fitness feedback

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• fitness feedback

hallo allemaal,

ik ben Reinout en nieuw op bodynet,

trainen doe ik al iets langer dan een jaar met verschillende pauzes. afgelopen zomer ongeveer 2 maanden (vrijwel) niet getraind, en vorig jaar na de carnaval een longontsteking opgelopen en (6!) kilo afgevallen.

maar to the point: ik train dus al een tijdje en ik zoek naar verbeteringen/feedback/ervaringen.

stats:

18 jaar
    73 kg
    15% lichaamsvet
    en ongeveer 180cm lang.

nu zoek ik een optimale voeding/supplementen voor spieropbouw en krachtontwikkeling, ik train op het moment 3x in de week (dit prober ik zo goed mogelijk aan te houden) wanneer ik train doe ik dat full body in de volgende volgorde:

Borst dmv benchpress (4 setjes van 10,8-10,6-8,5-6 herhalingen) (start 50 kg totaal, opbouw tot 60kg)

Borst dmv flys ( 4 setjes van 10,10,8,8 herhalingen) (gewicht is lastig te vergelijken dit verschilt per sportschool) maar ik zit tussen de 65 en 80kg

benen dmv mezelf tegen een plaat weg te drukken, 90-110 kg 3 setjes 10 herhalingen

benen dmv op een apparaat zitten en mijn voeten achter een balk te plaatsen en die vervolgens 90 graden omhoog te brengen. (hoe heet dit?) 50-70kg 3 setjes 10 herhalingen

Rug dmv 2 verschillende apparaten, 4 setjes per apparaat 10 herhalingen per keer.

biceps dmv curls

triceps op een apparaat (je zit en drukt 2 handgrepen naar beneden)

en als laatste de buikspieren.

nu is mijn vraag, hoe optimaliseer ik de training in combinatie met mijn voeding voor de beste kracht toename en spieropbouw? en zijn hier voedingssupplementen voor nodig? (whey)

op het moment gebruik ik geen supplementen, ontbijt ik met bruin brood (rond een uur of 10) 4 sneetjes ong. en vaak eet ik om een uur of 3 smiddags pas weer wat, en rond 6 uur het avondeten. (nu wil ik om 9 uur savonds nog wel eens een kipburgertje pakken )

zuivel vermijd ik zoveel mogelijk (melk/kaas) omdat dit een buitegewoon slechte werking heeft op mijn puistjes :P

bedankt voor het lezen+reageren!

Ga alle sticky's goed doorlezen en probeer hieruit zoveel mogelijk zelf op te maken. Doe niet 3x per week fullbody maar pak bijvoorbeeld het standaart 3daags schema van Marnop in sectie trainingsschema's. Voeding moet beter, supps heb je niets aan als je voeding niet klopt
    "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

je eet te weinig en te weinig keer. eet 6 keer per dag, iedere maaltijd een bron van eiwitten. Lees de stickies en je komt alles te weten.
      Failure is your friend

Comment

bedankt voor de reacties!

nu heb ik al een tijdje rondgelezen op het forum (incl de stickies) en me vandaag toch maar geregistreerd

nu had ik dat 3 daagse schema van marnop doorgelezen, maar het lijkt me raar dat je de 3 grote spiergroepen ( borst, rug, benen) maar 1x per week pakt!

nu zal dit wel het beste zijn maar het klinkt voor mij niet logisch graag een beetje toelichting?

ook ben ik benieuwd hoe ik moet fitnessen, moet ik 10 herhalingen doen? moet ik er 6 doen? moet ik 10 setjes doen? moet ik er 2 doen, moet ik tot het uiterste gaan tot mijn spieren niet meer kunnen? of tot het punt dat ze nog wel net iets meer kunnen maar dan stoppen met inspannen?

en is trainen met spierpijn erg? en is spierpijn uberhaupt erg?

voeding ga ik aanpassen! zodra ik eenmaal gewend ben steeds kleine porties te eten zal ik er eens over na gaan denken supplementen aan te schaffen!
        (whey)

mijn dagelijkste etensbehoefte:

Lichaamsgewicht: 73 KG
        Lichaamsvet percentage: 15%

Totale dagelijkse energiebehoefte: 2485 kcal

Dagelijkse behoefte eiwitten: 137 Gram
        Dagelijkse behoefte vetten: 55 Gram
        Dagelijkse behoefte koolhydraten: 360 Gram

Hele mooie cijfers :P maar hoe deel ik de dag nu zo in met een bepaald voedingspatroon dat ik hier aan voldoe?

en zijn eiwitten uit whey, ei en melk hetzelfde?

dus moet ik 137 gram eiwitten binnenkrijgen uit 1 product of uit verschillende producten? en moet dit meer zijn, (150 gram bvb) om spiermassa te kweken?

groetjes!

Comment

iemand?

Comment

Comment

Originally posted by Reinout18 View Post
              iemand?
              Ik zal er morgen even op terug komen.
              1e Masters Superbody YBF 2011!
              Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
                Ik zal er morgen even op terug komen.
                thanks!

ben inmiddels met een 3daags split schema begonnen.

hierbij probeer ik ook goed op mn voeding te letten (zie thread in voedings gedeelte)

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X