Rare gewichtsfluctaties

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Rare gewichtsfluctaties

Heey,

ik houd sinds een 3 weken me gewicht bij tijdens mijn cut. Nu vind ik mijn gewicht te wisselvallig en ben ik bang voor het jojo effect. 0,5

Zaterdag: mijn buik was aardig plat, niet opgewzollen zeg maar.
    Zondag: ging ik van 69,9 naar 69,1 (ochtend gemeten alle 2)
    maandag: 69,5
    di: 70,5 (1 kg bij????) en later op de middag 72,5(terug bij af dus)

ik vind mijn gewicht echt raar flucteren. Maandag heb ik getraind en had ik een bord extra pasta op meer niet.

Wie o wie?

Maak je niet zo druk over die paar honderd gram.. Misschien heb je wat meer vocht vastgehouden/meer gedronken.. Als je over een paar weken bent aangekomen ipv afgevallen tijdens de cut moet je je gaan afvragen of alles wel goed gaat, dit lijkt me niet zo schokkend .

Comment

Ik denk dat dit simpelweg vochtwisselingen zijn, ik woog namelijk toen ik een weekje minder trainde en dus ook minder gegeten had die week in totaal bijna 3kg minder dan voordat ik begon met cutten en dit was mijn 3e week van de cut, ik at daarna een paar dagen weer wat meer en woog was weer 2kg zwaarder.. Zo snel spiermassa of vet aankomen of afvallen is niet mogelijk naar mijn weten, dus dat blijft voor mij als enige oplossing mogelijk: Vocht wisselingen gezien je voedselinname (denk ook aan zout etc.) en activiteit qua sporten denk ik.
      "Straight outta gym"

Comment

eens een keer ging ik trainen en toen woog ik 73. na de training woog ik 72. had wel flink gescheten en waarschijnlijk veel vocht verloren dus maak je niet zo druk.
        kijk naar de langere termijn.

Comment

Als je een goed antwoord op je vraag wil dan zal je moeten aangeven hoe je cut, wat ongeveer je onderhoudsbehoefte is en op hoeveel je nu zit gemiddeld. En wat doet je bf% op dit moment ? Dat is toch belangrijker dan je gewicht of niet?

Ik cut ook, maar ik kijk geen moment op de weegschaal, al zeker een maand niet gedaan, ik let alleen op mijn VVM en BF%
          Ik vind het ook wel prettig als ik een kilo zwaarder zou worden.

Maar goed dat doe ik....
          1e Masters Superbody YBF 2011!
          Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Schommeling is normaal.
            Vocht door zout of koolhydraten, en flinke pot schijten, ochtend of avond, ect.

Ik let op de spiegel, en meet omtrekken. Vind ik betrouwbaarder dan de weegschaal

Comment

Originally posted by marnop View Post
              Als je een goed antwoord op je vraag wil dan zal je moeten aangeven hoe je cut, wat ongeveer je onderhoudsbehoefte is en op hoeveel je nu zit gemiddeld. En wat doet je bf% op dit moment ? Dat is toch belangrijker dan je gewicht of niet?

Ik cut ook, maar ik kijk geen moment op de weegschaal, al zeker een maand niet gedaan, ik let alleen op mijn VVM en BF%
              Ik vind het ook wel prettig als ik een kilo zwaarder zou worden.

Maar goed dat doe ik....
              Het zal vast allemaal wel vocht zijn geweest dan. Me onderhoudsbehoefte is ongeveer 3000 kcal. Je me bf die lijkt te stijgen naar mijn inzicht, maar ik doe morgen even een meting. Gemiddeld 2500 kcal.

Comment

kappen met elke dag op de weegschaal staan en jezelf gek maken over niks.

extra spaghetti, meer zout, meer vocht vasthouden.
                problem solved

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
                  Schommeling is normaal.
                  Vocht door zout of koolhydraten, en flinke pot schijten, ochtend of avond, ect.

Ik let op de spiegel, en meet omtrekken. Vind ik betrouwbaarder dan de weegschaal
                  wanneer jij in de spiegel kijkt en je zit vol met vocht lijk je aanzienlijk dikker toch

Comment

Ik dacht dat voornamelijk vrouwen daar last van hadden, van die gewichtsschommelingen.
                    Gewoon niet te vaak wegen, Ă©en keer in de week ofzo.
                    Of wat Patricia zegt.
                    "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                      kappen met elke dag op de weegschaal staan en jezelf gek maken over niks.

extra spaghetti, meer zout, meer vocht vasthouden.
                      problem solved
                      Moet toch indicatie hebben om te kijken of ik goed bezig ben of heb jij zoiets van train nou maar en kijk het per week aan?

Comment

Elke dag wegen heeft inderdaad weinig zin, Talalelh.
                        Toen ik wilde afvallen, woog ik me eens per week en nu eigenlijk praktisch niet meer, ik kijk gewoon naar de spiegel.
                        Een weegschaal is natuurlijk een goede indicatie om te zien of je afvalt, maar als je erbij traint, hoeft dat niet te zeggen dat je lichter wordt....maar wel dat je vet kwijtraakt. En dat zie je niet op de weegschaal maar in de spiegel of met een meetlint.
                        "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Ah ok, maar je hebt toch vvm?? + derest is vet. Dus als je vet eraf gaat, gaan je kilo's er ook af ?

Comment

Spiermassa weegt meer dan vetmassa.(Zo is mij dat althans verteld, maar ik ben hier wel voorzichtig in mijn beweringen, want soms zeg je iets goedbedoeld verkeerd. Maar in dat geval zal iemand anders het vast beter kunnen uitleggen. )
                            Je ziet heel vaak dat mensen die gaan trainen juist in gewicht toenemen terwijl ze wel een kleinere broekmaat aankunnen ofzo.

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
                              Spiermassa weegt meer dan vetmassa.
                              witte spiervezels (die je kweekt met krachttraining) wegen inderdaad meer dan vet

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X