Schouderblessure

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Schouderblessure

Hallo allemaal,

In september brak ik mijn duim, daardoor kon ik 2 maanden niet trainen. Toen ik in november weer kon beginnen met trainen begon ik te fanatiek waardoor het nogal kraakte in mijn schouder. Hierdoor heb ik de 3 weken daarna niet kunnen trainen en vooral de eerstse week zeer veel last van mijn schouder gehad (niet op kunnen liggen, last met bewegen arm etc.). Daarna begon ik weer met trainen en begon rustig, toen ik het gewicht weer wat begon op te schroeven kraakte mijn schouder weer (beide keren tijdens bankdrukken), weer 3 weken niks kunnen doen. De laatste 3-4 maanden ging het weer goed, wel af en toe dat ik merkte dat hij gevoelig was maar verder geen last. Nu is het er zondag, tijdens schouder training, er weer flink in geschoten (tijdens de training nergens last van, alleen daarna kwam de ellende). Ik heb niet het idee dat ik te zwaar train want als ik lichter train voelt het alsof ik geen moeite hoef te doen.
    Hoe kom ik van deze blessure af? Ik dacht dat ik ervan af was aangezien het 3-4 maanden goed is gegaan. De oefeningen voer ik overigens correct uit dus daar kan het ook niet aan liggen. Ook doe ik een goede warming up.

khoop dat iemand raad weet :P

Groete
    Huidig: 92.5kg, 186cm 14% (schatting adv de spiegel)
    Doel eind 2015: 100kg
    http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/57190-niecks-log-naar-95-kg.html

Heb hier zelf ook altijd mee gelopen,altijd een gekraak in mijn rechterschouder,op een gegeven moment werdt dat erg pijnlijk.
    Ik heb toen iets van 6weken niet meer gebencht,en aangepaste oefeningen gedaan,nu bech ik sinds kort weer zonder pijn.

Comment

welke aangepaste oefeningen heb je gedaan dan?

Comment

Lichtjs aan proberen te dumb pressen,en aankijken wat je schouder doet,en gewone oefeningen zoals cable cross,dippen,incline fleyes,enz enz.Doe dat anders even een week of 4 en ga daarna is proberen of je nog last heb op de bench door met licht gewicht te proberen,en steeds wat zwaarder.

Comment

Originally posted by Richard075 View Post
          Heb hier zelf ook altijd mee gelopen,altijd een gekraak in mijn rechterschouder,op een gegeven moment werdt dat erg pijnlijk.
          Ik heb toen iets van 6weken niet meer gebencht,en aangepaste oefeningen gedaan,nu bech ik sinds kort weer zonder pijn.
          Goede tips Richard

On topic;

Opzich hoeft kraken in de schouder niet per se kwalijk te zijn. Echter in jou geval doet het pijn, dus is het per definitie niet goed. Zelf heb ik ook met veel schouder problemen rond gelopen (schouder uit de kom gehad).

Wat voor mij hielp is goed opwarmen. Ik weet niet of je al lang traint maar voor een overhead/ bankdruk training doe ik meestal dit;

YouTube - DieselCrew.com - Ultimate Two Minute Shoulder Warm-up

Pak extreem lichte gewichten en vermijd alsnog de oefeningen die echt pijn doen. Zelf aanvoelen waar de grens ligt, het is natuurlijk logisch dat door de diverse belasting je schouder wel wordt aangesproken.

Zelf doe ik ook 3 maal wekelijks shoulder- dislocations. Sommige beweren dat je dit niet moet doen na een bankdruk of overhead training, ik weet niet of dit waar is. Voor de zekerheid doe ik het niet, aangezien ik deze oefening het liefst zo gecontroleerd mogelijk doe.

How to Boost Your Flexibility with Shoulders Dislocations | StrongLifts.com

Zelf doe ik ook elke dag scapula push ups en band pull aparts;

YouTube - Push Up Plus (Serratus Activation) - Nutrex Solutions

YouTube - band pull aparts 12-08

Succes met herstel.

Ik ben op deze manier vrijwel van al mn schouder klachten afgekomen. In vrij korte tijd overigens.
          Squat 5 x 147.5
          Bench 5 x 122.5
          Deadlift 5 x 180

Comment

bedankt voor de tips! khoop dat het werkt, al vind ik cable cross ook niet erg chill voor mun schouder, denk dat ik die stuk lichter ga pakken dan

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X