Kan dit gebroken zijn?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kan dit gebroken zijn?

Gisteren voetbalwedstrijd gespeeld en bij een botsing kreeg ik last van mijn hak, deed best pijn. Het gebeurde vlak voor de rust, gewoon doorgevoetbald en in de rust gekoelt, daarna ging het eigenlijk wel weer, en na 5min voetballen voelde ik het helemaal niet meer.

Savonds begon het toch meer pijn te doen, maar nu kan ik nauwelijks nog lopen, alleen op mijn tenen, als ik ook maar licht op mijn hak leun doet het verschikkelijk pijn, het is ook dik.

Mijn ouders zijn niet thuis, maar ik dacht zelf dat het niet gebroken kan zijn, want dan zou ik nooit nog 45min kunnen doorvoetballen, maar de pijn is nu wel heel erg en vriendin zei dat je bij breuk niet gelijk echt voelt door de warmte en adrenaline, maar de volgende dag dan wel...

Bij iets gebroken voel je het juist wel heel snel (tenminste zo heb ik het ervaren) je wilt meteen je arm ondersteunen en dicht bij je houden.

Dus denk eerder denk ik dat het gekneusd is of klein scheurtje erin.
    Calisthenics / Street workout

Comment

Je hoeft het niet te voelen hoor ijs,
      ik had ooit een botje in mijn hand gebroken en voelde even later wel ff wat maar verder niks. Dat gebeurde in de middag, later op de avond zei mijn vader dat ik een erg dikke hand had en wilde het zien.....mocht gelijk naar de poli van hem omdat hij dacht dat het gebroken was en idd het was gebroken.......toen kreeg ik pas pijn, daar in de poli....het zetten van dat botje....aaarrgggghhh gruwelijk.
      Maar ja.......had ik maar niet zo hard moeten slaan.
      Anyway, je hoeft er helemaal niks van te voelen, meestal voel je juist heel erg veel van een kneuzing en van botbreuk niets of minder.
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
        Je hoeft het niet te voelen hoor ijs,
        ik had ooit een botje in mijn hand gebroken en voelde even later wel ff wat maar verder niks. Dat gebeurde in de middag, later op de avond zei mijn vader dat ik een erg dikke hand had en wilde het zien.....mocht gelijk naar de poli van hem omdat hij dacht dat het gebroken was en idd het was gebroken.......toen kreeg ik pas pijn, daar in de poli....het zetten van dat botje....aaarrgggghhh gruwelijk.
        Maar ja.......had ik maar niet zo hard moeten slaan.
        Anyway, je hoeft er helemaal niks van te voelen, meestal voel je juist heel erg veel van een kneuzing en van botbreuk niets of minder.
        Idd.
        Ooit een soortgelijk iets gehad met mn knie, dat begon pas echt pijn te doen, toen ik koud werd.

Comment

kijk het nog wel 1 dag aan, als het morgen niet beter is geworden ga ik wel even langs ziekenhuis voor fotos

Comment

Het kan een gebroken hielbeen zijn. Je zegt dat het met een botsing gebeurde, stond je abrupt stil op die hak?
            "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
              Het kan een gebroken hielbeen zijn. Je zegt dat het met een botsing gebeurde, stond je abrupt stil op die hak?
              ik weet niet meer precies wat er gebeurde, was botsing met 4 spelers totaal 2 van hun team en nog 1 van mijn team, gingen allemaal voor de bal in ons strafschopgebied. In het begin deed het erg pijn, maar daarna heb ik zonder pijn verder gespeeld, daarom twijfel ik zelf of het wel een breuk kan zijn.

Maar vandaag doet het erg pijn, voel me ook moe en misselijk, weet niet of at er mee te maken heeft

Comment

Originally posted by 2705 View Post
                ik weet niet meer precies wat er gebeurde, was botsing met 4 spelers totaal 2 van hun team en nog 1 van mijn team, gingen allemaal voor de bal in ons strafschopgebied. In het begin deed het erg pijn, maar daarna heb ik zonder pijn verder gespeeld, daarom twijfel ik zelf of het wel een breuk kan zijn.

Maar vandaag doet het erg pijn, voel me ook moe en misselijk, weet niet of at er mee te maken heeft

Een gebroken of gescheurd hielbeen komt niet zo heel veel voor, maar gebeurt weleens als je bijvoorbeeld heel abrupt en met kracht op je hiel terechtkomt.
                Bijvoorbeeld bij een botsing waarbij je je heel snel staande moet houden en daarbij met veel kracht opeens je hiel gebruikt, of als je bijvoorbeeld van een trapje afstapt en mis stapt waardoor je met vaart op je hiel "stuitert".
                Het doet vaak niet gelijk heel veel pijn maar wordt erger na verloop van een dag. Het kan best zijn dat je dit helemaal niet hebt en ik wil je dan ook geen schrik aanjagen maar je symptomen lijken er wel op, eerlijk gezegd.
                "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

moest niet opeens stoppen, was gewoon een botsing, maar wat er verder precies gebeurde geen idee. Zijn misselijkheid en vermoeidheid ook tekenen die kunnen duiden op een breuk? Want voel me de hele dag al slecht, net of ik gisteren veel gezopen heb, maar lag gisteren om 10uur in bed zonder 1 druppel drank..

Comment

Ohja, ik voel totaal geen pijn als ik mijn voet stil houd, op mijn tenen lopen lukt ook wel zonder echt pijn, maar zodra ik even een verkeerde beweging maak of zodra ik erop ga staan met mijn gewicht, zak ik echt door de grond van de pijn

Comment

Het kan heel goed een klein scheurtje/breukje zijn. Toch even langs de huisartsenpost er mee zou ik zeggen.
                      Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Ik zou er sowieso mee langs de huisarts gaan om jezelf tijd te besparen. Heb zelf meerdere keren wat gebroken en heb het vaak ook niet gevoeld toen het brak.

Comment

Originally posted by 2705 View Post
                          Gisteren voetbalwedstrijd gespeeld en bij een botsing kreeg ik last van mijn hak, deed best pijn. Het gebeurde vlak voor de rust, gewoon doorgevoetbald en in de rust gekoelt, daarna ging het eigenlijk wel weer, en na 5min voetballen voelde ik het helemaal niet meer.

Savonds begon het toch meer pijn te doen, maar nu kan ik nauwelijks nog lopen, alleen op mijn tenen, als ik ook maar licht op mijn hak leun doet het verschikkelijk pijn, het is ook dik.

Mijn ouders zijn niet thuis, maar ik dacht zelf dat het niet gebroken kan zijn, want dan zou ik nooit nog 45min kunnen doorvoetballen, maar de pijn is nu wel heel erg en vriendin zei dat je bij breuk niet gelijk echt voelt door de warmte en adrenaline, maar de volgende dag dan wel...
                          Niet naar een dokter gaan hoor...Ze weten er niets van. Iedereen op bodynet kan aan je uitleg zeggen of het gebroken is.

DENK NU EENS EVEN NA...
                          Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X