tanita weegschaal

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• tanita weegschaal

Hoi!

Weet iemand hier hoe betrouwbaar een tanita weegschaal is?

Zelf heb ik anorexia gehad(nu nog steeds een eetstoornis maar NAO).

Ik ben in behandeling gekomen toen ik 45.3 kg woog met een vetpercentage van 8.9% bij een lengte van 170.5 cm.

Nu ( ruim 5 maanden later) weeg ik 51.6 met een vetpercentage van 13.7%.

Ik ben dus volgens die weegschaal 3 kg aangekomen in vet. Maar er is dus in totaal 6.3 kg bij.

Zelf vind ik dat erg vreemd. Want ik doe pas sinds januari krachttraining. Ik was eerst 4 kg aangekomen in vet(begin januari), maar nu(midden februari) is die ene kg er plots af en is dat vocht+spier.

Kan dat zo snel? En vet kan toch niet omgezet worden in spier? Je moet toch aankomen om in spieren aan te komen?

Trouwens ik schijn nu ook telkens weer aan te komen in vocht(niet perse gewicht erbij, maar percentages die veranderen). Kan dat ook met spier opbouw te maken te hebben? Want je spieren houden dan toch ook meer vocht vast( ook doordat er meer glycogeen opgeslagen kan worden)

Sorry voor de domme vragen!!

Maar ik kan het amper geloven aangezien ik ongeveer 2500 kcal eet
    Op dagen dat ik sport hoort het 450 a 500 meer te zijn maar dat lukt nog niet helemaal.
    Last edited by naamloos; 19-02-2011, 12:17.

Het is trouwens wel zo'n 'profesionele'weegschaal zeg maar. Die ook regelmatig gecontroleerd wordt. Door bijv. die werknemers erzelf op gaan staan, en dan drinken, weer op te laten staan enz. Dus niet een van mij thuis. Die dingen zijn niet echt te vertrouwen

Comment

En vet kan toch niet omgezet worden in spier? Je moet toch aankomen om in spieren aan te komen?
      Je kan vet idd niet omzetten in spier en als jou voeding goed is en je traint goed dan kan het bijna niet anders dan in spier aankomen dus...en wat vocht!

tanita weegschaal

Wij hebben die weegschaal ook op onze sportschool en hij klopt wel redelijk maar een huidplooi meting is altijd beter en nauwkeuriger.
      Ga maar is op die weegschaal staan en je vet% opmeten daarna een paar glazen water drinken en er dan weer opstaan dan is je ver%minder dan daarvoor komt omdat die weegschaal meet doormiddel van geleiden en water geleid super dus vandaar gewoon huidplooi meter kopen of lenen en dan nog is proberen.
      Succes
      Nu: SQ 1x120kg - BP 1x110kg - DL 1x120kg - MP 1x90kg
      Doel eind 2011: SQ 1x160kg - BP 1x150kg - DL 1x50kg - MP 1x110kg

Comment

Originally posted by jochempje View Post
        Je kan vet idd niet omzetten in spier en als jou voeding goed is en je traint goed dan kan het bijna niet anders dan in spier aankomen dus...en wat vocht!
        Maar hoe kan het dan dat mijn vetpercentage/kg vet is afgenomen?

En over die huidplooimeting...ik zelf ben er geen fan van. Ik weet zelf als ik ongesteld ben mijn buik echt wel dikker is! Dus ik weet zeker als ik het laat meten wanneer ik ongesteld ben en wanneer niet, er verschil uit zou komen.
        Last edited by naamloos; 19-02-2011, 14:48.

Comment

Maar hoe kan het dan dat mijn vetpercentage/kg vet is afgenomen?
          Omdat je aan het sporte bent?!!!

Dus ik weet zeker als ik het laat meten wanneer ik ongesteld ben en wanneer niet, er verschil uit zou komen.
          Die begrijp ik niet want als je niet in je periode zit en je laat meten weet je toch dat dat je vet% is en denk niet dat je vet% anders zal zijn door je ongesteldheid,is niet dat je ineens veel meer vet zal hebben is alleen anders opmeten omdat alles opgezet is.

Comment

Omdat je aan het sporte bent?!!!

Die begrijp ik niet want als je niet in je periode zit en je laat meten weet je toch dat dat je vet% is en denk niet dat je vet% anders zal zijn door je ongesteldheid,is niet dat je ineens veel meer vet zal hebben is alleen anders opmeten omdat alles opgezet is.
            Het is niet alleen opgezet, maar er zit ook vocht in.

Comment

vocht heeft toch niks met vet temaken??

Comment

Originally posted by naamloos View Post
                Hoi!

Weet iemand hier hoe betrouwbaar een tanita weegschaal is?

Zelf heb ik anorexia gehad(nu nog steeds een eetstoornis maar NAO).

Ik ben in behandeling gekomen toen ik 45.3 kg woog met een vetpercentage van 8.9% bij een lengte van 170.5 cm.

Nu ( ruim 5 maanden later) weeg ik 51.6 met een vetpercentage van 13.7%.

Ik ben dus volgens die weegschaal 3 kg aangekomen in vet. Maar er is dus in totaal 6.3 kg bij.

Zelf vind ik dat erg vreemd. Want ik doe pas sinds januari krachttraining. Ik was eerst 4 kg aangekomen in vet(begin januari), maar nu(midden februari) is die ene kg er plots af en is dat vocht+spier.

Kan dat zo snel? En vet kan toch niet omgezet worden in spier? Je moet toch aankomen om in spieren aan te komen?

Trouwens ik schijn nu ook telkens weer aan te komen in vocht(niet perse gewicht erbij, maar percentages die veranderen). Kan dat ook met spier opbouw te maken te hebben? Want je spieren houden dan toch ook meer vocht vast( ook doordat er meer glycogeen opgeslagen kan worden)

Sorry voor de domme vragen!!

Maar ik kan het amper geloven aangezien ik ongeveer 2500 kcal eet
                Op dagen dat ik sport hoort het 450 a 500 meer te zijn maar dat lukt nog niet helemaal.
                Ik denk dat wanneer je een eetproblemen hebt gehad dat die kg niet zomaar verdwijnen kan. Want een persoon met een eetprobleem weet prima hoe ze kg eraf krijgt.... straf verhaal vind ik.
                Yes love, I'm able to turn stones into flowers!!!

Verlichting is houden van jezelf!!!

Comment

Stel je vraag aan degene van de weegschaal is of die het controleerd.
                  DIe weten het beste wat voor apparaat het is en hoe nauwkeurig etc
                  1.83 / 96 kg / Bf 14%

Comment

vocht heeft toch niks met vet temaken??
                    Als je net voor je menstruatie zit of de eerste dagen, hou je meestal veel vocht vast en inderdaad geen vet.
                    Je kunt je dan beter niet wegen of meten, want accuraat is het dan niet.
                    Het is dan echt een vertekend beeld.

Ik vind de genoemde weegschaal overigens best onbetrouwbaar, bij mij scheelde het bijna 10%.
                    Daarna ben ik op de atletische stand gewogen en dat kwam beter overeen.
                    Maar daar hangen weer voorwaarden aan qua leeftijd en sporturen, als ik me goed herinner.
                    Last edited by Beaudien; 19-02-2011, 17:15.
                    "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Ik heb gewoon 2500 gegeten hoor, daarom vind het vreemd.

En ja hun zeggen dat die weegschalen best betrouwbaar zijn, al kan het bijv. 1% afwijken.

En vocht heeft idd niks met vet te maken, maar het neemt wel ruimte in dus ook bij zo'n meeting.

Comment

Dan moet je dus sowieso geen meting laten doen in "that time of the month".......
                        "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X