vraagje 4*8

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• vraagje 4*8

jo jongens,

Binnenkort wil ik van mijn 12-10-8-6 rep range overstappen op 4*8, nu vraag ik me echter af: doe je alle 4 de sets met hetzelfde gewicht of verhoog/verlaag je?

Ik wou overstappen op 4*8 (tussen de bedrijven door ga ik ook van FB naar split) omdat mijn groei de laatste tijd een beetje stagneert, en aangezien ik pas 3-4 maanden bezig ben lijkt me dit niet helemaal in orde. Iemand tips??????

Verder eet ik zoveel als mogelijk, geen voedingsschema sorry, en heb mijn nieuwe trainingsschema nu bijna rond.

bvd

wat is de gedachte achter 12-10-8-6 ?
    sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

4*8 = gewoon elke set zoveel mogelijk gewicht lijkt mij redelijk simpel
      There are no shortcuts to any place worth going.

Comment

Originally posted by kojak View Post
        wat is de gedachte achter 12-10-8-6 ?
        weet ik niet een of andere pro had gezegd dat dat het beste was, en met mijn eerste keer @ the gym vond ik het niet mijn taak dat in twijfel te trekken, beetje dom van me ik weet het. Ik zag het een beetje van een combi van conditie, massa, kracht. Is het slecht dan?

Comment

Train je wel hard genoeg als je groei al stagneert? Ik merk dat veel mensen focussen op hoeveel reps ze precies moeten doen, maar je moet gewoon knallen! Zorg gewoon dat je elke set tot het uiterste gaat en dat je goed kapot bent na de training. Of je dan 3x10, 4x8 of wat dan ook doet maakt niet meer zoveel uit imo..

Comment

Originally posted by kabaffel View Post
            4*8 = gewoon elke set zoveel mogelijk gewicht lijkt mij redelijk simpel
            o oke en de rust gwoon 40-60 seconden? moet(en) de laatste(n) forced zijn? Het lijkt me toch niet de bedoeling dat ik bij de 8 zoiets heb van ja, een 9e was ook nog wel gelukt?

Comment

Originally posted by karel650 View Post
              jo jongens,

Binnenkort wil ik van mijn 12-10-8-6 rep range overstappen op 4*8, nu vraag ik me echter af: doe je alle 4 de sets met hetzelfde gewicht of verhoog/verlaag je?

Ik wou overstappen op 4*8 (tussen de bedrijven door ga ik ook van FB naar split) omdat mijn groei de laatste tijd een beetje stagneert, en aangezien ik pas 3-4 maanden bezig ben lijkt me dit niet helemaal in orde. Iemand tips??????

Verder eet ik zoveel als mogelijk, geen voedingsschema sorry, en heb mijn nieuwe trainingsschema nu bijna rond.

bvd

Ik denk dat je te weinig eet, als beginner groei je nog als je alleen maar naar de gewichten kijkt...

Comment

Originally posted by Rensko View Post
                Train je wel hard genoeg als je groei al stagneert? Ik merk dat veel mensen focussen op hoeveel reps ze precies moeten doen, maar je moet gewoon knallen! Zorg gewoon dat je elke set tot het uiterste gaat en dat je goed kapot bent na de training. Of je dan 3x10, 4x8 of wat dan ook doet maakt niet meer zoveel uit imo..
                Ik probeer er altijd alles uit te halen wat erin zit, inclusief forced reps, ik heb echter nooit het gevoel: helemaal kapot aan het eind wel dat je voelt dat je snel wat moet eten en dat je armen trillen, maar af en toe als het niet anders kan doe ik een paar uur erna nog 10 km hardlopen en dat gaat dan zonder problemen

Comment

@ crux
                  Ik hoor het vaker, maar mijn voeding mag dan niet optimaal zijn, maar ik zorg toch wel dat ik IN IEDER GEVAL aan de 3000 zit en meestal wel aan de 3.5 of soms zelfs 4. 182 cm 68.5 kg

Comment

o oke en de rust gwoon 40-60 seconden? moet(en) de laatste(n) forced zijn? Het lijkt me toch niet de bedoeling dat ik bij de 8 zoiets heb van ja, een 9e was ook nog wel gelukt?
                    Die rust is ook niet zo belangrijk imo, zorg gewoon dat je spieren weer goed aanvoelen maar neem niet te lang rust tussendoor, ik zou zeggen maximaal 2 minuten ofzo. Als je na een 8e rep denkt dat je nog een 9e kunt, doe die dan ook! Je zult waarschijnlijk echt niet altijd precies uitkomen op het aantal reps wat je vantevoren bedenkt, maar imo moet je gewoon trainen tot je niet meer kan, of dat nou 6, 9, of 11 reps zijn.

Comment

@Rensko
                      Ja zit wat in, dus eigenlijk gewoon altijd 1 voor de fail stoppen, forced reps aangeraden?

Comment

weet ik niet een of andere pro had gezegd dat dat het beste was, en met mijn eerste keer @ the gym vond ik het niet mijn taak dat in twijfel te trekken, beetje dom van me ik weet het. Ik zag het een beetje van een combi van conditie, massa, kracht. Is het slecht dan?
                        Ik zeg niet dat het slecht is maar ik wou het gewoon even weten waarom je van 12 reps afbouwt naar 6 reps. Als deze methode voor jou werkte zou ik er sowiso mee doorgaan.. er is simpelweg geen perfecte aantal reps/sets.

Originally posted by Rensko View Post
                        mee eens.

Ook zou ik even een voedingsschema opstellen. Dit om te weten dat je gegarandeerd bent van het aantal macro's die jij nodig zult hebben om intensieve trainingen te draaien.

Comment

@kojak
                          Ja wat betreft dat voedingsschema weet ik het nog niet zo, mijn ouders lopen al te zeiken dat ik overdrijf in de sportschool, dus zon voedingsschema krijg ik er echt niet door, no way. Dit vind ik zelf eigenlijk niet zo heeeel erg omdat ik zorg dat ik elke 2 uur wat eet en veel. Maar niet van: dan 200 gram rijst, nee ik eet gewoon veel boterhammen (best veel met pindakaas) en yoghurt met muesli, en dan thuis wat de pot schaft. Verder weet ik niet precies wat macros zijn? gewoon carbs, energie?

Comment

@kojak
                            Ja wat betreft dat voedingsschema weet ik het nog niet zo, mijn ouders lopen al te zeiken dat ik overdrijf in de sportschool, dus zon voedingsschema krijg ik er echt niet door, no way. Dit vind ik zelf eigenlijk niet zo heeeel erg omdat ik zorg dat ik elke 2 uur wat eet en veel. Maar niet van: dan 200 gram rijst, nee ik eet gewoon veel boterhammen (best veel met pindakaas) en yoghurt met muesli, en dan thuis wat de pot schaft. Verder weet ik niet precies wat macros zijn? gewoon carbs, energie?
                            Met macro's bedoel ik eiwitten, vetten en koolhydraten. Je kunt het op zijn minst proberen om een gesprek met je ouders te gaan voeren over hoe serieus jij de sport neemt. Je kunt ze vragen of ze voor jou kwark en/of tonijn willen halen. Ik noem maar voorbeelden. Ik weet niet hoe oud jij bent etc maar heb je een bijbaantje? Zo ja, dan kun jij toch zelf een deel van je voeding betalen. Met een stevige bord havermout met melk in de ochtend, al jouw broodmaaltijden, ergens een tonijnsalade, jouw avondeten wat je ouders klaarmaken en als afsluiter een bak kwark met eventueel wat nootjes zou jij in principe ver moeten komen.

Comment

Ik train heel simpel.
                              Goal is 4x 10 en alles wat na de 6 met goed uitgevoerde oefening niet meer omhoog of omlaag komt is prima.
                              Gaat het 10 keer zeer zeker gewicht erbij.
                              Laatste set must fail!

Wel belangrijk is voor mij welke oefening, waarvoor, en waneer.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X