Graag info voor een nieuweling :)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Graag info voor een nieuweling :)

Hallo allemaal!

Ik heb een beetje rond gekeken op deze site en ik vind dat er veel tips en info staan. Maar ik heb niet echt iets gevonden wat voor mijn situatie past, daarom heb ik enkele vraagjes!
    even ter info; ik ben een jongen van 15 jaar en doe sinds deze week voor de eerste keer fitness. Ik doe niet aan sport (behalve die fitness natuurlijk) en heb toen ik 13 jaar was al een beetje getraind met gewichten die op mijn kamer staan. Daardoor kan ik dus al een beetje zwaarder oefenen dan 'échte' beginnelingen.

De vragen;

1. Ik ben 15 jaar, ik heb gehoord dat het niet zo gezond is als je dan al begint te fitnissen? Is het waar dat je dan echt NIETS meer groeit?

2. Ik doe pas 5 dagen aan fitness en doe alle oefeningen door elkaar. Dus triceps, biceps, buik, enz... doe ik allemaal op 1 dag, is dat erg?

3. Van mijn ouders moet ik één dag wel fitnissen en de andere dag niet, om mijn lichaam te laten rusten. Ik wou dus graag weten of dit noodzakelijk is, omdat ik voel dat ik nog door kan gaan en de volgende dag weinig tot geen spierpijn heb.

4. Is andere voeding eten noodzakelijk?

Sorry als er een domme vraag tussen zit, maar zo kan ik wel de meeste info verzamelen die ik nodig heb

Alvast bedankt!

1 nee

2 is niet erg maar max 3 dagen in de week. Ga op zoek hier op het forum naar een fullbody schema

3 Je lichaam heeft rust nodig, dus ja tenzij je een split sceman heb, maar dan nog heeft je lichaam rust nodig

4 ligt aan het doel wat je heb

Lees gewoon effe de stickies

Comment

1. Heb je dit al gelezen: http://forum.bodynet.nl/lees-eerst/2...ybuilding.html

2. De opbouw van je training is belangrijk. Doe niet zomaar al je oefeningen willekeurig door elkaar. Heel ruwweg gezegd is het het beste als je eerst de grootste spiergroep traint (bovenbenen), dan de een na grootste (rug), dan de volgende enzovoorts. De kleinste spieren doe je als laatste (bijv. biceps). Maar je lichaam heeft zoveel spieren dat je ze niet allemaal op 1 dag kunt trainen. Dus is het beter het op te delen in meerdere trainingen, verspreid over de week. Een betere uitleg hierover vind je hier: http://forum.bodynet.nl/lees-eerst/3...mersticky.html (het onderste deel gaat over sport schema)

3 en 4: deze vragen worden goed beantwoord in het zomersticky.
      Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

bedankt allebei!

Comment

Mijn zoon is 21jaar en hij is nu 1jaar bezig met fitness en neemt dagelijks poeders, CLA, creatine, eiwiten, whey perfection, caseine en nog veel andere. Ik zal willen vragen als iemand ervaring heeft met agressieve gedrag? Ik herken mijn zoon niet meer, hij is agressief tegenover mij, hij gooit met stoelen en begint ook tegen mij zo gedrag te vertonen. Alles wat telt is, hoe hij op een kortste tijd zijn spieren kan groter krijgen en een beest worden. Ik heb op forum en verschillende website's over anabolica gelezen en veel positief heb ik niet gevonden. Kan mij iemand zeggen als zijn gedrag daar aan te danken is????

Comment

Originally posted by gamma2 View Post
            Mijn zoon is 21jaar en hij is nu 1jaar bezig met fitness en neemt dagelijks poeders, CLA, creatine, eiwiten, whey perfection, caseine en nog veel andere. Ik zal willen vragen als iemand ervaring heeft met agressieve gedrag? Ik herken mijn zoon niet meer, hij is agressief tegenover mij, hij gooit met stoelen en begint ook tegen mij zo gedrag te vertonen. Alles wat telt is, hoe hij op een kortste tijd zijn spieren kan groter krijgen en een beest worden. Ik heb op forum en verschillende website's over anabolica gelezen en veel positief heb ik niet gevonden. Kan mij iemand zeggen als zijn gedrag daar aan te danken is????

Je kan best zelf een topic openen en niet die van een ander innemen

Als dit gedrag nog maar recent is en hij dit nooit eerder had is het aannemelijk dat hij aan de anabolen zit. Zover ik weet, ben geen expert, kan het gebruik hiervan opvliegendheid, 'agressief' gedrag ( riod rage ) veroorzaken door de grote hoeveelheid testosteron ... Van eiwitten en dergelijke krijgt men dit bij mijn weten niet.
            I'm bloated, retaining water and I have moodswings ! But if you can't handle me when I'm bulking, you don't deserve me when I'm shredded !

Comment

Originally posted by gamma2 View Post
              Wat je opnoemt zijn gewone supplementen: stoffen die ook in eten zit maar dan gedestilleerd en/ of geconcentreerder. Je word hier niet agressief van. (overigens ook niet gespierd)

Ook van anabolen word je niet agressief. Het zal hooguit je karakter versterken. Als hij dus al agressief was, zal hij een korter lontje hebben. (Ik zou dan eerder denken aan hormonen, maar om eerlijk te zijn heb ik daar niet veel verstand van. )

Wat ik zou doen als ik jou was is je goed inlezen in bodybuilding. Begin bij de stickies (de rode topics boven de onderdelen) en ga dan in de verschillende topics doorvragen. Er is op dit forum ook een onderdeel over anabolen en daar kan je met veel vragen terecht, als je maar laat merken dat je de stickies gelezen hebt en dus al wat moeite zelf gedaan hebt.
              Vervolgens kan je in elk geval op een gelijkwaardig niveau een gesprek aangaan. Als hij merkt dat hij op jou passie ingaat zal hij misschien meer openen.

Daarnaast: Als hij agressief richting jou en anderen doet is een ouderwetse straf ook nooit verkeerd.

@ topicstarter.
              Lees de stickies. Er staan antwoorden op al deze vragen in. Desh gaf de juiste antwoorden al. Lees de stickies en kom erachter waarom dit de juiste antwoorden zijn. Anders zul je nooit je doelen bereiken en zelfstandig aan de slag kunnen.
              "Er zijn geen domme vragen, alleen achterlijke lui die falen door domme vragen te stellen... hm, misschien zijn er toch domme vragen."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X