Geld

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Maar je hebt niet alleen de kip nodig als je begrijpt wat ik bedoel

snoep=kip
    chips=noten

En hoe verder wat meer neem je niet?

En dan heeft het ook nog te maken met je broertjes/zus etc

Comment

Verder heb je melk, brinta, rijst, eieren en kwark, maar dat zijn toch behoorlijk goedkope producten. (bijvoorbeeld 1L melk, 100g brinta, 200g rijst, 3 eieren, en een bakje kwark kosten zo'n 2,50?)

Als je daar nog eens 350-400g kip á 4 euro de kg bij eet (1,50), wat noten (25ct ofzo?) dan zit je ongeveer aan 5 euro per dag aan eten, als je een beetje slim koopt. Daar komen dan nog sausjes, avondeten etc bij, dus pak em beet 7,50 per dag aan eten?
      Last edited by scoobydoo; 19-02-2011, 13:05.
      Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

en dat elke dag, 7x 2,50 x 4=70 euro per 4 weken. Per kind.

Comment

Yups, dat noem ik niet veel. De energierekening is vaak al 150 euro per maand, ziektekostenverzekering is (eventjes uit mijn hoofd) zo'n 100 euro per persoon? Dan is er nog de eventuele hypotheek, een of meerdere auto's, kleding, en je zult zien dat voeding alleen maar gerommel is in de marge van een gezin.

Maargoed, het is natuurlijk ook afhankelijk van het gezin. Zo ben ik enigs kind, dus kan ik ook nog voor een fictief broertje mee-eten, en zijn overige vaste lasten hier erg laag, waardoor er voldoende geld over blijft om wat extra te eten. Als jij met nog 2 broertjes in huis zit, en alleen paps werkt (om maar wat te noemen) dan is het inderdaad ietsjes anders, al blijf ik erbij dat eten het laatste is, waarop bezuinigd moet worden.
          Last edited by scoobydoo; 19-02-2011, 13:13.

Comment

Originally posted by seanl94 View Post
            Verder heb je melk, brinta, rijst, eieren en kwark, maar dat zijn toch behoorlijk goedkope producten. (bijvoorbeeld 1L melk, 100g brinta, 200g rijst, 3 eieren, en een bakje kwark kosten zo'n 2,50?)

Als je daar nog eens 350-400g kip á 4 euro de kg bij eet (1,50), wat noten (25ct ofzo?) dan zit je ongeveer aan 5 euro per dag aan eten, als je een beetje slim koopt. Daar komen dan nog sausjes, avondeten etc bij, dus pak em beet 7,50 per dag aan eten?
            Dat is behoorlijk veel vind ik hoor 7.50 perdag voor een kind en ze zijn met ze 2 he. Kan goed begrijpen dat die ouders dat niet accepteren natuurlijk

Comment

Tsja, maar je kunt je ook afvragen wat 'normaal' eten kost, want die 7,50 per dag is natuurlijk niet het verschil. Normaal eten zal denk ik toch ook wel 5-6 euro per dag zijn?

Comment

Tsja, maar je kunt je ook afvragen wat 'normaal' eten kost, want die 7,50 per dag is natuurlijk niet het verschil. Normaal eten zal denk ik toch ook wel 5-6 euro per dag zijn?
                jaa denk dat het wel meee zal vallen een normaal kind hoeft niet zoveel te eten als eentje die traint snap je, die heeft aan 1 botherham en glas melk in de ochtend genoeg. en het eten word anders natuurlijk die ouders eten ook anders enz. zorg gewoon dat je kan meebetalen weetje

Comment

Originally posted by Ibra50 View Post
                  Praat het maar goed voor je zelf. 'Het is de plicht...' ze kunnen ook zeggen hier heb je brood met water.

Grow up man. Neem verantwoordelijkheid. Sinds mijn 15 ondersteun ik m'n ouders. Bij ons staat er nog altijd geen geldboom in de achtertuin. Zij moeten er ook hard voor werken.

OT: Ik geef mijn ouders 150 euro p/m voor standaard levensbehoeften. Voor de rest alles wat ik kwa eten nodig heb voor m'n sport koop ik zelf.
                  Maar je woont nog steeds bij hen... dus doe jij wel volledig je ding zelf. Wel al een hele daad vanaf je 15de mee betalen. Als je zo blijft doorgaan komt er misschien een geluksdag voorbij.
                  Yes love, I'm able to turn stones into flowers!!!

Verlichting is houden van jezelf!!!

Comment

wat een verwend kut kind
                    Size fucking matters, in everything. Don't believe the hipe, size fucking matters.

Comment

Het is gewoon een dure hobby, geen noodzaak.
                      Zelf lappen en hopen dat je ouders willen bijdragen.
                      Ssssmoking

Comment

Originally posted by Ibra50 View Post
                        wat een verwend kut kind
                        Dankje, ik geef alleen mijn mening, en waarom ik dat vind. Als jij het daar niet mee eens bent, is dat prima, maar dan hoef je nog niet zo te reageren.

Btw: als je leest zie je dat ik ook al wat bijgedraaid ben in mijn mening, doordat iemand met fatsoendelijke argumenten aan komt zetten. Door iemand een verwend kutkind te noemen, zul je ook niet veel opschieten, alleen je onmacht tot fatsoendelijk beargumenteren benadrukken.
                        Last edited by scoobydoo; 19-02-2011, 16:55.

Comment

Dankje, ik geef alleen mijn mening, en waarom ik dat vind. Als jij het daar niet mee eens bent, is dat prima, maar dan hoef je nog niet zo te reageren.

Btw: als je leest zie je dat ik ook al wat bijgedraaid ben in mijn mening, doordat iemand met fatsoendelijke argumenten aan komt zetten. Door iemand een verwend kutkind te noemen, zul je ook niet veel opschieten, alleen je onmacht tot fatsoendelijk beargumenteren benadrukken.
                          Ik wil graag met jou over 10 jaar een gesprek aangaan, wanneer je beseft dat het leven niet zo makkelijk is als dat je denkt. Als ik hoor hoe jij nu thuis behandeld wordt, wordt het leven nog erg zwaar voor je.
                          Size fucking matters, in everything. Don't believe the hipe, size fucking matters.

Comment

ik heb t zelfde probleem, 't probleem is dat mijn ouders niet willen dat ik voorlopig een bijbaan neem , omdtze willen dat ik meer tijd in school stop.

nu heb ik een compromis, zolang zij de kosten vd sportschool en t extra eten betalen( van de voedingsschema ), hoef ik geen zakgeld meer.

kheb t mijn moeder eergisteren verteld n ze vond t wel oke.

zo draag ik tog een steentje bij want op een andere manier kan t niet

Comment

nvm, ik ga er niet op in, deze discussie is toch zinloos.
                              Last edited by scoobydoo; 19-02-2011, 17:29.

Comment

Zei de vent die op zijn 22e nog thuis woont.
                                Kind, je weet nexxxxxxxxxxxx

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X