er..

succes met je onderneming

Comment

diploma bedrijfsbeheer en ga starten met een opleiding sportinstructeur...ik heb al veel ervaring met voeding ,training etc door ervaring en de flex ,ik heb een budget van een 50.000voorzien.het sanitair ,toestellen,vloer etc...weet ik niet of ik dat ga redden...
                              hammer strenght toestellen en life fitness vind ik echt duur welk merk toestellen gebruiken ze bij jullie op de fitness?
                              grtz do it

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X