Cardio & Kracht

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cardio & Kracht

Beste forumlezers,

Ik ben nu 2 maanden met krachttraining bezig en cardio.
    In principe ren ik 5 avonden 1 uur constant door en ik ga 4 x in de week na de sportschool voor kracht training. Nu heb ik daar een aantal vragen over.

Vraag 1: Mijn doel is om een mooi lichaam te krijgen, Dus niet te gespierd. Sinds ik aan het hardlopen ben, heb ik vaak na het hardlopen last onder in mijn ribben. Is dit normaal?

Vraag 2: Ik ben in 2 maanden van 75 kilo naar 82 kilo gegaan is dit normaal. Ik heb daardoor een BMI test gedaan op internet en die geeft aan dat ik overgewicht heb. Ik ben nu de laatste dagen dus ook aan het letten op mijn voeding. Dat betekent geen Cola meer, alleen maar water. En vooral groenten en zulke dingen als kalkoenfilet eten en dergelijke. maar eet de laatste dagen ook wat minder.

Ik ben me er van bewust dat ik natuurlijk voldoende voeding moet binnenkrijgen voor mijn spierweefsel.

wat zouden jullie mij aanraden, Ik hoor het graag.

Groeten Juventino

Het gewicht kan een optelsom zijn van
    vet, spieren, vocht.
    Spieren houden namelijk ook vocht vast.

Vet minder, door minder intensief cardio te doen, he?
    Yup hartslag laag houden, langzaam lopen is langzaam energie bron
    de vetten dus.
    Snel lopen is snel energie zijn dus suikers( koolhydraten)

Spieren zorgen uiteindelijk voor verbranding( sneller stofwisseling)
    Dus een grote motor verbruikt dus meer,

Vocht, tja....vooral niet minder drinken, beetje voorzichtig met zout, haha

Comment

ohw je kunt ook groepslessen gaan doen
      bijvoorbeeld, Body pump zou perfect zijn.
      60 tot 90 min bezig( cardio) met gewichten

Btw een dag rust is ook niet verkeerd,
      je hebt je spiervezels( in je spier) beschadigd
      die hebben 24 tot 36uur nodig om zich te herstellen.
      ( dus rust, is ook trainen) of je een dagje goed op
      je voeding letten, en niet bezig zijn met oefeningen

Comment

Juventino, ik heb het idee dat je teveel aan het doen bent. En dus binnenkort overtraind zult raken. Als je eenmaal overtraind bent duurt het weer een hele poos voordat je lichaam daar van hersteld is. Je doet er beter aan de hoeveelheid training zo ver terug te schroeven dat je net niet overtraind raakt. Dan bereik de je beste resultaten.
        Waarom doe je eigenlijk zoveel cardio? Je lijkt niet een ernstig overgewicht te hebben dus daarvoor hoef je het niet te doen. Door de krachttraining zal je spiermassa toenemen waardoor ook je metabolisme toe zal nemen. In andere woorden: met meer spieren verbrand je meer energie (ook als je TV kijkt).
        Inderdaad is het erg belangrijk dat je de juiste hoeveelheid voeding krijgt, met de juiste verhoudingen tussen koolhydraten/vetten/eiwitten.
        En BMI? Vergeet dat maar, dat is niet zo belangrijk. De meesten hier op dit forum die serieus bezig zijn hebben een BMI ver boven de 25 en worden geacht "zwaar overgewicht" te hebben. Wat belangrijker is is dat je niet teveel lichaamsvet meezeult, dus geen bierbuik enzovoorts.
        Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
        X