Gewichtstoename

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gewichtstoename

De afgelopen 3 jaar ben ik 18 kg spiermassa aangekomen en ik weeg nu 80 kg bj een lengte van 1.90. Mijn vetpercentage is nu 10,2%. Nu vroeg ik na het opmeten van mij vetpercentage hoeveel ik de komende jaren nog zou kunnen winnen en hij zij dat dat maximaal 2 a 3 kg spiermassa per jaar zou zijn. dat ik van mn 17e tot 20e wel elk jaar 6 kg aan was gekomen kwam omdat je dan nog in de groei bent. dit zou op je 21 wel afgelopen zijn.

nu heb ik de volgende vragen:

1- denken jullie ook dat je op je 21e al volgroeid bent in de breedte? als ik iemand zie die niet traind van 21 ziet hij er in mijn ogen altijd een stuk minder fors uit als iemand van 25 die niet traind en ik kan me haast niet voorstellen dat dat alleen maar vet is.

2- in hoeverre kloppen die 2 a3 kg spiertoename per jaar? hoeveel zijn jullie tussen je 20e en 25 e levensjaar aan spiermassa aangekomen?

hangt van persoon tot persoon af hoeveel je per jaar kan bijkomen(spieren he,en geen vet). iniedergeval zal je het eerste jaar of de eerste jaren beter spieren kunnen winnen dan wanneer je al jaren traint. ik praat hier wel over naturel trainen .na jaren trainen kan je mischien nog een kilo of 2-3 aankomen per jaar maar dan zul je wel uit je pijp moeten komen en er alles voor doen.en nog aanleg hebben ook.
    no thumbnail yet

Comment

@1: de botten van een mens groeien nog tot ongeveer het 25e levensjaar door. Heb vrij vaak gelezen en gehoord dat de breedte van je skelet tot die tijd met de juiste training wel degelijk te beinvloeden is. Je oren groeien trouwens door tot aan je dood, maar dat terzijde...

@2: 2 a 3 kilo pure spiermassa per jaar? Daar zou ik voor tekenen! Ben bang dat dat voor de meesten onder ons niet haalbaar is (als je dus al een tijd traint).
      We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.

Comment

Denk dat die 2-3 kg. spiermassa per jaar wel ongeveer klopt. Jongens van een jaar of 16-18 kunnen soms heel veel opbouwen omdat je rond die leeftijd hoge hormoonwaardes hebt. Uiteraard verschilt deze leeftijd wel wat per persoon.

Ik zou me niet teveel focussen op de weegschaal, dus hoeveel kg. je aankomt. Gewoon in de spiegel blijven kijken, bij de meesten die trainen neemt de spiermassa toe, en daalt het bf. Beiden dingen zijn natuurlijk gunstig als je aan bb doet  
        Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

Idd...naar mij gezien ik begon op me 17tiende en nu ben ik ondertussen 18 en train zo een 8tot10 maanden..zoiets en ik groei naar mijn mening als Kool denk dat het nu binnekort wel gaat stoppen en langzamer gaat maar dat begin ik nu al te merken....Maar elke week ga ik wel omhoog in zwaarte + gewicht...so SU EN SQUATTE MAAR

Comment

Originally posted by [b
            Citaat[/b] (XeNoGeaR @ Aug. 25 2004,20:52)]Idd...naar mij gezien ik begon op me 17tiende en nu ben ik ondertussen 18 en train zo een 8tot10 maanden..zoiets en ik groei naar mijn mening als Kool denk dat het nu binnekort wel gaat stoppen en langzamer gaat maar dat begin ik nu al te merken....Maar elke week ga ik wel omhoog in zwaarte + gewicht...so   SU EN SQUATTE MAAR
            nou xeno je kan denk nu maar beter stoppen hoor nu je 18 bent het wordt alleen maar minder en je moet stoppen op je hoogte punt toch???
            whahaha
            nee hoor grapy
            gewoon door gaan
            ook als je al wat ouder bent zal je blijven groeien alen iets minder snel en ik denk dat je het op en gegeven moment niet meer goed kan zien van je zelf.
            dus mijn tip maak ieder jaar of 2x perjaar foto's van je zelf
            dan is het allemaal goed te volgen en zal je zelf verbaast kijken hoe je lichaam in beweging is.

suc6 allemaal

mazzl
            Who's the Chef

Comment

Hehe.....naja mijn sportschool is erg klein been..Maar me hogtepunt zit ik nog niet ik krijg steeds maar meer kracht en dat gaat omhoog per week wel en ik ben van plan naturel te trainen tot me 21/22 jaar en dan wel een kuur te nemen als ik mezelf te min vind...maar idd zelf zie je je eigen steeds slechter groeien maar dat komt omdat je niet snel meer tevreden ben..je wil meer meer meer....Greetzz...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X