oeps.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• oeps.

hallo allemaal,
    ik ben 17 jaar en doe nu een tijdje aan KT maar ook aan hardlopen.
    omdat ik nu in de bulk zit voel ik me ongelofelijk energiek enzo.

vanochtend ging ik de deur uit met het idee even een half uur cardio te doen,
    het ging zo lekker dat ik uiteindelijk een halve marathon heb gelopen!!!!!

opzich ben ik hier best trots op want dat ik het kan is erg leuk, ook ben ik nog hartstike fit en ga zo lekker op de fiets naar school en misschien vanaaf nog ff KT. (misschien KT maar uitstellen tot morgen)

maar mijn vraag is nu; zijn deze afstanden hardlopen belemerend voor de spieropbouw van KT wanneer je gewoon genoeg eet??

alvast bedankt
    “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

halve marathon... oftewel 20 km, is een flinke aanslag op je lijf. Je bent gedurende een lange tijd behoorlijk catabool. Hoeveel je ook eet... dit zal je herstel en spiergroei aardig in de weg zitten als je dat regelmatig gaat doen lijkt me.
    Fear is the mind killer

Comment

ik weet dat je lichaam in cataboole en anaboole staat kan zijn maar wat is het verschil tussen deze twee en wanneer ben je welke??
      “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by maar7en8 View Post
        ik weet dat je lichaam in cataboole en anaboole staat kan zijn maar wat is het verschil tussen deze twee en wanneer ben je welke??
        anabool = spieropbouwend
        catabool = spierafbrekend.

Na een zware trainingsessie zal je snel in katabole toestand terecht kunnen komen. Neem voeding tot je zoals snelle KH en je katabole toestand zal grotendeels stoppen.

Smorgens als je wakker word zal je in een katabole toestand kunnen verkeren. Pak een whey shakje om in katabole toestand te komen. Vit C zou de katabole fase ook grotendeels kunnen onderdrukken.

Comment

het gaat verder dan spierop of afbraak.
          anabool = er is meer beschikbaar dan nodig is -> er wordt opgebouwd (vet, spier, glycogeen, wat dan ook)
          catabool = er is minder beschikbaar dan nodig is -> er wordt afgebroken (vet, spier, glycogeen)

Het heeft met je bloedsuikerspiegel te maken. Is hierin teveel aanwezig, dan moet dat ergens ondergebracht worden om het niet boven de norm te laten komen. Is er te weinig, dan moet er ergens extra vandaan gehaald worden.
          Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by sf01 View Post
            het gaat verder dan spierop of afbraak.
            anabool = er is meer beschikbaar dan nodig is -> er wordt opgebouwd (vet, spier, glycogeen, wat dan ook)
            catabool = er is minder beschikbaar dan nodig is -> er wordt afgebroken (vet, spier, glycogeen)

Het heeft met je bloedsuikerspiegel te maken. Is hierin teveel aanwezig, dan moet dat ergens ondergebracht worden om het niet boven de norm te laten komen. Is er te weinig, dan moet er ergens extra vandaan gehaald worden.

Klopt grotendeels maar niet helemaal. Afhankelijk van het trainingsschema dat je hanteerd kan je in de anabole fase ook alleen maar spier aanzetten en toch vet blijven verbranden.

check bijvoorbeel ud2.
            Last edited by The Phoenix; 08-03-2011, 15:20.

Comment

Je kan ook spiereiwitten afbreken in anabole situatie.
              1e Masters Superbody YBF 2011!
              Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
                Je kan ook spiereiwitten afbreken in anabole situatie.
                Ik neem aan dat dit kan gebeuren door een verkeerde afstemming tussen KH en eiwitten?

Comment

Originally posted by The Phoenix View Post
                  Ik neem aan dat dit kan gebeuren door een verkeerde afstemming tussen KH en eiwitten?

Nope, je hoeft er alleen maar erg zwaar voor te trainen, je kan dan spiereiwitten beschadigen en afbreken.
                  Vandaar dat dus de amino's voor en na de training zo erg belangrijk zijn. Je beschadigt soms de eiwitten zo erg dat die niet meer gerycled kunnen worden. Daarmee komt je proteïne balans negatief te staan. Vanaf dat moment, als de afbraak te groot is geworden ben je wel katabool.
                  1e Masters Superbody YBF 2011!
                  Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Nope, je hoeft er alleen maar erg zwaar voor te trainen, je kan dan spiereiwitten beschadigen en afbreken.
                    Vandaar dat dus de amino's voor en na de training zo erg belangrijk zijn. Je beschadigt soms de eiwitten zo erg dat die niet meer gerycled kunnen worden. Daarmee komt je proteïne balans negatief te staan. Vanaf dat moment, als de afbraak te groot is geworden ben je wel katabool.
                    Gebeurt het bovenstaande niet door het toedoen van het hormoon cortisol..?
                    "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by Waterpoloboy View Post
                      Gebeurt het bovenstaande niet door het toedoen van het hormoon cortisol..?

@marnop, klinkt logisch maar hoe bedoel je precies dat recycling?

@waterpoloboy, zoiets dacht ik ook.

Comment

beschadigd raken van je lijf is niet hetzelfde als doelbewust afbreken.
                        anabool is een staat van opbouw, catabool van afbraak.

@Phoenix. Het is onmogelijk tegelijk spiermassa aan te zetten en vetmassa af te breken. Ook niet met UD2. Hiermee wissel je de 2 staten zo optimaal mogelijk af. Je levert dan dus altijd een stuk van je groei in om er een stuk vetafbraak bij te pakken.

@waterpoloboy Cortisol is een stresshormoon. De volgorde is dus eerder andersom. Cortisol komt vrij omdat je spieren beschadigen (dat levert je lijf stress op)

@Phoenix Je lijf recycled continue amino's. Ze worden continue afgebroken en opgebouwd. Raken er teveel beschadigd, dan kom je er tekort om opnieuw op te bouwen. Maar voor zover ik weet... is dit niet perse catabool. Het is hoe dan ook niet wenselijk
                        Fear is the mind killer

Comment

@waterpoloboy Cortisol is een stresshormoon. De volgorde is dus eerder andersom. Cortisol komt vrij omdat je spieren beschadigen (dat levert je lijf stress op)
                          Naar mijn weten komt die hormoon ook vrij bij een "te zware" belasting van je lichaam en dus niet enkel in stressvolle situaties of iets dergelijks. En breekt je lichaam eiwitten af tot aminozuren als dit hormoon vrijkomt
                          "Straight outta gym"

Comment

@Phoenix. Het is onmogelijk tegelijk spiermassa aan te zetten en vetmassa af te breken. Ook niet met UD2. Hiermee wissel je de 2 staten zo optimaal mogelijk af. Je levert dan dus altijd een stuk van je groei in om er een stuk vetafbraak bij te pakken.
                            Hmm ik meende juist dat wanneer de carbload aanbreekt, ergens rond de donderdagavond, er geen vet word aangezet reseterende het weekend maar wel groei plaatsvind.

Maar ik denk dat we het over 2 dingen hebben. Ik dwaal wat af. Ik heb het dan over vetaanmaak stopzetten en groei doorzetten.

Jij hebt het over afbraak van vet. ik denk dat we dan ff langs elkaar aan het praten zijn omdat ik het over iets anders had.

Comment

Cortisol - Wikipedia

Cortisol wordt soms het stresshormoon genoemd omdat het vrijkomt bij elke vorm van stress, zowel fysiek als psychologisch. Het zorgt ervoor dat bepaalde eiwitten in spieren worden afgebroken waarbij glucose (energie) vrijkomt. Deze energie wordt gebruikt om het lichaam weer terug te brengen in homeostase; op het moment van stress komt adrenaline en noradrenaline vrij om het lichaam alerter te maken en klaar om te vechten/vluchten. Cortisol zorgt ervoor dat dit verlies van energie weer wordt gecompenseerd.

Cortisol zorgt er gewoon voor dat je in een 'stressvolle situatie' optimaal kan functioneren. Als daarvoor energie uit je spiereiwitten gehaald moet worden... zal dat gebeuren.

@Phoenix Ja hangt van je UD variatie af cut of bulk variant
                              Fear is the mind killer

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X