Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
[QUOTE=Cidious;847947heb je die vlies gezien die het in je glas achterlaat?[/QUOTE]
Die vlies heb je alleen bij karnemelk, en die vlies heb je ook bij andere dingen. Zoals een eiwitshake, of wat dacht je van alle sauzen, die laten ook allemaal een vlies achter op je bord.
Nu ben ik het er wel mee eens dat lactose niet door iedereen goed gedragen wordt, maar er bestaat ook zoiets als lactosevrije koelmelk, waarbij het al gesplitst is in glucose en gallactose.
Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.
Die vlies heb je alleen bij karnemelk, en die vlies heb je ook bij andere dingen. Zoals een eiwitshake, of wat dacht je van alle sauzen, die laten ook allemaal een vlies achter op je bord.
Nu ben ik het er wel mee eens dat lactose niet door iedereen goed gedragen wordt, maar er bestaat ook zoiets als lactosevrije koelmelk, waarbij het al gesplitst is in glucose en gallactose.
Hey als je het maar chemisch genoeg bewerkt kan je allerlei soorten ervan maken.. maar kom op.. dit kan toch niet de bedoeling zijn.. wij als bodybuilders proberen onze voedingsstoffen zo zuiver en natuurlijk mogelijk binnen te krijgen.. en de melk die in de supermarkt ligt is gewoon chemische teringbende.. hoe denk je dat ze die melk zo mager hebben gekregen waar iedereen hier zo vol lof over spreekt? Jah pcies met chemische stoffen..
Mijn motto is.. als jer er niet teveel van neemt kan je alles wel een keer nuttigen.. ik heb ook mijn junk momenten.. ik ben GEK OP MELK.. en 1 keer in de paar weken drink ik ook nog wel eens een litertje melk ergens die ik dan in mijn schema verwerk.. maar ga niet dagelijks liters naarbinnenwerken.. je lijf gaat dat gewoon niet leuk vinden op de lange termijn.. trust me.. I can know..
Ik probeer zoveel mogelijk te eten wat mensen van oorsprong ook aangeboden kregen vanuit de natuur.. even geologische verschillen daargelaten.. in Azie aten ze natuurlijk geen aardappelen maar rijst.. maar ik geloof dat het lichaam die verschillen wel aankan..
Als je kijkt naar alle grote en rijke koningen en heersers in de geschiedenis.. die konden het veroorloven om gevarieerd te eten.. en ik geloof dat dit heeft bij gedragen aan hun vermogen om breder te denken en meer hersenfunctionaliteiten te ontwikkelen om daarin te ondersteunen.. Natuurlijk de uitzonderingen van de geestelijk zieken daargelaten die we ook uit de geschiedenis kennen hehe..
EET GEVARIEERD! Dat is mijn tip. En zuip je niet kapot op liters melk.. pak het afentoe eens.. als traktatie..
"The only thing worse than failing is not trying."
Hey als je het maar chemisch genoeg bewerkt kan je allerlei soorten ervan maken.. maar kom op..
Kwestie van lactase toevoegen. Dat is geen hogere chemie. Er wordt simpelweg vantevoren het enzym toegevoegd dat bij ons mensen niet voldoende aanwezig is.
Mijn motto is.. als jer er niet teveel van neemt kan je alles wel een keer nuttigen.. ik heb ook mijn junk momenten.. ik ben GEK OP MELK.. en 1 keer in de paar weken drink ik ook nog wel eens een litertje melk ergens die ik dan in mijn schema verwerk.. maar ga niet dagelijks liters naarbinnenwerken.. je lijf gaat dat gewoon niet leuk vinden op de lange termijn.. trust me.. I can know..
ja duh, waarom denk je dat ik mijn chemische melk drink?
Verder is je verhaal over 'natuurlijke' voeding wel leuk en aardig, maar als je zo gaat kijken, kan ik nog wel wat verboden voedingsmiddelen bedenken:
-Graan: genetisch gemodificeerd, en bevat gluten als ik me niet vergis
-Aardappelen: het is niet ons natuurlijk voedsel.
-Kip: als je het bij de super haalt is ie volgespoten met groeihormonen en antibiotica.
Als we onze voeding nog puur natuur willen hebben, moeten we maar een boerderij beginnen voor onszelf, waarbij we geen pecticides gebruiken, de grond niet vervuild is, en de koeien geen winny door hun voer gemengd krijgen.
Ook een leuk verhaal dat gezonde voeding de hoofdoorzaak zou zijn voor intelligentie. Om dat tot uiting te laten komen, heb je 3 dingen nodig: genen, motivatie, en maatschappelijke mogelijkheden. Gelukkig zijn de hersens niet zo afhankelijk van gezonde voeding, als spieren.
btw, je herhaalt nu een heel vaak genoemd statement hier op het forum: melk is zwaar chemisch bewerkt. Kun je mij misschien vertellen welke chemische processen er dan van toepassing zijn? Gewoon om te zorgen dat je zelf ook research hebt gedaan, en niet zomaar iemand anders napraat.
En Bolder, als je nog een oplossing zoekt voor jouw melk-probleem qua intolerantie: het staat bovenin mijn post. (Of je koopt de lactase in tabletvorm, en eet dit een kwartier oid voordat je de melk of andere zuivel nuttigt.)
Ok ik even voor de duidelijkheid. Ik probeer dan ook zoveel mogelijk bio producten te eten en zo min mogelijk supermarktkip etc etc. Ondanks dat bio hier in NL ook weinig schijnt te zeggen. Sowieso kijk ik erg uit met het eten van teveel kip. En heb ik dit grootendeels vervangen door vis, waar mijn budget het toelaat diepzeevis.
Wat betreft het chemische gedeelte wat ik net zo hard riep moet ik nu gaan toegeven dat ik weinig info kan vinden over deze processen en dat ik inderdaad iets voorzichtiger moet zijn met dat soort uitspraken. Ik blijf er bij dat het drinken van liters magere (UHT en verse) melk mij geen goed heeft gedaan en ik blij ben dat ik er af ben. Het niet meer innemen hiervan heeft een boel lichamelijke klachten verholpen.
Als je iets met mate eet ben ik er van overtuigd dat je alles wel een keer kan eten.. maar ik kijk tegenwoordig gewoon uit met eentonig eten.. en probeer zo gevarieerd mogelijk mijn voedingsstoffen binnen te krijgen. En mijn lijf is er een stuk veerkrachtiger en vitaler van geworden.
"The only thing worse than failing is not trying."
Een sticky op dit forum zegt dat in Volle melk slechte vetten zitten.. en in magere melk goede eiwitten.. sommige mensen op dit topic spreken de sticky tegen
ik vind je een beetje klinken als een vegetariër;
een eitje mag, en dat de kip genetisch gemanipuleerd 14 maanden uitgemolken wordt en daarna in de soep gaat voor je eitje is niet erg, maar zelf die kip opeten is taboe.
Melk mag, en diezelfde ook weer genetisch doorgefokte koe die als de melk productie te weinig wordt in de worsten en hondenvoer verdwijnt,....ach wat zou het, maar zelf een plakje van die koe eten, een plakje worst dus......weer taboe.
Vis eten mag.....zijn immers geen dieren. toch? Nee misschien niet, die worden gevangen met enkele tonnen tegelijk in een groot net en worden levend gevild of geslacht of levend bevroren en in dozen verpakt. Omdat er nu eenmaal wel vis gegeten mag worden.
Maar dat is offtopic.
Melk wordt amper of niet chemisch bewerkt, wordt gewoon gefilterd en verhit en nogmaals gefilterd, that's it, meer bewerking is streng verboden voor verse melk.
Als er al iets chemisch wordt aangepast dan is het melk met een smaakje, of extra calcium en vitamines e.d.
Verder hoop ik dat je geen whey gebruikt en geen casseïne, dat wordt namelijk wel op chemische gewonnen.
De melk laat inderdaad een slijmlaag achte....in maag en darmen en lost langzaam op, dat proces kan wel tot een uur of 7 duren. Toch raar spul dat casseïne. Dus ik hoop dat je geen casseïne neemt en ook geen kwark.
En melk is niet voor baby's maar voor kalfjes. En eigenlijk dus ook niet voor de whey, en casseïne en boter en kaas en kwark en en en en enz.
Een sticky op dit forum zegt dat in Volle melk slechte vetten zitten.. en in magere melk goede eiwitten.. sommige mensen op dit topic spreken de sticky tegen
Die vetten zijn niet slecht maar we gebruiken er erg weinig van, het doet verder weinig voor ons systeem. Daarom kan je net zo goed halfvolle melk drinken. Volvet voegt niks extra toe behalve extra calorietjes.
Die vetten zijn niet slecht maar we gebruiken er erg weinig van, het doet verder weinig voor ons systeem. Daarom kan je net zo goed halfvolle melk drinken. Volvet voegt niks extra toe behalve extra calorietjes.
het smaakt beter
maargoed, wat is dat toch voor bullshit wat iedereen altijd roept van: 'we zijn de enige in het dierenrijk die melk drinken bla bla bla' Ja en? we zijn ook de enige die een hele beschaving bouwen, de enigen die auto's en vliegtuigen bouwen, een van de enigen die gereedschap gebruiken om onze doelen te bereiken. Je kunt mensen niet met dieren vergelijken op die manier.
maargoed, wat is dat toch voor bullshit wat iedereen altijd roept van: 'we zijn de enige in het dierenrijk die melk drinken bla bla bla' Ja en? we zijn ook de enige die een hele beschaving bouwen, de enigen die auto's en vliegtuigen bouwen, een van de enigen die gereedschap gebruiken om onze doelen te bereiken. Je kunt mensen niet met dieren vergelijken op die manier.
Wel, het drinken van melk door volwassenen is een vrij recent fenomeen. Er zijn hele bevolkingsgroepen waarvan de volwassenen geen melk kunnen drinken doordat het enzym lactase niet meer door hun lichaam wordt aangemaakt. Dat is niet onlogisch want melk is in feite bedoeld voor jonge dieren, het is een complete maaltijd waarin alle benodigde voedingsstoffen zitten die een jong dier nodig heeft voor de groei en ontwikkeling. Dat zijn gewoon de feiten. Let wel, daarmee wil ik niet zeggen dat volwassenen geen melk moeten drinken.
I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it. - Dave Tate
Lulkoek. Onderaan bijna ieder onderwerp dat wikipedia behandeld staan diverse links naar allerlei onderzoeken in het blauw onderaan de pagina vermeld. Wikipedia verwijst je dus door naar allerlei bronnen zodat je zelf verder rustig verder op onderzoek uit kunt gaan. Ik begin me af en toe zwaar te ergeren aan dat neerbuigend gedoe hier over Wikipedia. Ben blij dat er zo'n site is waar je gratis en snel info kan opzoeken! Vroeger moest je betalen voor informatie.
Gary B Flom a seasoned leader in the automotive industry, is playing a pivotal role in revolutionizing the transportation sector in Saudi Arabia and the...
Academic research work requires critical thinking, systematic analysis and well-structured writing as is the case with a PhD program. Public and PhD thesis...
A Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...
White labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...
Gary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....
Comment