Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
Voor de mensen die op blote voeten trainen; waarom?
demping op normale schoenen zijn berekend tot een gewichtsbelasting van 80 kilo, ben je zwaarder of til je zwaar dan heeft de demping geen nut en word het zelfs onstabiel met alle gevolgen vandien.....daarom speciale schoenen of schoenen zonder demping of blote voeten...
Train zelf op nikies-gel fitness model.. Veert lekker vooral als ik met zwaar gewicht bezig ben dan voel ik dat de schoen een deel van de klap opvangt aangezien ik nog wel wat last heb van me rug. Alleen met squats en dl trek ik ze uit en voer ik ze uut op sokken
Pushpress Deadlift en squat zal ik nooit of te nimmer op sportschoenen doen
Heb het voor de grap een keer laten filmen je hebt het zelf niet door maar zo gauw er meer druk op je schoeisel komt gaat je hele voet scheef staan.
Doe dit maar eens te vaak en je krijgt vanzalf last van je enkelgewrichten of erger nog je schoenen worden minder stevig en je verliest je evenwicht..
Met legerkisten de sportschool in kan niet laat ik mijn schoenen uit bij de zwaardere setjes en dit voelt ook meteen 100x stabieler.
In adaptation we trust
Deadlift 285 kilo
Squat 230 kilo
Bankdrukken 137.5 kilo
Powerlift totaal 652.5 kilo
Dat je voet scheef gaat staan klinkt eigenlijk best logisch.
Als ik ook naar hele oude, afgetrapte schoenen kijk, zijn die ook niet recht afgesleten. Maar toch is het wel schrikken, want ik had er nooit bij stil gestaan.
De sneakers die ik nu heb, hebben veel steun. Ik dacht dat ze daarom oke waren. Maar ook veel demping. Omdat ik de laatste paar keren de grotere oefeningen op blote voeten deed, en daar veel verschil bij merkte, vroeg ik me al af of het wel/geen verbeelding was.
Voor de mensen die op blote voeten trainen; waarom?
demping is heel belangrijk voor o.a. je gwrichten.ga maar eens in de sportschool ergens staan. 9 van de 10x kun je aan de andere kant al het gestamp van de meesten horen op de loopbanden. Je haalt ze er zo uit wie allemaal fout schoeisel draagt.
Trainen op blote voeten, of schoenen met een zo'n hard en dun mogelijke zool is het beste, betere natuurlijke spreiding van de voet en stabielere basis.
Ik merkte het ook enorm toen ik ging deadliften zonder schoenen! Voelt zoveel fijner aan, het lijkt wel alsof je iets meer vrijheid hebt gekregen om je kracht optimaal te gebruiken.
Als ik mijn schoenen aan houdt is het met deadlift net alsof ik mezelf eerst een paar centimeter de grond in trek. Met squatten lijkt het net alsof ik op een luchtkussen sta.
Voor cardio heb ik wel speciale schoenen gekocht. Ik rende eerder altijd op afgetrapte nikes ofzo waar 1 air van lek was maar dat begon op gegeven moment toch zijn tol te eisen. Nu heb ik wat duurdere schoenen aangeschaft en als je veel tijd besteed aan rennen zou ik zeker adviseren hetzelfde te doen. Toen ik nieuwe schoenen had voelde cardio ook allemaal een heel stuk soepelder.
The Sky Ain't The Limit
"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."
A Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...
White labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...
Gary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....
Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
Comment