Armen, schouders en rug

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Armen, schouders en rug

Ik ben 15 (1,78 en 55 kilo, niet te dik, niet te dun) en ik wil wat breder worden.

Nu train ik thuis mijn armen, schouders en rug. Ik heb het gevoel dat ik m'n benen wel genoeg train door buiten te voetballen, fietsen en traplopen enz.

Ik train nu ongeveer een maandje, Ik begin met een paar keer optrekken aan m'n pull-up bar, dan doe ik 50 'chest flies' (op de grond liggen, armen spreiden met dumbbells en een soort klap beweging maken?), dan trek ik me weer een paar keer op en dan sluit ik af met 100x staand m'n dumbbells heffen zoals hier gedaan wordt YouTube - Biceps Exercises - Standing Dumbbell Hammer Curls

Dit herhaal ik 2 keer en mijn dumbbells wegen op dit moment 4 kilo .
    Ik train op dagen wanneer het mij uit komt: Meestal train ik op: Maandag, woensdag en vrijdag.

Ik heb niet al te veel tijd want ik ben heel druk bezig met leren en huiswerk maken om m'n vwo 3 te halen.
    Verder game ik een beetje en 'chill ik soms met m'n matties' .
    Dat is ook vooral de reden waarom ik alleen die spieren speciaal (wil) train(en) en niet m'n hele lichaam, gewoon omdat ik niet zo veel tijd heb.

Train ik zo goed genoeg?
    Moet ik bijv. mn benen er perse bij trainen?
    Moet ik van die speciale drankjes drinken?
    Moet ik toch naar de sportschool gaan omdat een pull-up bar en dumbbells niet genoeg zijn?
    Moet ik een speciaal dieet gaan volgen of is gewoon vrij gezond eten genoeg?

Oftewel: Doe ik het goed?
    Last edited by pasta saus; 24-03-2011, 22:55.

Ik wil dus alleen een beetje breder en sterker worden.
    Ik ben niet van plan om een bodybuilder te worden ofzo.

Comment

Hammer curls noem je de oefeningen die je doet met je dumbells,tja wat betreft je verdere training daar zal ik niet te veel over zeggen,maar als je niet te hard wil trainen en niet te groot wil worden is dit in ieder geval wel oke.

Comment

Ik wil best hard trainen, ik heb alleen niet zo veel tijd. En omdat ik nu juist niet veel tijd heb wil ik me vooral focussen op armen, schouders en rug.

Comment

laat ik je alvast wat op weg helpen door te vermelden dat we zogenaamde 'sticky-topics' hebben, die je eens door zou moeten lezen. Als je ze leest, begrijpt, toepast, en dan nog vragen hebt over het eea, dan kijken we wel verder.
          En eventjes een kort antwoord op je vragen:
          ja
          nee
          ja
          ja (hoewel wij 'vrij gezond' vaak niet echt als gezond beschouwen: vaak is het veel te weinig)
          Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Originally posted by pasta saus View Post
            Ik ben 15 (1,78 en 55 kilo, niet te dik, niet te dun) en ik wil wat breder worden. 1.78 en dan niet te dik en niet te dun ik heb de zelfde lengte maar dan met ruim 15kilo meer eraan en ik voel me zelf nog dun

Nu train ik thuis mijn armen, schouders en rug. Ik heb het gevoel dat ik m'n benen wel genoeg train door buiten te voetballen, fietsen en traplopen enz. dit gaan meer mensen zeggen: met voetballen train je niet je benen!!! dus je zal ze ook moeten trainen met gewichten, en hierdoor groeit de rest van je lichaam ook door omdat je heel veel testosteron aanmaakt.

Ik train nu ongeveer een maandje, Ik begin met een paar keer optrekken aan m'n pull-up bar, dan doe ik 50 'chest flies' (op de grond liggen, armen spreiden met dumbbells en een soort klap beweging maken?), dan trek ik me weer een paar keer op en dan sluit ik af met 100x staand m'n dumbbells heffen zoals hier gedaan wordt YouTube - Biceps Exercises - Standing Dumbbell Hammer Curls

Dit herhaal ik 2 keer en mijn dumbbells wegen op dit moment 4 kilo .
            Ik train op dagen wanneer het mij uit komt: Meestal train ik op: Maandag, woensdag en vrijdag.
            hier zal je niet op gaan groeien je zal een fullbody schema moeten maken en die 3x per week uitvoeren (oowhja staat er 1 in de sticky's)

Ik heb niet al te veel tijd want ik ben heel druk bezig met leren en huiswerk maken om m'n vwo 3 te halen. je hebt echt wel 3uur per week over om het te doen
            Verder game ik een beetje en 'chill ik soms met m'n matties' .misschien om met matties te trainen en daar haal je die 3uur vandaan
            Dat is ook vooral de reden waarom ik alleen die spieren speciaal (wil) train(en) en niet m'n hele lichaam, gewoon omdat ik niet zo veel tijd heb. tijd heb je wel maar geen prioriteit

Train ik zo goed genoeg? nee
            Moet ik bijv. mn benen er perse bij trainen? ja
            Moet ik van die speciale drankjes drinken? nee, goed eten is belangrijker
            Moet ik toch naar de sportschool gaan omdat een pull-up bar en dumbbells niet genoeg zijn?eigenlijk beter om naar een sportschool te gaan
            Moet ik een speciaal dieet gaan volgen of is gewoon vrij gezond eten genoeg?wij noemen het geen dieet maar een voedingschema en die zijn toch wel belangrijk om snel resultaat te boeken

Oftewel: Doe ik het goed?eigenlijk niet nee
            dik gedrukte zijn mijn reacties op je hele verhaal
            Calisthenics / Street workout

Comment

in vwo 3 heb je zat tijd man, tis ook een kwestie van tijd maken natuurlijk
              Dit houdt bv in: in tussenuren naar de gym gaan; 's ochtends vroeg naar de gym gaan. Zo doe ik het nu ook met mn opleiding
              "Life is not waiting for the storm to pass, it's about dancing in the fucking rain!"

Comment

Tijd moet je maken, ik werk fulltime, heb 's avonds veel vergaderingen en heb ook nog eens last van huishoudelijke taken en boodschappen doen, daarnaast heb ik ook nog eens een vriendin. EN TOCH sport ik 3-4 keer per week.

Alles is een kwestie van goede planning ;-) succes!

Comment

Originally posted by pasta saus View Post
                  Train ik zo goed genoeg?
                  Moet ik bijv. mn benen er perse bij trainen?
                  Moet ik van die speciale drankjes drinken?
                  Moet ik toch naar de sportschool gaan omdat een pull-up bar en dumbbells niet genoeg zijn?
                  Moet ik een speciaal dieet gaan volgen of is gewoon vrij gezond eten genoeg?

Oftewel: Doe ik het goed?
                  nee je doet het niet goed, je moet echt je hele lichaam trainen anders komen de verhoudingen van de spieren in onbalans en dat wil je niet, dikkere armen, borst en schouders met heel erg dunne beentjes....ziet er niet uit.

Je hoeft niet persee speciale drankjes te drinken, als je wel een duidelijk doel hebt om groter te worden is een whey shake wel een aanrader, voor beter herstel en betere groei van spiermassa.

Eigenlijk zou je wel naar een sportschool moeten gaan, al is het alleen om eerst het krachttrainen en de oefeningen te leren kennen en met een goed schema te werken voor je hele lichaam.

Speciaal dieet, is net als de drankjes niet gelijk persee nodig, als de voeding verder goed en gezond is valt alles wel mee, laat wel alles met suiker staan en eet liefst mager roodvlees, kip en vis. Verse groentes en rijst ipv veel brood en aardappelen.
                  Een beetje (volkorentarwe) brood en af en toe aardappelen prima maar niet te vaak en niet elke dag aardappelen.

succes.
                  1e Masters Superbody YBF 2011!
                  Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by IJsBlok View Post
                    1.78 en dan niet te dik en niet te dun ik heb de zelfde lengte maar dan met ruim 15kilo meer eraan en ik voel me zelf nog dun
                    hij is pas 15 he .. jij bent een stuk ouder.
                    reken maar uit als hij nu begint met trainen hoeveel hij dan per jaar aan moet komen voordat hij net zo zwaar als jou is op jou leeftijd. dat lukt zelfs nog met dit schema
                    19 jaar, 1.78 m, 88 KG, 14% BF

''I'm back''

Comment

55 kg op 1.78 is gewoon dik ondergewicht. -> dun
                      Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by sf01 View Post
                        55 kg op 1.78 is gewoon dik ondergewicht. -> dun

Alleen voor (jong)volwassenen sf.
                        kinderen tussen de 12 en 16 mogen best tijdelijk zo licht zijn met die lengte.

Kijk eens naar meisjes van de lagere school....12 en 13 jaar oud, hebben vaak al de lengte die ze als volwassenen zullen hebben, maar wegen vaak amper 40 kilo.
                        Die hebben een groeispurt gehad dat wil je niet weten. Als ze dan 60kilo wegen dan waren ze voor de groeispurten dus te dik.........

De stevigheid komt wel met de jaren.
                        1e Masters Superbody YBF 2011!
                        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

dank voor de vele reacties.
                          Ik hwb trouwens ook een keer p90x gedownload. Is dat nog een idee ipv de sportschool?

Comment

Ik had zojuist een knulletje in de gym van 14(bleek achteraf)deze was heel serieus aan het trainen,de oefeningen deed hij perfect!
                            Ik ben even met hem gaan praten en heb hem gezegd dat hij opviel omdat hij zo zijn best deed qua oefeningen uitvoeren.
                            Dat vond hij zeer mooi om te horen,hij begon te glunderen van oor tot oor en zijn ogen begonnen te stralen!!
                            Ik heb gevraagd of hij ook een schema had,dat hij nog niet en heb even met hem gezeten,en wat oefeningen door gelopen met hem,hij wist nog niet hoe sommige oefeningen moesten.

Ik ga je zeggen deze jongen van 14 jaar,als het leven hem toe lacht de komende jaren,zal hij ooit eens het toneel opgaan wedden!!
                            Wat een lekker motivatie had dat kind zeg!!

Comment

Gewoon lekker trainen jonge, zoek op internet wat oefeningen
                              op die je thuis kan doen zonder apparaten en dan komt het
                              vanzelf allemaal. Je hoeft je naar mijn mening nog geen zorgen
                              te maken dat je lichaam dadelijk niet in verhouding is, zo snel
                              groeien je spieren niet.

Zorg dat je je VWO 3 haalt. Dát is op dit moment jouw prioriteit.
                              Bone is for the dog, meat for the man.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X