Hoe kan ik mijn huisgenoot helpen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Als mensen niet geholpen willen worden dan zal het je niet lukken.
    En dat die persoon ondanks het tekort aan kcal niet super skinny is zal waarschijnlijk het gevolg zijn van een gebrekkige metabolisme als gevolg van z'n eetgewoontes.
    Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Originally posted by Ellie View Post
      Hij wilde in ieder geval wel eens zien wat voor hem dan gezond zou zijn, ik denk dat ik even een voedingsschema opstel en hem daarmee confronteer.
      denk dat je tijd/energie beter in jezelf en je eigen herstel kan steken.. Laat hem lekker in zijn waarde. Als hij het belangrijk vind en informatie ofzow wil komt hij vanzelf..

Succes

Comment

Dat denk ik ook, dat zijn stofwisseling volledig op de kont ligt. Ik heb een voedingsschema opgesteld, het is nog erger dan wat ik verwacht had. Hij komt uit op 8 boterhammen per dag, en hij eet er nu maar 2. Typisch weer zo'n geval van een ondervoede dikkerd.
        Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Echt opvallend trouwens hoe weinig mensen advies willen aannemen. Een jongen uit onze studentenvereniging heeft heel zwaar overgwicht en is door de huisarts en de diëtist op een crashdieet gezet met shakes, a 500 cals per dag. Ik heb hem gewaarschuwd en vanalles uitgelegd over stofwisseling, maar hij steekt fijn zijn vingers in de oren. Laat maar dan...

Comment

Je leert het vanzelf af om zo goedbedoeld je advies te geven.
            Ik doe het bijna nooit meer, al vragen er zat mensen om.
            Want als ik maar begin met het feit dat ze anders moeten gaan eten, reageren ze al alsof ik zeg dat ze morgen dood gaan, en alsof ik ze "alles wat het leven leuk maakt" wil afpakken. ( "wat, geen hagelslag???? Wat! Ik eet toch gezond, 3 pakjes Sultana is toch niet zo erg? Gatver, volkoren rijst, bah nee hoor!!")
            Dan worden ze toch fijn oud in hun eigen vet, het is hun leven. Als ze al oud worden natuurlijk.....
            "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
              Je leert het vanzelf af om zo goedbedoeld je advies te geven.
              Ik doe het bijna nooit meer, al vragen er zat mensen om.
              Want als ik maar begin met het feit dat ze anders moeten gaan eten, reageren ze al alsof ik zeg dat ze morgen dood gaan, en alsof ik ze "alles wat het leven leuk maakt" wil afpakken. ( "wat, geen hagelslag???? Wat! Ik eet toch gezond, 3 pakjes Sultana is toch niet zo erg? Gatver, volkoren rijst, bah nee hoor!!")
              Dan worden ze toch fijn oud in hun eigen vet, het is hun leven. Als ze al oud worden natuurlijk.....
              Laten we nu niet gaan overdrijven.. Omdat BB onze passie is, eten wij zoals BB'ers.
              Maar als gemiddelde nederlander gezonder wil gaan leven, wil dat niet zeggen dat ze dagelijks aan de zilvervliesrijst en tonijn moeten.

BB'ers eten op hun eigen manier, afgestemd op hun doelen. Maar de gemiddelde pietje puk kan echt wel een verantwoord voedingspatroon hebben met een sultana of een boterham met hagelslag.

En van een paar kilo overgewicht ga je echt niet dood, je ziet er alleen minder uit. Pas bij echt serieus overgewicht is het schadelijk voor je gezondheid..
              Failure is your friend

Comment

Het valt wel mee met hoe overdreven dat is. Veel van ons voedsel dat nu in de supermarkt ligt kan niet anders beschouwd worden als junk, ook al ben je geen BB'er. Maar het is echt schrikbarend hoe mensen met hun eigen gezondheid omgaan, men is nauwelijks geïnteresseerd in wat men naar binnen stouwt. Diegenen die geïnteresseerd zijn, zijn vaak dames die aan het crashen zijn. Natuurlijk ga je niet meteen dood als je eens wat snoept, maar het zijn juist de extremen die het gevaarlijk maken. Zoals mensen die eerst heel ongezond (studentikoos) leven, en vervolgens op een crashdieet gaan. Dat is gewoon een gebrek aan kennis en ook interesse. De mensheid gaat vrij hard naar de k***e door haar eigen stommiteit.

Comment

Originally posted by Ellie View Post
                  De mensheid gaat vrij hard naar de k***e door haar eigen stommiteit.
                  Dat heet natuurlijke selectie.
                  Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Ik vind dat je er niet mee moet bemoeien, als je wat ervan gezegd heb is voldoende maar pas op dat je je mening niet tever drukt dat kan ook weer verkeerd vallen.

Comment

Originally posted by El Magico View Post
                      Laten we nu niet gaan overdrijven..
                      Maar als gemiddelde nederlander gezonder wil gaan leven, wil dat niet zeggen dat ze dagelijks aan de zilvervliesrijst en tonijn moeten.

BB'ers eten op hun eigen manier, afgestemd op hun doelen. Maar de gemiddelde pietje puk kan echt wel een verantwoord voedingspatroon hebben met een sultana of een boterham met hagelslag.

En van een paar kilo overgewicht ga je echt niet dood, je ziet er alleen minder uit. Pas bij echt serieus overgewicht is het schadelijk voor je gezondheid..

haha, dat weet ik wel, hoor.
                      Maar als iemand met meer dan een paar kilo teveel op mijn les komt, na de les naar me toe komt en advies vraagt ( "want ik wil net zo'n lijf als jij") en ik leg uit dat ze daarvoor toch haar voeding moet aanpassen en dat ze er niet komt met 1 uurtje BBBB les in de week en dan een paar richtlijnen geef, dan krijg je dus dat soort reacties al.
                      Ik loop zeker niet te paraderen met "iedereen aan de zilvervliesrijst met tonijn!!" maar geef dan adviezen voor een gezondere voeding en daar gaat het al mis.
                      Dan denk ik dat iemand het in het hoofd best wil, maar er niets voor wil doen en inmiddels lach ik bij zo'n vraag dus vriendelijk maar doe niet veel moeite meer.
                      "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Moet je je voorstellen dat Emiel Ratelband jou even komt vertellen hoe je eigelijk in het leven moet staan of Derreck Ogilvie die je komt vertellen hoe je over de dood moet denken.

Het opdringen van je levensovertuiging vind ik meer iets voor jehova's.

Niet alleen bbers worden 100 en komen in de hemel
                        Ssssmoking

Comment

Gadverdamme, sultana's en hagelslag

neem dan marsrepen en chocopasta

die zijn tenminste lekker.

Comment

Tja, ik denk ook maar: ik heb mijn best gedaan en je van informatie voorzien. Maak nu je eigen keuzes maar.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X