uitstelgedrag

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• uitstelgedrag

Voor alle studenten hier,

Komende 2 weken heb ik tentamens, en ik heb opzich al best goed geleerd. Alleen ik weet dat ik eigenlijk al mijn tijd moet spenderen aan studeren, maar ik zit alleen maar te chillen, en allerlei dingen te bedenken waardoor ik niet ga leren..

Ik heb totaal geen zin om te leren en stel het alleen maar uit. Terwijl ik weet dat ik die tentamens toch een keer moet gaan halen. Als het niet nu is, dan volgend semester wel..

Maar alsnog kan ik mezelf er niet toe zetten om keihard te leren. Dan leer ik weer een half uurtje en dan ga ik weer internetten etc..

Echt irrationeel gedrag eigenlijk als ik er zo over nadenk.. Hebben jullie dit ook? En hoe los je dit op? Ik weet het, gewoon gaan leren, maar ik kan mezelf er nu echt niet toe zetten..
    Failure is your friend

ik heb het precies hetzelfde.. meestal leg ik me boek bij me pc maar komt er toch niks van

Comment

maak afspraken met jezelf.
      bijvoorbeeld:
      ik moet van 2 tot 3 uur leren,
      daarna mag ik een uur op de PC, dan weer een uur leren dan mag ik film kijken en na het eten van 7 tot 8 leren en daarna chillen en naar bed.

dat werkt voor mij goed.
      “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Of je doet gewoon je pc uit en je tv uit. En ga je op je sitkamer zitten werkt bij meestal. of ga je ergens anders waar het rustig is met je boeken enzo. Je moet een manier bedenken. Fuck alles je toekomst 1#

Comment

ja goed tip. Dus jij zegt van te voren: ik ga van 9 tot 11 leren, daarna chillen en dan van 2 tot 4 weer leren.. wel een goede, want je weet dan hoe lang je moet leren en wanneer je mag stoppen.
          Failure is your friend

Comment

Ik ken het probleem...

Als je ook zo slaagt, zou ik gewoon niks veranderen. Op je vervolgopleiding is de stof met een beetje geluk leuker, en dan ga je vanzelf wel moeite erin steken.

Voor de rest levert het vragen naar tips helaas toch niks op in deze situaties. Je weet waar het probleem ligt, en dat is simpelweg de discipline. Daar kunnen wij bitter weinig aan veranderen.
            Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Originally posted by IronWilly View Post
              Of je doet gewoon je pc uit en je tv uit. En ga je op je sitkamer zitten werkt bij meestal. of ga je ergens anders waar het rustig is met je boeken enzo. Je moet een manier bedenken. Fuck alles je toekomst 1#
              Volgens zit jij meer te chillen dan dat je leert ;p
              Never send a boy to do a mans job!

Comment

Originally posted by El Magico View Post
                ja goed tip. Dus jij zegt van te voren: ik ga van 9 tot 11 leren, daarna chillen en dan van 2 tot 4 weer leren.. wel een goede, want je weet dan hoe lang je moet leren en wanneer je mag stoppen.
                precies,
                ik doe nooit langer dan 1 uur en 30 minuten achterelkaar leren,
                anders ga ik na een tijdje continu op de klok kijken hoelaat het is
                ik zet altijd de wekker op me mobiel en zorg dat ik de klok niet zie en PC/tv uit heb.
                “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by seanl94 View Post
                  Ik ken het probleem...

Als je ook zo slaagt, zou ik gewoon niks veranderen. Op je vervolgopleiding is de stof met een beetje geluk leuker, en dan ga je vanzelf wel moeite erin steken.

Voor de rest levert het vragen naar tips helaas toch niks op in deze situaties. Je weet waar het probleem ligt, en dat is simpelweg de discipline. Daar kunnen wij bitter weinig aan veranderen.
                  klopt, het probleem is bekend inderdaad.. helaas doe ik al mijn vervolgopleiding

Ik vind de stof niet heel saai, maar ook niet bijster interessant. Het blijft toch school, het is totaal geen passie voor mij.
                  Failure is your friend

Comment

Originally posted by beat-boxer View Post
                    Volgens zit jij meer te chillen dan dat je leert ;p
                    Ik werk nu op dit moment begin pas met sport en bewegen op september maar wanneer ik moet leren doe ik dat

Originally posted by maar7en8 View Post
                    precies,
                    ik doe nooit langer dan 1 uur en 30 minuten achterelkaar leren,
                    anders ga ik na een tijdje continu op de klok kijken hoelaat het is
                    ik zet altijd de wekker op me mobiel en zorg dat ik de klok niet zie en PC/tv uit heb.
                    Nice tip over die klok +1

Comment

Je bent niet de enige hoor. Ik doe zelf ook altijd alles op het laatste moment. Ik leer het ook niet af omdat ik het puntje bij paaltje wel altijd af krijg. Stekker van internet eruit helpt bij mij dan ook niet. De enige manier om er vanaf te komen is om het gewoon te doen.
                      In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

ik heb precies hetzelfde.. ik heb het gewoon opgebouwd, eerst 2 uurtjes per dag dan 3.. en uiteindelijk leerde ik 8 tot 10 uur per dag de laatste week. Wel vroeg opstaan ongeveer half 8.. Maar ik heb echt een theorie opleiding dus dit werkt voor mij het beste
                        sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

Sommige mensen hebben ook dat ze tegelijk met meerdere dingen bezig zijn, waardoor in feite niets echt effectief gedaan wordt. Tijdens mijn studietijd heb ik bijvoorbeeld gemerkt dat er vaak dingen in mijn achterhoofd bleven rondspoken terwijl ik bezig was. "Straks dat nog even doen, die nog bellen, practicum voorbereiden, dat nog even uitwerken..." Om een stukje rust en structuur aan te brengen ben ik destijds met een to-do list op papier gaan werken, dat ruimt al heel wat op.

Verder is het natuurlijk zo dat pauzes tussen het leren door zorgen dat je efficiënter werkt. Je kunt namelijk niet te lang achter elkaar dingen goed opnemen. Wissel bijvoorbeeld een half uur leren af met een half uur ontspannen of een klusje in huis.
                          Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

max 20 min achter elkaar leren! dan is je brain verzadigd
                            ff 10 minuten iets anders doen
                            doe 3/4 rondes en je bent 2 uur verder en véééél slimmer

trust me....... im a teacher in reallife

Comment

Beginnen is altijd het moeilijkst .. Als je 1keer bezig bent ben je op weg ..
                              Zo is het bij mij toch

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X