spieren rekken om te groeien

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• spieren rekken om te groeien

is het nodig om je getrainde spiergroep te rekken/strekken om ze te laten groeien?
    ik doe dit alleen met me borst en af en toe me armen maar verder denk ik er niet echt aan.

Hoeft niet perse. Bij sommige trainmethoden (zoals Doggcrapp) is het wel in het schema inbegrepen.
    'Half men, half animal, all dead!'

Comment

Doe nooit aan rekken, ook nooit last van gehad dat ik het niet doe
      Calisthenics / Street workout

Comment

Onlangs kwam ik langs dit artikel:
        Bodybuilding.com - Stretch Your Way To A More Muscular Body With This Stretching Routine!

Erg nuttig en informatief vond ik, wel in het Engels, weet niet of dat een probleem voor je is.
        Ze vertellen waarom het erg stimulerend voor je spiergroei kan zijn en er zijn plaatjes met oefeningen voor verschillende spiergroepen. Ik doe de stretch-oefeningen nu sinds een week, dus ik kan niet zeggen of ik verschil merk. Ze beloven vollere en hardere spieren in 6-8 weken, dus misschien het proberen waard, ik zal er na die tijd in ieder geval op terugkomen!
        Laissez Faire

Comment

Ik doe het na alle oefeningen van één spiergroep, twee of drie keer 30-60 seconden stretchen is ook wat ze in het artikel (2de post naar boven) aanraden.
          Laissez Faire

Comment

Het lijkt me zo tegenstrijdig.
            Eerst maak je de spier kort dmv trainen en daarna ga je die weer uitrekken en lang maken.

Comment

door het uitrekken en lang maken word je spier wel weer los en kan er weer meer bloed door stromen.

maar verlies je dan niet je pomp? en daarmee en deel van de kracht?

Comment

Originally posted by thijmen1993 View Post
                door het uitrekken en lang maken word je spier wel weer los en kan er weer meer bloed door stromen.

maar verlies je dan niet je pomp? en daarmee en deel van de kracht?
                Ja maar dat nadeel heb je niet als je het ná alle oefeningen van een bepaalde spiergroep doet.
                Laissez Faire

Comment

hmmm ik ga het eens proberen. thx

Comment

Originally posted by Yawa77 View Post
                    Onlangs kwam ik langs dit artikel:
                    Bodybuilding.com - Stretch Your Way To A More Muscular Body With This Stretching Routine!

Erg nuttig en informatief vond ik, wel in het Engels, weet niet of dat een probleem voor je is.
                    Ze vertellen waarom het erg stimulerend voor je spiergroei kan zijn en er zijn plaatjes met oefeningen voor verschillende spiergroepen. Ik doe de stretch-oefeningen nu sinds een week, dus ik kan niet zeggen of ik verschil merk. Ze beloven vollere en hardere spieren in 6-8 weken, dus misschien het proberen waard, ik zal er na die tijd in ieder geval op terugkomen!
                    thanks kerel.
                    nou voor mij is het duidelijk,na het trainen van een bepaalde spiergroep ga ik rekken/strekken.

Comment

Ik doe het sind 3 weken merk dat nu wel minder last heb van stijfheid.

En minder spierkramp en spierpijn.

Comment

Hoe bedoel je met biceps trainen? Biceps strek je toch altijd of doe je van die halve reps?

Comment

Na nu 6 weken getraind te hebben en steeds te hebben gestretched volgens het bodybuilding.com artikel wou ik melden dat het voor mij goed gewerkt heeft! Ik ga het zeker blijven doen, vooral definitie en volheid van mijn spieren is verbeterd. Nu kan dit natuurlijk ook door andere factoren komen, maar schadelijk is het in ieder geval niet (voor mij)!
                          Laissez Faire

Comment

Ik vind dat stretchen er inderdaad bijhoort. Naarmate je ouder wordt (jaja) verlies je flexibiliteit en kun je klachten krijgen. Wel goed stretchen, niet verend rekken en ook niet te ver, de spier die op rek staat moet wel kunnen ontspannen. Ik vind kracht slechts één onderdeel, ik train ook uithoudingsvermogen, snelheid, coördinatie en de al genoemde flexibiliteit. Het één kan niet zonder het ander en ook het mentale aspect is van belang.

Comment

Stretchen zal altijd een wellus nietus verhaal blijven. Mijn mening is dat spieren rekken niet goed is, vooral niet na een zware set.. Als je je strekt betekent dat je je spieren dunner en langer maakt. Daardoor dus minder doorbloeding en je verzuring kan niet weg waardoor er meer kans bestaat op spierpijn.. ff kort samengevat.. De 1 zal erbij zweren de ander niet..

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X