transversus abdominis of...?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• transversus abdominis of...?

transversus abdominis?

Hey allemaal,

Ben een tijdje afwezig geweest door privé omstandigheden. Gaat gelukkig allemaal weer de goede kant op. Heb helaas daardoor wel bijna 7 weken niet getraind en ook nog eens verkeerd gevreten en gezopen. BF is weer omhoog geschoten en lovehendels zijn weer terug.

Ben afgelopen maandag weer begonnen met trainen. Was weer een hele opgave want had echt geen zin meer. Maar de motivatie is weer stijgende.

Nu komt het. Ik weet van mijzelf dat ik mijn bf snel omlaag kan krijgen want dat weet ik uit de praktijk. Maar als zou ik op 10% staan mijn buik blijft uitpuilerig.

Ik snap zelf dat genen een van de belangrijkste factoren is hoe je lichaam eruit ziet maar je kan de natuur een handje helpen.

Er word vaak verteld dat de transversus abdominis getraind moeten worden om het zaakje wat strakker te laten worden. Dus de buik. Ik heb het niet over het vet in die zone maar puur over bepaalde buikspieren.

Mijn vraag, moet men nu de transversus abdominis trainen om deze aan te sterken zodat deze de boel wat naar binnen trekken? Heb ook al hier en daar wat gelezen over het vacuüm trekken van je buik, iemand daar al eens iets over gehoord? Of ervaring mee?

Mijn trainingen zullen min of meer hetzelfde blijven als voor mijn break want daar haalde ik de meeste resultaten op.

Borst/triceps
    Rug/biceps
    Benen/schouders

Met mijn voedingsschema ben ik weer wat aan het spelen maar ik ga weer voor een high carb op trainingsdagen en low op rustdagen. Ben ook weer leesvoer van lyle Macdonald ingedoken om onder andere mijn voedingsschema te kunnen optimaliseren.

Zit ergens ook te denken aan ud2 maar ik wil eerst op een “normale”manier mijn bf laten zakken. Maar gezien het werk dat ik doe (bouw/staal) word ik een beetje nerveus van ud2. ik kijk op tegen de eerste dagen van het dieet.

Mar goed, ik ben er weer en zal daar waar mogelijk is ook weer proberen een helpende hand te zijn.

Gr Phoenix.

Originally posted by The Phoenix View Post
    transversus abdominis?

Hey allemaal,

Ben een tijdje afwezig geweest door privé omstandigheden.

Ik had je al gemist! Leuk dat je er weer bent.
    "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
      Ik had je al gemist! Leuk dat je er weer bent.
      Dank je!

Comment

Welkom terug lieverd

Comment

Originally posted by Fitness-maniak View Post
          Welkom terug lieverd
          Dank je grote vriend!

Comment

Je transversus abdominus , ook wel dwarse buikspier.
            je kan hem voelen als je je vingers in de 2 gedeeltes aan de zijkant van je navel drukt en dan je navel intrekt en aanspant.
            Je voelt dan je transversus abdominus tegen je vingers aandrukken.

Je traint die door bij elke oefening zo te werk te gaan. dus telkens die navel in en aanspannen.

oh en welkom terug btw

Comment

ik heb hier toevallig laatst wat over gelezen in een artikel.

Hierin staat dat je idd dat als je deze spier traint de taille dunner maakt en ook de onderrug beschermt! en dat je deze spier kunt trainen door een variant te doen op de plankhold. namelijk de planklift!

Deze doe je door vanuit plankhold 20 sec je linker hand en je rechterbeen omhoog te houden en dan na die 20 sec je rechter hand en je linkerbeen omhoog te houden.

Comment

Originally posted by daniel298 View Post
                ik heb hier toevallig laatst wat over gelezen in een artikel.

Hierin staat dat je idd dat als je deze spier traint de taille dunner maakt en ook de onderrug beschermt! en dat je deze spier kunt trainen door een variant te doen op de plankhold. namelijk de planklift!

Deze doe je door vanuit plankhold 20 sec je linker hand en je rechterbeen omhoog te houden en dan na die 20 sec je rechter hand en je linkerbeen omhoog te houden.
                Hey Daniel,

Dank je voor het meedenken.

Ik zal deze variant op de "normale"planks eens nader onder de loep nemen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X