Testosteron

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Testosteron

Even een vraagje over testosteron en spiermassa:

Ik ben 20 jaar en merk dat mijn testosteron productie na de puberteit omlaag is gegaan. Mijn jonge gezicht, lichte stem, gebrek aan baardgroei en lage libido zijn hier een bewijs van.

Nou heb ik hier absoluut geen moeite mee maar zou het kunnen dat mijn lichaam hierdoor weinig spiermassa aanmaakt?

Na de puberteit stijgt je testosteron eerder. Tussen de 18-21 heb je je natuurlijke hoogtepunt (normaliter). Gebrek aan baardgroei is eerder DHT-gerelateerd, maar op basis van de andere kenmerken zou het probleem best kunnen liggen bij je testosteron.

Laat je eens doormeten (bloedtest). (En indien je hormonale systeem niet echt presteert, kan dat zeker te maken hebben met het lastig aanzetten van spiermassa).
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Hm, dankjewel voor de tip.

Mijn broer maakt bijvoorbeeld veel makkelijker spiermassa aan dan ik

en dat is een opgefokte kemphaan met een zwaardere stem.

Comment

Je bent 20 en hebt geen baardgroei en een laag libido?? hahaha

Comment

Zo grappig is dat nou ook weer niet he.

Comment

Vind t ernstig dat je daar op je 20e al last van hebt.

Comment

Want alle 20 jarigen hebben een zware baard.

Comment

hij zal t vooral over dat libido hebben

Comment

@ Melvinfaca
                  Als je niks nuttigs te zeggen hebt, kun je beter gewoon je muil houden in dit soort topics.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by Viranelly View Post
                    Want alle 20 jarigen hebben een zware baard.
                    Wat een onzin, ooit weleens gehoord van laatbloeiers?

Tevens is het een feit dat wanneer je op zeer jonge leeftijd al enorm behaard bent, maw vroegrijp bent, je onherroepelijk zeer snel last zal krijgen van bijvoorbeeld kaalheid, grijs haar, aftakeling van je lichaam, grotere vetopslag, etc.

Dus laat jij nou gewoon een laatbloeiertje zijn, het komt echt wel goed.

Comment

Zijn er geen testen voor dat soort metingen bij de dokter zoals volgens mij al gesuggereerd werd?
                      "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by melvinafca View Post
                        Ga je hem nou uitlachen hierom? Jeetje, wat laag.
                        "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

toch beter geen baardgroei
                          hoef je niet te scheren

Comment

Originally posted by melvinafca View Post
                            heb ook al eens een laag libido gehad en ik ben 17.
                            Kan komen door te weinig vet innamen waardoor je test level niet stijgt.

Comment

Originally posted by Fitness-maniak View Post
                              heb ook al eens een laag libido gehad en ik ben 17.
                              Kan komen door te weinig vet innamen waardoor je test level niet stijgt.
                              Stress, te weinig eten, zware lichamelijke inspanning, het zijn allemaal factoren die kunnen bijdragen aan een tijdelijke dip in het libido. Baardgroei lijkt me echter wat minder afhankelijk van dat soort tijdelijke probleempjes, dus wat genx voorstelt is zo slecht nog niet.
                              Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X