een vraag a.u.b info/antwoord

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• een vraag a.u.b info/antwoord

ik train al anderhalf jaar aan spiermassa. ik was 1.76 en 65kilo. inmiddels weeg ik 70. het gaat dus niet echt snel. ik pas me voeding schema aan en probeer me er goed aan te houde.
    ik heb nu alleen een probleem. ik zit nu op 15% lichaamsvet en ik begin dit te zien aan me buik. maar waarom ik het vooral aan me buik zie is omdat ik een (erg) holle rug heb. vroeger was het ook goed te zien alleen omdat ik nu fitness werd alles een beetje recht getrokken. alleen aangezien er best veel buikvet om me buik nu zit en ik ook nog een holle rug heb ga ik dit nu erg zien. de afgelopen week ben ik er zelfs 3x op aangesproken en dat is echt iets nieuws voor mij.
    hoe kan ik dit veranderen?
    heeft iemand tips om me holle rug te verhelpen. of iets om me buikvet minder te maken zonder dat het invloed heeft op mij spiermassa.

....?

Comment

of je loopt verkeerd, oftewel verkeerde houding. ofje hebt je onderrug zwaar vertieft. train meer abs.

betreft je buik je zal wel verkeerd eten.
      lees de stickys door. wil je meer aankomen moet je meer eten

Comment

ik probeer langzaam ook meer te gaan eten alleen zoals ik het nu zie word me buik er dikker van in vergelijking tot de rest van me lichaam

Comment

Voor je holle rug zou ik zeggen: yoga / pilatus

Ik heb het zelf ook altijd aardig gehad, dit komt omdat je jezelf tijdens het leven dingen aanwent wat niet altijd goed is. Omdat ik zelf zanger ben moet ik met een rechte rug staan anders gaat het met de adem verkeerd. Door yoga leer je je ruggenwervels te gebruiken, te versoepelen en weer terug te zetten in de natuurlijke stand. Het klinkt misschien gay, maar je kan ook allerlei oefeningen vinden op YouTube die je thuis kunt doen met een matje. Ik was er binnen 2 maand van af

Als je groter wordt in de zin van vet dan houdt dit in dat je teveel verkeerde dingen binnenkrijgt. Je geeft zelf ook aan dat je je zoveel mogelijk probeert te houden aan je voedingsschema, wat voor mij aanduidt op het feit dat je daar dus niet al te nauwkeurig in bent.

Post je voedingsschema even, dan kunnen we een beter oordeel geven.
          "Life is not waiting for the storm to pass, it's about dancing in the fucking rain!"

Comment

Originally posted by M_artinus View Post
            ik probeer langzaam ook meer te gaan eten alleen zoals ik het nu zie word me buik er dikker van in vergelijking tot de rest van me lichaam
            Logisch als je meer eet van de verkeerde dingen zal je buik de eerste plek zijn waar het aankomt... Hoog in de eiwitten gaan zitten, laag in de carbs en vetten...
            "Life is not waiting for the storm to pass, it's about dancing in the fucking rain!"

Comment

sochtend: 4sneetjes brood (kip,chocoladepasta) (tijden zijn verschillend)
              2 plakken koek

-om de 2uur weer 2 sneetjes (tijden zijn verschillend)
              in totaal eet ik 8-10 sneetjes brood per dag

- smiddags noodles (tijden zijn verschillend)
              17:30 avond eten
              22:30 kwark 450 gram

Comment

chocoladepasta, noodles, koek -> allemaal koolhydraten waarvan veel suikers...

Ook te weinig eiwitten

's ochtends havermout of brinta
                kipfilet rosbief op je boterham (een enkele keer pindakaas misschien)
                Noodles eruitgooien.

's avonds stuk vlees (kip, vis) met groenten nemen...

En shakes toevoegen aangezien je zo niet aan je juiste hoeveelheid eiwitten komt lijkt mij. Als je je daaraan houdt en flink knalt in de sportschool ben je het vet zo weer kwijt
                Last edited by Rubeltje; 14-03-2011, 23:02.

Comment

Een instructeur bij mij op de sportsdchool zegt dat ik juist die koolhydraten erbij moet nemen voor spier massa. Want als ik nu alleen eiwitten neem en weinig koolhydrate dan neemt me spiermassa toch weer af?
                  Verder denk ik dat ik wel genoeg eiwitten neem.
                  Ik gebruik aminozuren. Aangezien ik na een shake een knalbuik heb en niks meer kan eten leek aminozuren mij goed. Op trainings dagen neem ik in de ochtend 2 na me training 2 en voor me eten 2
                  Op rustdage neem ik alleen voor het eten 2aminozuren.

Comment

good lord, die instructeurs tegenwoordig...

In ieder geval, tuurlijk heb je koolhydraten nodig en ook suikers. Maar die kun je nemen in combinatie met een shake, preworkout dmv druivensuiker. Je moet het zo zien, je lichaam heeft koolhydraten nodig om om te zetten in energie, krijg je daar teveel van binnen, dan sla je dat op in vet, zoals nu dus gebeurt. Krijg je weinig koolhydraten binnen dan zal je lichaam de vetreserves hiervoor gebruiken en verbrand je dus vet.

Krijg jij 210 gram eiwit op een dag binnen met die amino's, lijkt mij fkin duur om dit constant te slikken

Comment

Ja ze waren in de aanbieding en ik dach even wat anders dan die shakes. Heb 2potjes met 150 tabletten en de ene is nu leeg na ongeveer 8weken. Dus valt op zich nog mee qua geld.
                      Verder snap ik wat je bedoeld. Alleen ik wil wel me spiermassa omhoog blijvens houden en kilos aan blijven komen.
                      Alleen ik drink voortaan in de ochtend wel weer shakes (melk,druivensuiker,brinta) kan dit?
                      En is verder kaas erg om te eten. Me moeder heeft namelijk nie altijd genoeg vleedwaren in huis waardoor ik sneller pindakaas of chocopasta ga eten. Kan ik gwn alle vleesware eten want hoorde dat worst niet ech aangeraden word

Comment

Af en toe kaas is niet zo erg maar zitten wel weer vetten in. Je moet gem rond de 60-100 gram vetten op een dag uitkomen (uitgaande dat je aan het cutten bent). In de ochtend gewoon simpel ontbijten met snelle koolhydraten die je gedurende de dag zo weer verbrand (daarom is brinta/ havermout ideaal)

Wat betreft shakes, alleen op trainingsdagen; pre en postworkout is het beste. Wat ik gewoon doe is een paar scheppies whey in mn shakebeker gooien, op de sportschool vullen met water en gewoon opzuipen tijdens de training omdat je dan toch dorst hebt :P. Die spieren komen dan vanzelf wel

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X