motivatie

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• motivatie

Mijn vraag is: hoe houden jullie jezelf gemotiveerd om te blijven doorgaan?
    Hoe ga je ermee om als je minder lekker in je vel zit? Schrijf eens een leuk stukje op hoe jij dit doet...?

Waarom ik dit vraag is omdat ik bang ben op ten duur de motivatie te verliezen. Dit ligt echt niet aan mijn motivatie op dit moment, want die is heeel sterk aanwezig, maar dit komt door bezigheden uit het verleden die ik voortijdig heb afgebroken en heb laten verwateren als het ware...

kom maar op en hou ons en jezelf gemotiveerd door het stukje dat je nu typt voor ons. Print het vervolgens uit en hang het boven je bed om op mindere dagen terug te kijken!

Leuke workouts en niet altijd hetzelfde doen. Met een trainingspartner trainen.

Motivatievideos kijken

Comment

Je schema voor paar weken ver invullen en bij elke oefening aantal sets/reps/kilo's zodat je elke training weet wat je moet bereiken. Eens met iemand trainen, of andere mensen opzoeken van het forum ofzo. Motivation filmpjes bekijken op youtube, en de muziek er van afhalen om mee te trainen.
      RAW: 155 - 155 - 220
      EQ: 190 - 165 - 230

Comment

Hey

die motivatie videos zal ik eens gaan bekijken. Had er wel ooit iets van gezien, maar verder ook niks mee gedaan. Wel leuk om eens te gaan bekijken. En verder een leuke tip om de muziek er van te rippen voor in de sportschool...

@ dr rude: als jij die kilos al ver van te voren invult en het vervolgens niet haalt dan..?

ga zo door mensen

Comment

Originally posted by shortys1985 View Post
          Hey

die motivatie videos zal ik eens gaan bekijken. Had er wel ooit iets van gezien, maar verder ook niks mee gedaan. Wel leuk om eens te gaan bekijken. En verder een leuke tip om de muziek er van te rippen voor in de sportschool...

@ dr rude: als jij die kilos al ver van te voren invult en het vervolgens niet haalt dan..?

ga zo door mensen
          als jij normale progressie erin zet moet het wel lukken, niet dat je van 100kg naar 130kg gaat maar kleine stapjes is goed te doen, soort van logboek maar dan alvast vooruit gewerkt.

ik heb foto;s van toen ik begon en als ik geen motivatie heb zoek ik die op (staan ook op mijn telefoon) en dan kijk ik naar foto's van nu en dan zie ik resultaat en dat motiveert mij.

ook heb ik aantal filmpjes die ik zo nu en dan kijk als ik er even geen zin in heb.

http://www.youtube.com/watch?v=10ZGS1YL0bY
          Calisthenics / Street workout

Comment

Realistische doelen vastleggen en zorgen dat je leuke progressie maakt. Niet maar wat aanklooien, maar knallen, keihard knallen.
            Altijd goed in je voeding zitten en niet piepen over cutten of bulken of wat dan ook, niet aan de gewichten denken, maar gewoon zo zwaar mogelijk het uiterste uit je zelf halen en progressie blijven maken.
            Dan blijf je gemotiveerd.
            1e Masters Superbody YBF 2011!
            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

@ ijsblok: ja door het stapje voor stapje uit te stippelen zal het misschien best motiverend werkend, mits het ook lukt. Ik heb altijd mn schema bij dehand, met de resultaten van voorgaande weken. Als ik daar op terugkijk en ik zie progressie, werkt het ook...Leuke, toffe motivatie video btw...En verder heb ik fotos van mezelf geschoten om over een paar maanden maar weer eens fotos te maken en te kijken of het harde werken resultaat heeft opgeleverd

@ marnop

ja dat zijn wijze woorden om altijd in je achterhoofd te houden, thanks

gr

Comment

heb een hele stapel kleding weg moeten doen omdat het niet meer bij mijn schouders/armen past dus ik merk echt wel vooruitgang.

oowhja broeken groeien tegenwoordig ook uit tot skinny jeans en de weegschaal gaat omhoog.

meten = weten zeg ik altijd, je kan ook omvangen van dingen meten zoals benen/armen/borst/schouder/nek/romp enz...
                Calisthenics / Street workout

Comment

zonde van de kleren maar ja dat hoort er allemaal bij.

inderdaad: meten is weten en ik zal me zeker een keer opmeten...

thanks

Comment

verder nog goede tips van mensen?

Comment

verder nog goede tips van mensen?
                      Ik sport al vanaf mijn zestiende en ben nu eind dertig. Ik ben alleen wel eens een paar maanden gestopt met sporten na een verhuizing (moest nog nieuwe sportschool zoeken) en tijdens/na de zwangerschap.

Wat ik doe: af en toe een andere sport erbij nemen. Lange termijn doelen bijstellen en SMART formuleren uiteraard.

Ik ga trouw sporten omdat ik vooraf wéét dat het goed voor me is, en achteraf voel dat het goed voor me is. Heerlijk dat gevoel. Gek genoeg richt mijn korte termijn motivatie zich niet zozeer op het fysieke effect, maar op het mentale effect van sporten. Dat maakt dat ik niet op de bank ga zitten zappen. Works for me

Comment

doelen stellen is inderdaad een goede achter de hand liggende motivatie. Sport in de eerste plaats voor het fysieke, maar kan er een bijna gedeelde eerste plaats van maken, samen met de mentale gezondheid. Ik kikker er echt van op als ik me wat minder voel. Sinds ik fanatiek sport gaat het ook veel beter met me. Erg belangrijk.

Smart formuleren dat zie ik niet zitten, hou het eenvoudiger dan dat...Heb ook teveel smart en star formuleringen moeten opstellen in het verleden, kotsbeu werd ik er van...

gr en bedankt

Comment

Vindt soms wel eens lastig om motiveert te blijfen vooral als weinig of slecht hebt geslapen!.

Dan probeer in me achterhooft te houden het doel wat wil bereiken. En filmpjes kijken waar je Gemotiveert van wordt:P
                          Of lekker muziek in me oren en hard me best doen als aan trainen bent.
                          En steeds probeer me records te verbreken dat geeft me ook een fijn gevoel.

Comment

doelen stellen is inderdaad een goede achter de hand liggende motivatie. Sport in de eerste plaats voor het fysieke, maar kan er een bijna gedeelde eerste plaats van maken, samen met de mentale gezondheid. Ik kikker er echt van op als ik me wat minder voel. Sinds ik fanatiek sport gaat het ook veel beter met me. Erg belangrijk.

Smart formuleren dat zie ik niet zitten, hou het eenvoudiger dan dat...Heb ook teveel smart en star formuleringen moeten opstellen in het verleden, kotsbeu werd ik er van...

gr en bedankt
                            Dit triggert mij. Niets moet is mijn motto. Je wilt iets en dat is de basis van je gedrag. Je hebt dat zelf in de hand. Sommige dingen overkomen je, maar jij kiest wel hoe je daarmee omgaat. Kan er nog over doorgaan, maar dan dwaal ik echt af.

Comment

@ pallas nee maar dit moeten was voor mijn opleiding, dus dan doe je het wel, welliswaar met tegenzin. in het dagelijkse leven doe ik (zoveel) mogelijk niks wat moet....

@ arnoo Dat slechte slapen is zeker vervelend als je eigenlijk wilt gaan sporten. Heb hier best veel mee te maken gehad en ik heb mezelf altijd gedwongen de sportschool in te gaan. Anders word het niks met die doelen. En vaak is het na een sportschool bezoek die heerlijk rush die je krijgt die ineens alle moeheid verdrijfd.

Zo maar eens de sportschool in en even n.o. xplode testen

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X