Originally posted by marnop
View Post
Massa opbouwen & Vet verbranden
Collapse
X
-
Squat 5 x 147.5
Bench 5 x 122.5
Deadlift 5 x 180
-
Als je voldonde van de juiste voeding binnen krijgt zal je sneller sterker worden idd en beter herstellen en beter groeien.
Maar betekent nog steeds niet dat je zou moeten vervetten om optimaal spiermassa op te bouwen.
Voor PL is het handig om extra vet en vocht tussen de spiervezels/bundels te hebben, meer volume en meer kracht. Voor BB is dat niet nodig en het moet er ooit weer allemaal vanaf, dan blijft er uiteindelijk weer helemaal niks meer van over.1e Masters Superbody YBF 2011!
Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©
Comment
-
Aangezien ik hier zelf nog veel van kan leren marnop besluit ik hieruit dat je gewoon genoeg KH moet binnen hebben om genoeg energie te hebben om je kracht training serieus te kunnen doen en de rest kan je gewoon aanvullen met eiwitten en vetten (in verhouding natuurlijk). Al de KH dat je teveel eet worden zowiezo omgezet naar vet dus?Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!
Comment
-
@marnop:
iok doe altijd het volgende:
ik bereken mijn behoefte per dag uit, en tel daar zo'n 300-400kcal bij.
ik neem ongeveer 3,5x lichaamsgewicht aan eiwitten,
1,5 gram vet per kilo lichaamsgewicht,
de rest van mijn behoefte wordt koolydraten.
is dit goed? of kan ik het hierin optimaliseren,
als ik vet wil verliezen en spiermassa wil winnen.
tnx“If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”
Comment
-
Maar7en8, Marnop,
als ik deze berekening voor mij zou uitvoeren zou ik uitkomen op:
40 kcal per kg bw (is dit niet per kg lean bw??) = 40 * 113 = 4520
E = 3,5 * 113 = 395,5 gr * 4 = 1582 kcal = 35%
K = 3,8 * 113 = 437,8 gr * 4 = 1751,5 = 38,75%
V = 1,5 * 113 = 169,5 gr * 7 = 1186,5 = 26,25%
Ik vind mezelf dan redelijk hoog in Kh zitten, maar voor de bulk is dit natuurlijk wel aan te raden heb ik het idee. Op zich niet een slechte calculatie heren. Eerst maar even de lichte cut volhouden.- MKLP
Comment
-
Originally posted by maar7en8 View Post@marnop:
iok doe altijd het volgende:
ik bereken mijn behoefte per dag uit, en tel daar zo'n 300-400kcal bij.
ik neem ongeveer 3,5x lichaamsgewicht aan eiwitten,
1,5 gram vet per kilo lichaamsgewicht,
de rest van mijn behoefte wordt koolydraten.
is dit goed? of kan ik het hierin optimaliseren,
als ik vet wil verliezen en spiermassa wil winnen.
tnx
Jij bent nog jong en net begonnen toch?
Dan kan je best net op de 3 gram eiwitten blijven, vetten 1gram tot maximaal 1,5 gram is prima. De rest KH.
Dan stel je je onderhoudsbehoefte vast + 250cal dat is zat.
Dan ga je daar 2 maanden mee werken en evalueren. Wel tussentijds in de spiegel blijven kijken naar je vorderingen.
Meestal zie je met 6 weken al resultaat van je voeding, wordt je adh van de spiegel gezien te snel droog dan moet je wat meer eten, wordt je snel vet dan train je te licht of doe je geen/te weinig cardio. Zijn de trainingen wel goed dan eet je dus teveel.
Met deze hoeveelheid moet je ook vet kunnen verliezen, door intensiever te trainen en extra cardio toe te voegen. Gewoon trainingen aanpassen aan je (bijgestelde) doelen en eventueel iets lager gaan in KH.1e Masters Superbody YBF 2011!
Comment
-
Originally posted by marnop View PostJij bent nog jong en net begonnen toch?
Dan kan je best net op de 3 gram eiwitten blijven, vetten 1gram tot maximaal 1,5 gram is prima. De rest KH.
Dan stel je je onderhoudsbehoefte vast + 250cal dat is zat.
Dan ga je daar 2 maanden mee werken en evalueren. Wel tussentijds in de spiegel blijven kijken naar je vorderingen.
Meestal zie je met 6 weken al resultaat van je voeding, wordt je adh van de spiegel gezien te snel droog dan moet je wat meer eten, wordt je snel vet dan train je te licht of doe je geen/te weinig cardio. Zijn de trainingen wel goed dan eet je dus teveel.
Met deze hoeveelheid moet je ook vet kunnen verliezen, door intensiever te trainen en extra cardio toe te voegen. Gewoon trainingen aanpassen aan je (bijgestelde) doelen en eventueel iets lager gaan in KH.“If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”
Comment
-
Ligt er aan welke kant je op rekent.
1 gram vet uit voeding is 9 cal. 1gram vet uit bodyfat geeft 7cal energie.
Voor sommigen krijg je dan een leuke rekensom als je wil bulken met vet worden.
20gram vet verbranden in je training geeft dus 140cal aan energie.
Wil je dat weer aanvullen(die 20gr vet) dan heb je daarvoor minimaal 180 cal aan overschot voor nodig.
Vul je alleen de cal weer aan dan zit je al 5 gram lager in vet inname, of 10 gram lager in KH.
Eigenlijk allemaal wel zeer eenvoudig.1e Masters Superbody YBF 2011!
Comment
-
Originally posted by marnop View PostLigt er aan welke kant je op rekent.
1 gram vet uit voeding is 9 cal. 1gram vet uit bodyfat geeft 7cal energie.
Ter aanvulling: 1 gram lichaamsvet levert ook 9 Kcal, net als uit voeding. Maar lichaamsvetten moeten worden vrij gemaakt uit de vetcellen, dit kost energie en geeft je dan netto 7kcal per gram.
Met goede voeding en goede training is het goed mogelijk spiermassa te winnen en vet te verliezen.
Zie de posts van Marnop.
Comment
-
Originally posted by stoops View Posteventjes een vraag ter zijde, als je te weinig kh eet per dag, verlies je dan ook spiermassa?
Wanneer de rest van de voedingsmiddelen (eiwitten + vetten) jouw totale voedingsbehoefte dekt, zul je niet snel massa verliezen.
Comment
-
Originally posted by erik1982 View PostDeze vraag is alleen te beantwoorden wanneer de rest van het voedingspatroon ook bekend is.
Wanneer de rest van de voedingsmiddelen (eiwitten + vetten) jouw totale voedingsbehoefte dekt, zul je niet snel massa verliezen.
vb vroeger ( 2 maand geleden) was BP 1x95kg, denk nu max 1x 80 .... :s
Comment
-
Originally posted by sf01 View Post@stoops... als je gewoon te weinig in totaal eet... dan gaat je kracht en massa achteruit. (vetpercentage als het goed is ook) dat heet cutten
want ben redelijk wat massa en kracht verloren, alsook vetpercentage natuurlijk !
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 112.5kg 4x
- hindu squat BW 30x
Deficit wide grip SL DL:
- 120kg 3x
-...-
Kanaal: Trainingslogjes
3 uur geleden -
-
door TioKatloisStallion X Gummies United Kingdom This customer-centric approach has led to continuous improvement and innovation, ensuring that the gummies consistently...
-
Kanaal: Algemeen
4 uur geleden -
-
door RonaldglehartOFFICIAL FACEBOOK LINK@@ https://www.facebook.com/CBD.Gummies.Highline.Wellness/
Highline Wellness CBD Gummies:- outstanding....-
6 uur geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C nog die ik afgelopen zondag gedaan had:
Training C:
Pin zercher squat:
- 100kg 5x
- Box goblet squat 4kg 50x...-
2 dagen geleden -
-
door stevenjohnsBuy cenforce 150 mg online is a popular medication used to treat erectile dysfunction (ED), containing sildenafil citrate, the same active ingredient...
-
Kanaal: Gezondheid en uiterlijk
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Safety bar squat:
- 90.5kg 8x
-Box squat BW 100x
One legged calf raise:
- BW + 51.25kg 15x, 11x...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 112.5kg 1x
- Box squat BW 55x
Deficit wide grip SL DL:
- 111kg 7x
- 70kg...-
1 week geleden -
-
door gregory77Let's brainstorm a discussion around pediatric nursing dissertation topics. The ever-evolving landscape of child healthcare presents numerous opportunities...
-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Paused safety bar squat:
- 101kg 5x
-Box squat BW 50x
Sumo safety bar goodmorning:
- 35kg 22x...-
1 week geleden -
-
door JeremydsraggTrifola Farms CBD Gummies :- excessive kinds of epilepsy, Lennox-Gastaut syndrome (LGS) and Dravet syndrome. Other trials are underway investigating the...
-
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment