hoofdpijn probleem

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hoofdpijn probleem

hoi iedereen

de laatste tijd heb ik gelijk als ik mijn eerste setje maak al last van hoofdpiijn. de pijn zit ongeveer bij het einde van mijn nek naar de schedel en dan iets naar binnen. de hoofdpijn gaat pas na een paar uren weg. dit is natuurlijk uiterst vervelend. nu heb ik een aantal theorieen en mijn kameraad die marinier is heeft er ook 1 namelijk dat ik de laatste week flink aan koffie zit en voor die week dronk ik het NOOIT. gemiddeld zon 4-6 koppen per dag. hij zegt dat dat het vocht uit mijn lichaam trekt. verder drink ik nog wel melk en water. mijn theorie is dat ik soms stop met inademen als ik kracht zet bijvoorbeeld een dumbel omhoog duw. mijn tweede theorie is dat ik gestopt ben met multivitamine maar mijn kameraad zij dat dat belachelijk was. ik begin steeds meer dat koffie verhaal te geloven dus daar stop ik morgen gelijk mee.
    maar misschien hebben jullie ervaring ermee of tips? ik train wel door op die koppijn maar wil er natuurlijk gewoon van af.

ik hoor het wel. ik ga naar bed. heb koppijn.

He maatje...

ook weer online.. ik miste je al..

Hoofdpijn kan meerdere oorzaken hebben.. tja.. ik weet ook niet wat precies de oorzaak kan zijn..

Ik drink 12 koppen koffie per dag en heb nergens last van.. misschien komt het bij jou wel door de koffie..

Ik hoop dat je snel de oorzaak vind!!

Blijf wel gewoon je multi vitamine nemen man..
    Last edited by nibor76nl; 11-03-2011, 23:28.

Comment

Als je gevoelig bent voor caffeine kan je van koffie idd koppijn krijgen. Weet niet of je vaker caffeine houdende drankjes drinkt, zo niet dan kan het 'm dit wel is zijn.

Comment

Misschien wil je liever niet dat ik reageer, dan doe je maar net of ik dit niet heb geschreven. Kan er niet een zenuw in de knel zitten ? Ik zou hier niet te lang mee rondlopen maar er even naar laten kijken.
        beeeeeeeeeeeeeps

Comment

Originally posted by Beeps View Post
          Misschien wil je liever niet dat ik reageer, dan doe je maar net of ik dit niet heb geschreven. Kan er niet een zenuw in de knel zitten ? Ik zou hier niet te lang mee rondlopen maar er even naar laten kijken.
          Vrouwen weten veel van hoofdpijn toch??

Sorry hoor.. was een inkoppertje

EXCUUS ALVAST!!!

Comment

Bij twijfel direct stoppen met het product dat verdacht is...simpel he...dan weet je gelijk of het daaraan lag.
            Het is goed mogelijk dat je een reactie krijgt op de caffeïne/koffie alkaloïden. Dus drink het een aantal dagen niet, als de hoofdpijn dan wegblijft weet je genoeg.
            1e Masters Superbody YBF 2011!
            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Kan de koffie zijn, verkeerde ademhaling, te hoge bloeddruk...
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Koffie onttrekt geen vocht uit je lichaam, het zorgt er alleen voor dat dat vocht niet opgenomen wordt. Komt bijna op hetzelfde neer, maar iets minder extreem.

Ik krijg altijd knallende koppijn als ik te weinig drink. Dronk je normaal ipv de koffie iets anders? Dan kan het wel degelijk vochttekort zijn.
                Het kan voor een hogere bloeddruk zorgen. Als je 'verslaafd' bent aan caffeine zorgt het ook tijdelijk voor koppijn als je ermee stopt.
                Dus als je morgen stopt met koffie drinken en je hebt nog koppijn, dan kan het alsnog wel aan de koffie liggen.

Daarbij kan stress en vermoeidheid ook een rol spelen, zeker als je de koffie drinkt om wakkerder te blijven.

Tijdens een setje (of andere inspanning) is je bloeddruk ook hoger. Kan nooit kwaad om deze te controleren.

Comment

Nooit last van gehad. Ik weet niet of het aan de koffie ligt. In het begin had ik dat ook met een verkeerde ademhaling. Nu heb ik dat niet meer.

Comment

Ja, te weinig drinken kan zeker hoofdpijn geven, ik krijg, net als Patricia, hoofdpijn als ik te weinig drink.
                    Dus dat zou je kunnen aanpassen en dus ook minder koffie drinken om het te testen.
                    Omdat het in je nek zit, kan het ook zijn dat je een verkeerde houding hebt, en dat er inderdaad iets knel zit of vast. Een goede fysio heeft dit zo verholpen, ik ga zelf ook regelmatig naar een fysio wegens nek- en schouderproblemen en dan kan ik er weer een flinke tijd tegen.
                    Sterkte ermee in elk geval, hoor!
                    "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

ik heb het ook meestal hoor, dat ik hoofdpijn krijg tijdens me setjes. het is gewoon een kwestie van goed adem halen. bij mij dan.
                      Never send a boy to do a mans job!

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
                        Koffie onttrekt geen vocht uit je lichaam, het zorgt er alleen voor dat dat vocht niet opgenomen wordt. Komt bijna op hetzelfde neer, maar iets minder extreem.
                        Deze is nieuw voor me. Bij mijn weten verlaagt cafeïne gewoon je ADH eerder, waardoor je vaker moet plassen, edoch netto niet meer (bij relatief lage dosis in ieder geval).
                        Maar vertel.
                        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

creatine?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X