Heeft veel lopen wel nut?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by DeRakker View Post
    Wat ik heb gehoord is lopen ook goed voor je rug..
    Klopt, vaak zie je ook mensen met rugklachten veel lopen en bewegen of als ze 'stil staan' toch altijd wiebelen en bewegen op de plek.
    Maar ik had ergens gelezen dat KT de beste remedie tegen rugklachten.
    Make it happen, shock everyone!

Comment

Gewoon stevig wandelen is best een behoorlijk onderschatte vorm van lichaamsbeweging.
      Rennen kan ook heel belastend zijn voor je knieën bijvoorbeeld maar gewoon stevig lopen nauwelijks.
      Ik ben absoluut geen renner, ook nooit geweest maar loop dus nog steeds 4 tot 5 keer in de week 's avonds een heel flink stuk. Mét honden, heerlijk in de buitenlucht!
      Kan me nu al weer onwijs verheugen op de zomertijd want dan kan ik nog veel verder weg gaan.
      "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

ik loop nu ook veel omdat mijn fiets in elkaar getrapt is voor de 2e keer . Maar ik kan wel zeggen dat het je behoefte wel omhoog haalt, kan zo al snel 300/400 kcal schelen.

Comment

Lopen is een prima bezigheid. Spieren afbreken heeft meer te maken met de voeding. Breek je wel massa af tijdens het lopen en is je voeding ok, dan hersteld dat gewoon weer.

Comment

Originally posted by Ibra50 View Post
            Klopt bedoelde hardlopen.. Heb es gelezen dat als je meer dan 5 km hardloopt je spieren beginnen af te breken.
            whahahaahaahahha

als je gewoon goed eet en de verbrande energie er weer aan eet is er niks aan de hand ook niet bij hardlopen.
            “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

NEPA activiteiten hebben allerlei soorten nut.
              gewoon trap nemen ipv de lift
              iets verder parkeren of een bus halte eerder uitstappen en de rest lopen
              allemaal kleine dingetjes die je kunt doen zonder dat je in 1x een lading tijd verspilt aan cardio op de sportschool.

Comment

Als je te veel hardloopt en/of te lang achtereen, is er een kans dat je spierweefsel verbrand...als je hardlopen icm krachttraining doet, moet je blijven letten op je voeding (eiwitten uit magere producten)

Comment

hardlopen is een duursport en gebruikt heel veel koolhydraten. Je kan rustig een uur of anderhalf gaan hardlopen zonder je druk te maken over spierverlies. Ga je langer en kom je de man met de hamer tegen, het moment dat het lichaam overstapt van KH als energie bron naar vet/spierweefsel, moet je gaan stoppen.

Comment

als je wilt dat je spierweefsel verbrand moet je wel heel lang rennen of weinig eten je lichaam gaat namelijk ook eerst achter je vet aan.
                    BP 4x100 SQ10x100 DL12x100

Comment

meer dan 15km hardlopen ga je op spier teren maar daar naast dat doe je ook niet ongetraind, ongeveer na 1.5 uur dus

Comment

Heb wel ook eens gehoort dat het slecht kan zijn voor je knieen? Als je op een harde ondergrond loopt tenminste. Ken zo iemand die goed op voeding lette enzo en elke dag aardig wat kilometer af legt (weet niet hoeveel precis maar tog genoeg) en zijn minuscus (ofzo) moest eruit. En de dokter legde de schuld op het lopen.
                        While the wicked stand confounded, call me with thy saints surrounded

Comment

Spieren afbreken lijkt me sterk, maar ik kan me wel voorstellen dat het de groei van je benen wat kan rennen. Weet niet of het klopt wat ik ga zeggen, so correct me if I'm wrong. Maar bij KT heeft je lichaam baat bij veel Fast-Twitch vezels en is massa handig, en bij het lopen wil je lichaam juist geen onnodige massa meezeulen en heeft het spiervezels nodig die lang meegaan (Slow-Twitch). Lijkt me dus dat je de progressie bij allebei lichtelijk remt als je KT doet icm lopen. Ik merk zelf iig dat het fietsen me een stuk minder goed vergaat nu ik er KT bij doe, al kan dat ook zijn doordat ik vaak nog dagenlang spierpijn heb in m'n benen .

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X