2x per dag trainen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 2x per dag trainen

Beste leden,

Ik ben sinds 20 februari gestopt met roken, maar nu ben ik nog harder gaan trainen en wil ik graag naar 2x per dag.
    Misschien verstandig om het eerst 1dag of 2 dagen in de week te doen en dan uitbreiden naar meerdere keren in de week.
    Ben uiteraard na de fotopost meer gegroeid en zou binnenkort na mijn creatine kuur van 6 week de behaalde resultaten plaatsen, want niet alleen fysiek maar ook kwa stats ben ik gegroeid gelukkig.
    Weer dichter bij mijn doel...

Hebben de leden die hier ervaring mee hebben adviezen?
    Zoals voor die tijd nog even kort slapen ofzo?

Alvast bedankt,

Groet

heb je geen baan of sociale contacten ofzo, want 2x per dag als amateur lijkt me overdreven
    “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Originally posted by Teekema View Post
      Beste leden,

Ik ben sinds 20 februari gestopt met roken, maar nu ben ik nog harder gaan trainen en wil ik graag naar 2x per dag.
      Misschien verstandig om het eerst 1dag of 2 dagen in de week te doen en dan uitbreiden naar meerdere keren in de week.
      Ben uiteraard na de fotopost meer gegroeid en zou binnenkort na mijn creatine kuur van 6 week de behaalde resultaten plaatsen, want niet alleen fysiek maar ook kwa stats ben ik gegroeid gelukkig.
      Weer dichter bij mijn doel...

Hebben de leden die hier ervaring mee hebben adviezen?
      Zoals voor die tijd nog even kort slapen ofzo?

Alvast bedankt,

Groet
      Waarom moet jij zonodig 2x per dag naar de sportschool? Dat slaat nergens op.
      I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
      - Dave Tate

Comment

Misschien dit topic eens doorlezen, daar worden een aantal dingen erover duidelijk gemaakt: http://forum.bodynet.nl/algemeen/399...er-dag-kt.html

Grt
        Dumbells build a bigger chest
        Barbells build a bigger ego

Comment

Ik zelf doe het heel soms als ik dan doe ik smorgens cardio en wat buik. in de avond kracht.

En af en toe in de winter doe ik wel ens 2 dagen in de week 2 x traine.

Maar als je 5x per week 2x perdag traint ik denk zelf dat niet goed zal herstellen.

En een grote kans op overtraining hebt.

Comment

Creatine kuur?

Mijn advies: het is bullshit om 2x per dag te gaan trainen. 4x pw week een fatsoendelijke training is al afdoende voor de meeste bodybuild/krachtgerichte doelen.

Daarintegen kan ik me juist wél voorstellen dat als je maar 1 of 2 dagen per week tijd hebt om te trainen, het misschien wel handig zou kunnen zijn. Maar of dat optimaal is, durf ik ook te betwijfelen.
            Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Het houdt dus in dat je in de ochtend naar de sportschool gaat en na je werk moet je er alweer naartoe. Op den duur gaat dat knap vervelen dacht ik zo en dat gaat ten koste van je motivatie. Het moet wel leuk blijven.
              I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
              - Dave Tate

Comment

Heb wel eens HFT gedaan, drie dagen per week 2x per dag. Progressie viel erg tegen. Nu ben ik ook geen superhersteller, maar tenzij on the juice zou ik het laten.
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ik geef toe dat ik het ook wel eens doe.
                  Omdat ik de cardio moet opstarten zal het binnenkort daar wel wat gesplitst gaan worden. Of de cardio verhuizen naar de 2 rust dagen. Echter ga ik dan liever een keer extra
                  Standaard lijkt me dat zeker overdreven. Maar als het om progressie gaat.
                  Ik zit nog niet aan mijn max. En met mijn rooster moet het soms wel. Midden op de dag werken bv.
                  Soms lukt het ook niet om 5x per week te gaan. En dat is dan voor mij het andere uiterste

Doe ik in de ochtend bv borst en schouders. In de avond is dan de bedoeling dat ik triceps doe.
                  De waarheid is dat ik, als het voorkomt, elke keer denk och weetje ff borst beetje opwarmen en eindig met gewoon een vol herhaald programma. Maar dat is zeker niet standaard. En zit momenteel ook vol op de suplementen.

Heerlijk voelt dat de volgende dag. Wel ben ik zeker eens dat je met herstel daar ongetwijfeld rekening mee moet houden. Niet geschikt is voor beginners. Je voeding en slaap moet daar op zijn afgestemd. Ook al komt het sporadisch voor.

Comment

Mensen die het misschien nog niet helemaal doorhebben....
                    Ik wil graag dat podium op, zonder de juiste voeding en zonder de juiste adviezen kom ik er niet.
                    Op de sportschool helpen ze me heel goed, maar als ik dan nog vragen heb wil ik die hier graag stellen.
                    Ga in oktober een cursus doen als fitnessinstructeur en doordat ik een bedrijfsongeval heb gehad ben ik nu bij huis, waardoor ik veel tijd over heb op dit moment.
                    Ik wil over 2 jaar het podium op en heb er alles voor over om dat te bereiken al moet ik 3x per dag naar de sportschool.

Comment

Meer is in dit geval niet beter. al ga je 10x per dag om te trainen groei je daardoor echt niet 10x harder, eerder 10x minder.
                      Dus zou gewoon die 4x per week ofzo dat je gaat goed gas geven en de rest gewoon goed eten en rusten.
                      BP: 6x80
                      SQ: 6x135

Comment

2 keer per dag "trainen" is zo relatief.

Wat als je 's ochtends cardio doet en 's avonds je back workout? Dan train je toch ook 2x per dag.

Ik denk dat het gerust kan. Ik doe bijvoorbeeld wel eens 's ochtends borst/rug en 's avonds biceps/triceps of schouders, i don't see what the big deal is. Zolang je maar niet in de knoop komt met spiergroepen en alles voldoende rust geeft om te herstellen. Als ik nu de ene dag 's avonds train en de dag erna 's morgens is het dan wel geoorloofd? Denk dat hier net zoveel tijd tussen zit als wanneer je 's ochtends en 's avonds op dezelfde dag 'traint".
                        The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

ik zou het niet aanraden. Je lichaam is na een training bezig met herstel. Als je dan savonds nog een keer gaat beuken kan dat nooit goed zijn voor je herstel. Zelfs als je totaal andere spiergroepen pakt.

Met 4x per week trainen kan je meer dan goede resultaten behalen. Ik zie niet in waarom je dan 2x per dag KT moet gaan doen..

Ik zelf doe nu wel sochtends KT en savonds 40 min cardio, maar cardio en KT zijn verschillende beestjes met verschillende doeleinden. Maar 2x KT lijkt me niet bevordelijk
                          Failure is your friend

Comment

Originally posted by Teekema View Post
                            Mensen die het misschien nog niet helemaal doorhebben....
                            Ik wil graag dat podium op, zonder de juiste voeding en zonder de juiste adviezen kom ik er niet.
                            Op de sportschool helpen ze me heel goed, maar als ik dan nog vragen heb wil ik die hier graag stellen.
                            Ga in oktober een cursus doen als fitnessinstructeur en doordat ik een bedrijfsongeval heb gehad ben ik nu bij huis, waardoor ik veel tijd over heb op dit moment.
                            Ik wil over 2 jaar het podium op en heb er alles voor over om dat te bereiken al moet ik 3x per dag naar de sportschool.
                            Dorian Yates, die overigens 6x de Mr. Olympia titel won, ging 4x per week 1x per dag naar de sportschool:

Day 1 – Shoulders & Tri’s & Abs
                            Day 2 – Back
                            Day 3 – Off
                            Day 4 – Chest & Bi’s & Abs
                            Day 5 – Off
                            Day 6 – Quads & Hams & Calves
                            Day 7 – Off

Wij hebben het dus over een top prof met de juiste genen en externe hulp.
                            Last edited by inferno_0666; 15-07-2011, 12:41.
                            - Dave Tate

Comment

Zo lijk me een mooie schema van Dorian.

Ook de rust tusse de dagen lijk me goed voor het herstel.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X