verkeerde techniek bankdrukken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• verkeerde techniek bankdrukken

Hallo allemaal

Ik hoor de laatste tijd steeds vaker van mijn spotters dat als ik bankdruk ik de stang niet helemaal recht heb (van bovenaf gezien heb ik rechts lager dan links).

Ik dacht eerst dat het kwam omdat mijn schouders af en toe een beetje knakken en dat mijn lichaam automatisch probeerde dat zo te voorkomen, of dat ik zo gewoon meer drukte.

Gister was borstdag en vandaag heb ik veel meer spierpijn links dan rechts, mijn idee was dat links dus van bovenaf hoger licht en dat daarom de borst meer gestretched wordt. Ik heb vaker links meer spierpijn dan rechts, en mijn linkerkant is als je het mij vraagt ook groter/droger, maar nu is het wel heel raar.

Hoe kan dit? Is het erg? Hoe verbeter ik het het makkelijkst?

dit is het schema van gister:
    BP 8-8-8-14 (dropset)
    DB BP 8-8-8-8
    incline BP 8-8-8-8
    cable flyes 8-8-8-8

Omlaag gaan in gewicht en aan techniek werken..
    Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Wat Laurann zegt Je zou aan je spotters kunnen vragen om aan de zijkant en aan de hoofdkant te gaan staan, en zo je beweging te bekijken. Wellicht kunnen zij je bijsturen bij het uitvoeren van de beweging.
      Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Gewoon doordrukken, zorgen dat je je handen recht hebt en stabiel ligt, trekt wel bij.
        Groeten

Comment

bedankt voor de tips, zal er aan werken

Comment

je bedoelt neem ik aan dat je ene elleboog meer indraait? of bedoel je dat je met je ene arm dieper gaat dan de andere?
            Fear is the mind killer

Comment

Beide kanten evenveel gewicht leggen helpt ook
              "Er zijn geen domme vragen, alleen achterlijke lui die falen door domme vragen te stellen... hm, misschien zijn er toch domme vragen."

Comment

ik bedoel dat, van bovenaf gezien mijn rechterarm "lager" dus dichter richting mijn middel zit dan mijn linker

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X