verschil

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• verschil

Ik ben 16 jaar, train nu al ruim een half jaar best intensief.
    Ik merk dat mijn spieren flink vooruit zijn gegaan sinds ik train. Alleen het verschil tussen mij spieren links en rechts ergert mij nog steeds. met name me borst, rug en armen verschillen. Erger me mateloos aan. Iemand enig idee hoe dit komt?

groetjes

Dit kan meerdere redennen hebben.

1: Je moet je spiergroep links gelijk trainen aan rechts (of andersom hangt van je sterke groep af ) dus begin bijv. met je zwakke kant dan weet je hoeveel reps je met een bepaald gewicht kan maken. waarna je dit ook met je sterke kant kan doen.

2: het kan ook gewoon zijn dat je spieren daar minder snel groeien. kan je zelf dus niets aan doen

maar omdat je het met je gehele linker kant hebt denk ik eerder dat je het in de hoek van nummer 1 moet zoeken.

Comment

over het algemeen duurt het langer voor je 'recht' trekt. Gewoon blijven trainen.
      En inderdaad zorgen dat je je 'sterke' helft niet zwaarder traint maar gewoon gelijk aan de zwakke helft.
      Fear is the mind killer

Comment

trekt wel vanzelf bij

Comment

Ik ben nieuw hier, Hoop op dit forum te genieten.

Comment

Gaarne serieuze replies te geven.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Je aantal reps + gewicht afstemmen op de zwakke kant. Zo trekt de zwakke kant vanzelf bij.

Comment

Originally posted by Fitness-maniak View Post
                trekt wel vanzelf bij
                Nee hoor, kan zelf vertellen dat het steeds erger wordt

Ik probeer nu alle oefeningen met links te doen (mind-muscle connection) en met rechts te ondersteunen en boodschappentassen met links dragen.

Check ook of je niet scheef bent (1 schouder lager) dit is bij mij het geval door 14 jaar lang met 1 bil op een portemonnee vol pasjes en kleingeld te zitten.

Er zijn ook rek oefeningen of korsetten om je houding te corrigeren, als dit het geval is.
                Ssssmoking

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X