Na afslanken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Na afslanken

Goedemiddag,

Sinds een jaar ben ik 24 kilo afgevallen. Sindsdien ben ik bijna 3 keer per week in de sportschool te vinden om mijn lichaam in conditie en fit te houden. Dat gaat mij goed af. Sinds kort merk ik dat ik weer groei. Dat is volgens de kenners door spiermassa. Dat klopt wel, want ik werk daar ook aan. Wat me maar niet lukt is om mijn borst stevig te krijgen. Daar blijft het wat lubberen. Kan iemand mij adviseren om dat sneller wat steviger te krijgen. Overigens ben ik over mijn fitnesstrainer goed te spreken.

Hoe ziet je huidige borst training eruit?
    Failure is your friend

Comment

Na afslanken

Originally posted by El Magico View Post
      Hoe ziet je huidige borst training eruit?
      Sinds kort train ik met de cable crossover (Fly en gehoekte armen), dumbells press (in diverse variaties), dumbells crossover. Het gaat mij vooral om de onderste borstpartij. Er zit wel massa maar dat is volgens mij het meeste nog overtollig vet.

Comment

Originally posted by Milan1 View Post
        Sinds kort train ik met de cable crossover (Fly en gehoekte armen), dumbells press (in diverse variaties), dumbells crossover. Het gaat mij vooral om de onderste borstpartij. Er zit wel massa maar dat is volgens mij het meeste nog overtollig vet.

Als dit alles is wat je doet dan gaat het erg lang duren.
        Zou je de dumbell cross-over even willen uitleggen....? Die oefening bestaat niet of is een zelfbedachte variant ergens op.

Je bent erg tevreden over je trainer....je bent 24kilo afgevallen...van welk gewicht kom je dan en hoe lang ben je?
        De kans is erg groot dat je bij mij veel minder was afgevallen namelijk, maar al veel meer spiermassa zou hebben aangezet en dan ook minder hangend vel en vet zou hebben.

Het beste voor jou is sowieso voornamelijk te gaan focussen op spiermassa opbouwen met de juiste aantallen oefeningen, gewicht, sets en reps.
        Dan zal je vlot van hangend vel en vet af zijn.
        1e Masters Superbody YBF 2011!
        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
          Zou je de dumbell cross-over even willen uitleggen....? Die oefening bestaat niet of is een zelfbedachte variant ergens op.

Je bent erg tevreden over je trainer....je bent 24kilo afgevallen...van welk gewicht kom je dan en hoe lang ben je?
          De kans is erg groot dat je bij mij veel minder was afgevallen namelijk, maar al veel meer spiermassa zou hebben aangezet en dan ook minder hangend vel en vet zou hebben.

Het beste voor jou is sowieso voornamelijk te gaan focussen op spiermassa opbouwen met de juiste aantallen oefeningen, gewicht, sets en reps.
          Als je zo'n kandidaat zoekt,ik houd me aanbevolen!

Comment

Ik ben 59 jaar en ik kom van 112 kilo. Ik ben 184 cm en zie er inmiddels voor mijn leeftijd heel goed uit. Het spreekt bijna vanzelf dat ik rond de buik nog wat vel en hardnekkig vet heb zitten. Maar dat is niet het probleem. Het probleem is het onderste deel van de borst. Overigens ben ik sinds kort mij gaan focussen op dit gedeelte. Sinds mijn vorderingen met armen en schouders ben ik ook voor dit onderdeel enthousiast geworden. Daarnaast doe ik voor de vetverbranding veel aan cardio.

Comment

Ik ben 59 jaar en ik kom van 112 kilo. Ik ben 184 cm en zie er inmiddels voor mijn leeftijd heel goed uit. Het spreekt bijna vanzelf dat ik rond de buik nog wat vel en hardnekkig vet heb zitten. Maar dat is niet het probleem. Het probleem is het onderste deel van de borst. Overigens ben ik sinds kort mij gaan focussen op dit gedeelte. Sinds mijn vorderingen met armen en schouders ben ik ook voor dit onderdeel enthousiast geworden. Daarnaast doe ik voor de vetverbranding veel aan cardio.
              hmmm okee.
              59 jaar jong, niet de makkelijkste leeftijd voor spieropbouw en herstel. Dan is vaak een iets extra focus op wat cardio een goede uitkomst om e.e.a. goed samen te laten verlopen.
              Toch had er beter wel wat meer nadruk kunnen liggen op het stuk krachttraining. Je geeft nu al aan, dat je enthousiast bent geworden door de ontwikkeling van schouders en armen....dus een goed schema voor de krachttraining had echt veel goeds gebracht.

Het hardnekkige vet daar ontkomt niemand aan, dat is het vet dat ooit als eerste is opgeslagen en er al erg lang zit en zal ook al laatste pas weer leeg getrokken worden, helaas het is niet anders.

Tot die tijd kan je erg goed werken aan de spiermassa overall en met name rug, benen en borst. Rug en benen zijn grote spiergroepen die erg veel energie gebruiken in trainingen en borst is een middelgrote spiergroep die iets minder energie gebruikt, maar samen dus zat gebruiken en je totale fysiek bepalen.
              Door de grotere spiergroepen goed te trainen gebruik je ook in rust exta energie, grotere spieren en herstellende/groeiende spieren gebruiken veel meer dan de spieren die niet getraind en groeiende zijn.

Ik heb zelf wat hangend vel/vet nog op de onderste delen van mijn buik, ben er wat jaartjes uitgeweest, blessures en werk e.d. en ruim een jaar geleden weer begonnen als Boeddha figuur.
              Maar heb dus wel erg veel achterliggende ervaring dus niet helemaal te vergelijken(en ik ben niet helemaal naturel).....maar hier kan je mijn progressie zien in een jaar tijd van hoe ik nu sta en hoe ik stond. gewichtsverschil is ongeveer 6 kilo tussen beide foto's. Ik ben trouwens 45 jaartjes jong.
              Hier is de link:
              mind4body :: Bekijk onderwerp - BigMart's road tot bigger harder and ripped
              Mijn fysiek is dus niet haalbaar voor velen op korte termijn, omdat ik teveel ervaring meedraag en niet helemaal naturel ben. Maar het geeft wel aan wat ik bedoel met voornamelijk aan massa werken om van hangend vet af te komen en je fysiek te verbeteren.

succes man.

Comment

hmmm okee.
                59 jaar jong, niet de makkelijkste leeftijd voor spieropbouw en herstel. Dan is vaak een iets extra focus op wat cardio een goede uitkomst om e.e.a. goed samen te laten verlopen.
                Toch had er beter wel wat meer nadruk kunnen liggen op het stuk krachttraining. Je geeft nu al aan, dat je enthousiast bent geworden door de ontwikkeling van schouders en armen....dus een goed schema voor de krachttraining had echt veel goeds gebracht.

Het hardnekkige vet daar ontkomt niemand aan, dat is het vet dat ooit als eerste is opgeslagen en er al erg lang zit en zal ook al laatste pas weer leeg getrokken worden, helaas het is niet anders.

Tot die tijd kan je erg goed werken aan de spiermassa overall en met name rug, benen en borst. Rug en benen zijn grote spiergroepen die erg veel energie gebruiken in trainingen en borst is een middelgrote spiergroep die iets minder energie gebruikt, maar samen dus zat gebruiken en je totale fysiek bepalen.
                Door de grotere spiergroepen goed te trainen gebruik je ook in rust exta energie, grotere spieren en herstellende/groeiende spieren gebruiken veel meer dan de spieren die niet getraind en groeiende zijn.

Ik heb zelf wat hangend vel/vet nog op de onderste delen van mijn buik, ben er wat jaartjes uitgeweest, blessures en werk e.d. en ruim een jaar geleden weer begonnen als Boeddha figuur.
                Maar heb dus wel erg veel achterliggende ervaring dus niet helemaal te vergelijken(en ik ben niet helemaal naturel).....maar hier kan je mijn progressie zien in een jaar tijd van hoe ik nu sta en hoe ik stond. gewichtsverschil is ongeveer 6 kilo tussen beide foto's. Ik ben trouwens 45 jaartjes jong.
                Hier is de link:
                mind4body :: Bekijk onderwerp - BigMart's road tot bigger harder and ripped
                Mijn fysiek is dus niet haalbaar voor velen op korte termijn, omdat ik teveel ervaring meedraag en niet helemaal naturel ben. Maar het geeft wel aan wat ik bedoel met voornamelijk aan massa werken om van hangend vet af te komen en je fysiek te verbeteren.

succes man.
                Dank je voor je reactie. En zo als bij jou hoeft het niet, als ik er maar een beetje strak uitzie. Maar mijn complimenten voor je resultaat, alleen jammer dat het niet helemaal naturel is.

Comment

Dank je voor je reactie. En zo als bij jou hoeft het niet, als ik er maar een beetje strak uitzie. Maar mijn complimenten voor je resultaat, alleen jammer dat het niet helemaal naturel is.
                  Graag gedaan Milan,

zoals bij mij...ja, dat kost normaal ook wel flink wat jaren training hoor. Begint met zomaar een jaar of 10 hard trainen als naturel.

Strakker worden, vet kwijtraken en spiermassa opbouwen zal wel gaan lukken. Absoluut.
                  Als je vanaf nu lekker gaat werken aan de spiermassa en daaraast cardio als toevoeging om extra vet te verbranden dan zal je er deze zomer al erg goed bij staan.
                  Zorg wel voor voldoende en goede voeding, goed in de eiwitten en vetten zitten. Deze zijn beiden heel erg van belang voor goede groei en herstel. Maar ook voor goede vetverbranding.
                  Elke dag bij het ontbijt lekker 2 of 3 gekookte (hele) eitjes eten, is perfect voor de juiste eiwitten en de juiste vetten en erg goed voor het goede cholesterol en testosteron aanmaak. Paar keer per week vis eten, liefst vis die ook de goede vetten heeft, makreel, zalm enz. En lekker af en toe een lekker stuk biefstuk eten.(het vet mag je ook best hebben als het niet idioot veel is)

succes.

Comment

Graag gedaan Milan,

zoals bij mij...ja, dat kost normaal ook wel flink wat jaren training hoor. Begint met zomaar een jaar of 10 hard trainen als naturel.

Strakker worden, vet kwijtraken en spiermassa opbouwen zal wel gaan lukken. Absoluut.
                    Als je vanaf nu lekker gaat werken aan de spiermassa en daaraast cardio als toevoeging om extra vet te verbranden dan zal je er deze zomer al erg goed bij staan.
                    Zorg wel voor voldoende en goede voeding, goed in de eiwitten en vetten zitten. Deze zijn beiden heel erg van belang voor goede groei en herstel. Maar ook voor goede vetverbranding.
                    Elke dag bij het ontbijt lekker 2 of 3 gekookte (hele) eitjes eten, is perfect voor de juiste eiwitten en de juiste vetten en erg goed voor het goede cholesterol en testosteron aanmaak. Paar keer per week vis eten, liefst vis die ook de goede vetten heeft, makreel, zalm enz. En lekker af en toe een lekker stuk biefstuk eten.(het vet mag je ook best hebben als het niet idioot veel is)

succes.
                    Buiten die eitjes komt het voedingspatroon redelijk overeen. Ik eet wel ei maar dan de normale doseringen en soms wat extra met uitsmijters etc. Daarnaast eet ik dagelijks mijn portie groente en fruit. Per dag o.a. een banaan. Is dat ok? Nog meer voedingtips (niet uitzonderlijk aub)?

Comment

Als je gewoon goed strak en in vorm wil zijn, dus niet perse als een bodybuilder, zorg dan dat je veel kleine maaltijden per dag eet. 6 kleinere maaltijden is beter dan 3 grote.

Wat belangrijk is dat elke maaltijd een goede bron van magere eiwitten bevat. Bronnen van magere eiwitten zijn: kipfilet, tonijn, magere kwark, whey eiwitten, alle witte vis.

Dus als je zorgt dat elke maaltijd 30g eiwit bevat dan zit je zeker goed. Voor de rest zou ik je koolhydraten vooral bij je ontbijt en rondom je training plannen. Dan heb je ze het meest nodig.

Probeer dit voor een maandje of 3 en dan zal je zeker resultaat zien.

Qua training is het heel belangijk dat je intensief krachttraining doet. Probeer met de KT het uiterste uit je zelf te halen. Dus niet een beetje heen en weer zwaaien met een dumbell, maar doorgaan tot je echt kapot bent. Probeer tussen de 8 en 12 reps per setje aan te houden. Dus pak een gewicht waarbij je echt niet meer dan 12 herhalingen kan maken.
                      Op die manier put je je spieren uit en geef je de spier een prikkel om te groeien.

Cardio zou ik 2 a 3x in de week na je KT doen. Onthoud dat voor het vetverlies vooral je voeding en je KT belangrijk zijn. Cardio is alleen een extra hulpmiddel.

Succes!
                      Failure is your friend

Comment

Ohjah, wat goede oefeningen voor je hele lichaam zijn:

squat, daarmee pak je je benen en core erg goed aan. Je zal zien dat als je deze oefening een week of 6 doet, dat de vorm van je hele lichaam beter wordt. Je zal echt goed in vorm komen.

deadlift, hiermee pak je eigenlijk heel de achterkant van je lichaam aan. Dus van je hamstrings, billen, tot onderrug en ook je bovenrug.

Deze 2 oefeningen zijn echt top als je vorm in je lichaam wil krijgen. Je ziet er gewoon een stuk fitter uit omdat je heel veel spieren in je lichaam aanpakt.

Je hoeft deze oefeningen niet eens heel zwaar te doen, zolang je de uitvoering maar goed en strikt doet.
                        Failure is your friend

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X